זו כנראה אחת המטלות הכי לא נחשקות מבין מטלות הבית וככל שננסה להתחמק ממנה, סביר להניח שהמטלה תהיה קשה יותר. הכביסה – חלק מהותי מהחיים של כולנו ובעיקר של משפחות עם ילדים, בייחוד בקיץ, העונה שמחייבת אותנו להחליף בגדים יותר מפעם אחת ביום.

כמעט בכל בית משתדלים לאמץ תדירות והרגלי כביסה שונים כדי להיפטר, ורצוי כמה שיותר מהר, מערמת הכביסה שמצטברת בסל הכביסה או בחדר הכביסה שלנו. רוצים להפוך את המטלה המתישה למהנה יותר? המומחים של Beko, מותג מוצרי החשמל הבינלאומי, כאן כדי לתת לכם את כל הטיפים לכביסה כך שיש סיכוי שעוד תתחילו לאהוב את המטלה עם יחסי הציבור הגרועים ביותר בבית. 

הכביסה – חלק מהותי מהחיים של כולנו (צילום: אינג'אימג')
הכביסה – חלק מהותי מהחיים של כולנו (צילום: אינג'אימג')

1. הפיקו את המרב מהמרחב

הצעד הראשון בחוויית הכביסה מתחיל בחדר השירות או במקום המיועד שבו אתם ממקמים את מכונת הכביסה שלכם. על מנת להפוך אותו לנעים יותר, חשוב להתחשב בצרכים שלנו בחדר הכביסה מבחינה פונקציונלית ופרקטית. לכן בארגון חדר הכביסה חשוב להבין  האם נצטרך בחדר הזה מקום גם לקפל וגם לגהץ? האם אתם צריכים לאחסן בו ציוד ניקוי כמו שואב האבק או המטאטא? קחו בחשבון גם אחסון של מוצרי כביסה כגון טבליות כביסה, מסיר כתמים, נוזל ומרכך כביסה, אבקת כביסה ומוצרים נוספים שאתם רגילים להשתמש בהם. סדר וארגון בחדר הכביסה יקלו על תחושת העומס, גם אם יש לנו עוד הרבה עבודה. 

2. מיון מראש 

רצוי להשתמש ביותר מסל כביסה אחד או סל כביסה מחולק המאפשר הפרדה ברורה של צבעים לבנים וכהים. ההפרדה תסייע לנו להשליך את הבגדים ישירות אל תוך המכונה ותחסוך לנו זמן יקר. 

3. כביסה בעומסים קטנים ובתכניות קצרות 

מכונות כביסה מכבסות בגדים טוב יותר כאשר יש לבגדים מספיק מקום להסתובב בתוך המכונה. עומסים קטנים מבטיחים שטיפה אפקטיבית יותר ומאריכים את חייה של המכונה. גם מבחינה פסיכולוגית, קל יותר להתמודד עם עומסים קטנים, אל לנו לשכוח שאת כל מה שאנחנו מכניסים לכביסה אנחנו צריכים גם לתלות וגם לקפל! 

4. סמלים זה חשוב  

הסמלים המופיעים על תוויות הבגדים ועל מכונות הכביסה עצמן, הם סימנים גרפיים בינלאומיים ולהם יש חשיבות רבה. חשוב לשים לב לסמלים שבתווית הבגד ולהתאים את התכנית המתאימה ביותר במכונה. למשל, אם על התווית מצוין "ניקוי יבש בלבד", האמינו בכך והניחו את הבגד בשקית כדי לקחת אותו למכבסה לצורך ניקוי יבש ומקצועי. ככל שתקפידו לעשות את ההתאמה הזו כך תמזערו נזקים בלתי הפיכים לבגדים שלכם ותוכלו לשמור עליהם במצב מצוין ולאורך זמן.

לשים לב לסמלים שבתווית הבגד ולהתאים את התכנית המתאימה ביותר במכונה (צילום: יחצ Beko)
לשים לב לסמלים שבתווית הבגד ולהתאים את התכנית המתאימה ביותר במכונה (צילום: יחצ Beko)

5. LESS IS MORE

אחת מטעויות הכביסה הנפוצות ביותר היא שימוש ביותר מדי חומר ניקוי. ג'ל, אבקה או טבליות. האפשרויות רבות וכולנו רוצים להשאיר מאחורינו שובל של ריח כביסה מעולה. עם זאת, מינון יתר של חומר ניקוי יכול ליצור הרבה קצף שככל הנראה ייצמד לבגדים. השתדלו להשתמש בחצי מהכמות המומלצת כי כל עוד לא העמסתם את מכונת הכביסה אין סיבה שהכביסה לא תצא ריחנית. 

6. בואו נדבר על הכתם שבחדר

לכל כתם טיפול משל עצמו והסרת כתמים היא תורה שלמה, אבל, המפתח להסרת כתמים מוצלחת הוא לפעול בסמוך להופעתו, וכמה שיותר מהר. יצרנים רבים ממליצים לרסס חומר להסרת כתמים ישירות על הכתם ולהמתין לפחות 15 דקות לפני שאנחנו מכניסים למכונת הכביסה. לעיתים יש צורך לחזור על הפעולה מספר פעמים לכן נדרשת כאן סבלנות, בייחוד כשמדובר בבגד אהוב. ישנה גישה נוספת של השרייה במים קרים עם אבקה או ג'ל כביסה ושפשוף מאסיבי לפני השטיפה במכונת הכביסה. יחד עם זאת, חשוב לקרוא את בדקדוק את ההוראות המופיעות על גבי חומר הניקוי לפני השימוש. 

7. חפשו את התכנית הקצרה 

הדרך לריקון סל הכביסה עוברת לא פעם בתכנית הקצרה ביותר במכונת הכביסה. ברוב מכונות הכביסה מדובר בתכנית שלוקחת רבע שעה בלבד ומאפשרת כביסה של בגדים כהים לרוב בתוך זמן קצר במיוחד. התכנית אינה מיועדת לכביסה לבנה או בגדים מלוכלכים, אבל אם גם הילדים שלכם רגילים ללבוש ג'ינס או חולצת טי-שירט רק פעם אחת ומיד משליכים לסל – התכנית הזו בול בשבילכם! המומחים שלנו מציעים להתחיל דווקא איתה, כך שתרגישו איך הסל מתרוקן באפס זמן, והבריאות הנפשית שלכם תודה לכם. 

חפשו את התכנית הקצרה  (צילום: ingimage/ASAP)
חפשו את התכנית הקצרה  (צילום: ingimage/ASAP)

8. תנסו את זה בבית - סודות כביסה למתקדמים 

מה משותף לסודה לשתייה, חומץ, אבקת אפייה ואפילו כדור טניס? כל אחד מהם עשוי להועיל לכביסה שלכם בצורה כזו או אחרת. הרי לכם מספר טריקים לשדרוג הכביסה שיהפכו אתכם למקצועני כביסה אמיתיים: 

סודה לשתייה מסייעת להעלמת ריחות רעים ובהסרת כתמים עיקשים, הוסיפו רבע כוס אבקת סודה לשתייה בתא המיועד למרכך. לכביסה של מגבות ושטיחוני אמבטיה רצוי להוסיף שקית עד שתי שקיות אבקת אפייה ישירות אל תוך התוף. אבקת האפייה מיועדת לכביסה לבנה בלבד והיא תחזיר את הצבע הלבן הבוהק למגבות ושטיחי האמבטיה שלכם. בנוסף, היא שומרת על המגבות אווריריות ורכות, כך שתרגישו שהן נרכשו ממש זה עתה. הוספת רבע כוס חומץ ישירות לתא המרכך תמנע הצטברות של אבנית ותסייע בחיטוי וריכוך הבגדים.

אם יש ברשותכם מייבש כביסה, הכניסו בין 3-4 כדורי טניס אל תוך המייבש, הכדורים משיבים לבדים את ה"פלאפיות" האוורירית של פריטים כמו מגבות ומצעים, מוסיפים לחות והופכות אותם לרכים ונעימים בסיום פעולת הייבוש. יתרה מכך, הוספת כדורי טניס לתהליך הייבוש תמנע מהמצעים להתקמט במייבש, כך שתחסכו גם את פעילות הגיהוץ שלהם. לפני כל פעולה, חשוב מאד לקרוא את ההוראות שעל גבי התווית הפנימית של הבגד שבו נרצה לטפל ולבדוק אם החומרים שהוצעו כאן מתאימים לסוג הבד.