ישראלים ברחבי הארץ הופרדו מאהוביהם ובמקרים מסוימים לא ראו את בני זוגם במשך חודשים, בשל סגר נגיף הקורונה, שפירושו שבתי אב הופרדו מאז חודש מארס, אך "מורעבי מין" רבים יכולים כעת לשמוח, כשמרבית המגבלות הוסרו וחיי הפנאי חזרו.

מחקר מצא מוקדם יותר החודש כי רק ארבעה מתוך עשרה אנשים קיימו יחסי מין מאז החלו ההגבלות בחודש מארס. אך מה המשמעות של חוסר אינטימיות זה עבור גופנו?

מומחים טוענים כי חוסר במין יכול להוביל לכל מיני בעיות כמו בעיות שינה ו"רעבת מגע". פרופסור קורי פלויד אומר ששום דבר לא משווה למגע הפיזי: "כשיש לנו היכולת להיות במגע גופני, לגעת, להחזיק ידיים, לחבק, להתנשק - זו עוד קטגוריה שלמה של יתרונות בריאותיים נפשיים ופיזיים, כך שכל השאר שאנחנו עושים הוא תחליף לא מושלם".

סקס (צילום: ingimage ASAP)
סקס (צילום: ingimage ASAP)

פסיכותרפיסטית ומטפלת במין בניו יורק, ד"ר דולצינא פיטגורה, אמרה: "כשאלה שרוצים לקיים יחסי מין ורגילים לקיים את זה באופן קבוע, חווים חוסר אינטימיות מינית, ההפך יכול להתרחש בצורה של מזיקה. בריאות נפשית, רגשית ופיזית וכתוצאה ממגוון תסמינים ותחושות של בידוד, חוסר ביטחון והערכה עצמית מופחתת".

הגעה לאורגזמה עם הפרטנר/ית המיני/ת יכולה להביא למספר יתרונות. לא רק שזה גורם להרגיש נהדר, אלא שהוא גם יכול להפחית את תחושות החרדה, וכן לשפר את שינת הלילה.

ד"ר רחל נידל, פסיכולוגית ומנהלת שותפה במכונים לטיפול במין מודרני אמרה כי קיום יחסי מין יכול לעשות פלאים לדפוס השינה שלנו: "אורגזמה משחררת אנדורפינים שיכולים לעזור להפחית את הלחץ, לפחות באופן זמני, ולהוביל לתחושות חיוביות שהופכות אותנו למאושרים יותר". 

סקס (צילום: ingimage ASAP)
סקס (צילום: ingimage ASAP)

אך עם אנשים רבים שעדיין עובדים מהבית וחוסר הוודאות הקשור לשוק המשרות, יחסי מין עשויים לא להיות בעדיפות עבור חלקנו. סקס יכול גם להשפיע על כל מצב הרוח שלך. קייט מויל ממותג הבריאות המינית LELO אמרה כי כיף בין הסדינים יכול לשמש הסחת דעת מבורכת: "סקס מציע הסחת דעת רבה ממה שעובר עלייך, וכך במקום להתמקד באי הנוחות אתה מתייחס לתחושת הנאה".

עוד נמסר: "לוקח לגוף הנשי זמן רב יותר להתעורר ולייצר מספיק שימון כדי להפוך את המין לקל ונוח. סקס או אוננות קבועים יכולים לשמור על בריאות הרקמות בנרתיק שלך על ידי שיפור זרימת הדם".