שאלה על דיאטת הפליאו והביקורת עליה הביאה את ד"ר מאיה רוזמן לדבר בתוכניתה ב-103FM על הטבעונות ועל האופן בו הטבעונים מתייחסים לכל מי שלא חושב או אוכל כמוהם: "אני חייבת לציין שספגתי את זה גם בעצמי". לאחר מכן ענתה גם לשאלה על אופן גידול האוכל שאנחנו אוכלים והשפעתו על הבריאות.

מאזינה: אני בת 62, כל חיי הקפדתי על אורך חיים של דיאטה ים תיכונית ואני לא צריכה לשמור מחשש לעלייה במשקל אך לאחרונה ראיתי תוכנית בנטפליקס בה קוטלים את דיאטת הפליאו והקטוגנית וממליצים אם לחיות אורך חיים טבעוני.
"זה רק הסרט הזה. לצערי הטבעונים נהיו איזושהי כת קיצונית, יותר גרועה מחרדים קיצוניים שרוצים לכפות את מה שהם עושים על כל העולם, ומי שלא עושה מה שהם עושים חוטף ריקושטים של מילים מאוד לא יפות. אני חייבת לציין שספגתי את זה גם בעצמי. בקטע של 'חיה ותן לחיות' ולתת לכל אחד לעשות את מה שהוא מאמין בו – הם ממש לא מצטיינים לצערי הרב, ואני אומרת זאת בתור צמחונית".

"אין ספק שהדיאטה הים תיכונית שאת עושה כוללת תזונה מאוד בריאה, אך לכל דיאטה יש פירושים שונים מאוד. בספרד לא אוכלים כמו בצרפת, בצרפת לא אוכלים כמו באיטליה, ובטורקיה לא אוכלים כמו בישראל. בדיאטה הים תיכונים אנחנו רוצים לקחת את הדברים הטובים מכל הארצות האלה ולהרכיב משהו מומלץ".

"פעם דיברו על הפרדוקס הצרפתי ותהו איך הצרפתים חיים כל כך הרבה בזמן שהם צורכים הרבה בשר אדום. מכך יצא שלאכול הרבה בשר אדום זה לא מזיק לבריאות. התזונה של היוונים מכילה הרבה שמן זית ובאיטליה מרבים לשתות יין אדום ופחות לצרוך פחמימות. לאכול מאוזן ובריא ולהפחית בפחמימות ומוצרים מתועשים זו גם הכותרת של דיאטת הפליאו. הדיאטה הקטוגנית קצת יותר קיצונית ועוסקת במניעה מפחמימות לחלוטין, אפילו כאלה שנמצאות במוצרי החלב".

"כל דבר שאת עושה אותו שלא בקיצוניות ובסדר שמתאים לך באופן אישי לפי הדברים שאת אוהבת ולפי מה שעושה לך טוב, ואת נמנעת מדברים לא בריאים – סימן שזה פועל אצלך".

מאזינה: אני אוכלת מעט בשר, דגים וכן אוכלת הרבה ירקות אך אני מוטרדת מצריכת החלב והביצים שמגיעים מצורת גידול בתנאים לא טובים. אני מרגישה שאני עושה נזק לעצמי למרות שהבדיקות דם שלי טובות. כשחושבים על זה - גם הירקות הם מרוססים. אני נורא מתוסכלת ומרגישה שלא משנה מה אני עושה זה עדיין לא מספיק למען הבריאות שלי. אני לא רוצה להיות קיצונית אך מכל מה שאני קוראת ורואה אני מרגישה שאני עושה טעות בהרגלי הצריכה שלי.
"גם אם תמנעי מבשר, תקני ביצים אורגניות ותגדלי לבד עז בחצר – את עדיין תקני קמח או ירקות ופירות שעברו ריסוס או השקיה במים שהם לא בהכרח טובים לנו. אנחנו גם נושמים אוויר לא כזה נקי ויושבים מול מסכים שפולטים קרינה ואור כחול שמונע מאיתנו שינה. אנחנו לא חיים בתנאים אידיאליים לבריאות גופנו אך חשוב לא להיות בסטרס מכל זה. אני חושבת שסטרס בסופו של דבר עושה את הכי הרבה מחלות. קחי את זה בקלילות ועשי מה שאת יכולה וזכרי שזה הרבה יותר ממה שאחרים עושים, כשהם קונים חטיפים שחברות המזון דוחפים להם. את לא יכולה לשלוט בכל מה שקורה".