צרפתית, ספרדית, או אולי סינית? רוצים להרחיב את מאגר השפות שלכם וללמוד שפה חדשה? לא יודעים כיצד להתחיל? מנכ"ל "OpenAI", סם אלטמן, מעניק טיפים מצוינים שיגרמו לכם לדבר בשפה חדשה תוך זמן קצר.

כולנו עושים את זה: 7 פריטים שלא כדאי לכם לאחסן בחדר האמבטיה
נתקעתם בלי חולץ פקקים? כל הטריקים לפתיחת בקבוק יין

שימוש בכלי להוראת שפות: יש הרבה אפליקציות, תוכניות ושיעורים שיכולים לשמש ככלים בעלי ערך עבורכם ולסייע לכם לקבל את היסודות בעת לימוד שפה חדשה. הפופולריים שבהם כוללים את "Duolingo", "Babbel" ו-"Rosetta Stone".

לימוד שפה (צילום: אינגאימג')
לימוד שפה (צילום: אינגאימג')

"השיטה של פעם": רישום מילים נפוצות וביטויים בשפה אותה אתם רוצים ללמוד יכולה להיות טכניקה טובה ללימוד. כותבים את המילה, קוראים ומשננים מהדף.

האזנה לשירים בשפה הייעודית: להקשיב באוזניות, ברכב או כמוזיקת רקע בבית לשירים או פודקאסטים בשפה המבוקשת. שילוב השפה באופן טבעי בחיי היומיום שלכם יכולה לעזור לכם לקלוט אותה מהר יותר.

צפייה בטלוויזיה בסדרות או סרטים בשפה שאתם רוצים ללמוד: בדיוק כפי שהאזנה למוזיקה יכולה לעזור לכם ללמוד שפה, צפייה בטלוויזיה בסדרה או סרט בשפה שאתם מנסים ללמוד יכולה גם היא להיות מועילה.

שירותי סטרימינג פופולריים רבים כמו נטפליקס מאפשרים להפעיל אודיו ו/או לבחור כתוביות במספר שפות זרות כמו צרפתית, ספרדית ופורטוגזית, אך שפות נוספות ופחות פופולריות כמו רוסית ויפנית זמינות גם הן.

קריאת ספר ילדים בשפה הייעודית: זה אולי נשמע טיפשי לקרוא ספר ילדים, אבל זה באמת יכול לעזור לכם לקלוט מילים וביטויים בסיסיים בשפה אותה אתם רוצים ללמוד. ברגע שתרגישו יותר בנוח עם השפה ותתחילו להבין אותה באמת, תוכלו לעבור לספרים של מבוגרים.

צאו לטיול או חופשה ביעד בו דוברים את השפה הייעודית: אם יש לכם את האפשרות הכלכלית או שתכננתם ממילא לנסוע לחופשה או טיול בחו"ל - בחירה ביעד בו דוברים את השפה היא הזדמנות נהדרת עבורכם להתחיל ללמוד את השפה, אפילו רק את היסודות, כך שתוכלו לתקשר טוב יותר במהלך הטיול או החופשה.

הצטרפו לתוכנית חילופי שפות: פעילויות כאלה צוברות פופולריות ברחבי העולם. נפגשים עם אדם שרוצה ללמוד את השפה שאתה מדבר בה ודובר את השפה שאתה רוצה ללמוד. נפגשים לקפה ומדברים חצי מהפגישה באנגלית לדוגמא, וחצי בספרדית.