משתמשת טיקטוק בשם קרוליין נייט, שמגדירה את עצמה כ"חובבת ניקיון מושבעת", שיתפה בעמוד שלה כמה מהמקומות הכי מלוכלכים בבית שלכם. אם עצם הידיעה לא תספיק, נייט דאגה גם להסביר כיצד לנקות (או אפילו להחליף) את כל אחד מהמקומות הכי מלוכלכים שנמצאים סביבם. 

5 מקומות בבית שאין מצב שניקיתם אותם לאחרונה (צילום: טיקטוק)

1. הכוס של מברשות השיניים שלכם – הרבה מהמים ושאריות המזון שנשארים על מברשות השיניים לאחר הצחצוח זולגים אל תחתית הכוס. אם תשכחו לנקות אותה כל תקופת זמן מסוימת, אותה הכוס תהפוך למושבת חיידקים מזוהמת שיכולה אפילו להפוך לעובש ירוק ומגעיל. כדי לנקות את הכוס, כל שעליכם לעשות היא להוציא את המברשות מתוכה, לשטוף בסקוץ' עם סבון כלים, או אפילו במדיח, לייבש – וזהו, כמו חדש. 

2. מזרון יוגה – מזרן או מזרון? זה לא משנה, העיקר שיהיה נקי. נייט סיפרה כי על מזרני היוגה שאנו משתמשים בהם לאימונים ביתיים מצטברות שאריות הזיעה שלנו. כדי לנקות את המזרון עליכם להיעזר בבקבוק לחיץ, למלא אותו בחצי מיץ וחצי חומץ (משני הצדדים), לנגב את המזרון ולהשאיר לייבוש למשך כחצי שעה. 

3. לכבס את סל הכביסה – המתקן אליו אתם משליכים מדי יום את הבגדים שלכם צובר את האבק והלכלוך שנשאר עליהם. ככל שסלי הכביסה יעמדו יותר זמן מבלי שתנקו אותם, כך החיידקים והלכלוך ימשיכו להצטבר בתוכם. 

אם סל הכביסה שלכם עשוי פלסטיק, תוכלו לנקות אותו אפילו באמצעות מטלית לחה אנטי-בקטריאלית. אם הוא עשוי בד, שווה להפריד את הבד מהמתקן ולכבס יחד עם הבגדים המלוכלכים גם אותו.

4. שקיות רב פעמיות – נכון, קצת מצחיק לנקות שקית שכל תפקידה הוא נשיאה של הקניות שאנו רוכשים בסופרמרקט, אך מדובר בדבר הכרחי. בדרך כלל אחרי שעשיתם קניות נשארות בתחתית השקית שאריות אוכל, בתוספת עם מרכך כביסה שנשפך, בשילוב עם קליפות בצל שברחו מהשקית. אחת לכמה זמן, תלוי בשימוש, תעשו לעצמכם טובה ותשטפו את השקית כמו עוד כלים בכיור. 

5. בקבוק מים רב פעמי – לעיתים כאשר אנחנו משתמשים פעמים רבות באותו בקבוק מים, אנו שוכחים לשטוף אותו. אפילו שמדובר במים, ולא בשתייה ממותקת, חשוב להכניס אל תוך הבקבוק מדי פעם סבון שישמיד את כל החיידקים שמצטברים מהרוק שלנו שנכנס פנימה בזמן השתייה.