שולחן אירוח הוא כמו קנבס ריק שמחכה להפוך ליצירת אמנות. חג השבועות מסמל עבור רבים מאיתנו חג של שורשיות וטוהר. ידוע כבר שלבן הוא הצבע השולט בחג הזה – מעיצוב השולחן, הבגדים, ועד המאכלים. אבל שבועות מאפשר גם מבחר של אלמנטים עיצוביים, שאפשר להשתולל איתם ולהרשים את האורחים שלנו ללא עבודה קשה מדי.

מפה: בחרו במפה קלאסית בגווני לבן רבתי. תוכלו גם (הנועזים מביניכם) להשתמש במפות שיש בהן טקסטורות. על המפה הבסיסית מומלץ להניח מפת ראנר ליצירת מראה קלאסי. בחנויות בדים תוכלו למצוא שאריות בד בעלות נמוכה, במגוון צבעים וטקסטורות שישמשו מצע ראוי לשולחן.

פרחים: חג השבועות מסמל את המעבר מהאביב לקיץ, ולכן מומלץ לקשט בפרחים בשיא עונתם ופריחתם. כאשר מניחים זר פרחים במרכז השולחן יש להקפיד שהוא לא יהיו גבוה מדי ולא יסתיר את היושבים. אפשר גם לאגד שיבולים וחמניות, לדוגמה, וליצור מהם זר אישי לכל סועד.

צבעים: בחרו לכל היותר 4-3 צבעים שיובילו את הקו הצבעוני של שולחן החג. מעבר לזה זה יותר מדי. השתמשו בצבעים אלו לבחירת הכלים, הסכו"ם, המפות והקישוטים. לדוגמה: אם הצבעים שבחרתם הם שמנת, כחול, ירוק וורוד, אפשר להחליט שהמפה בשמנת, הכלים בכחול ושאר הקישוטים בוורוד וירוק.

תאורה ומוזיקה: מומלץ לשמור על התאורה בהירה אך לא חזקה מדי, בעוצמה שתספיק לפעילות סביב השולחן. אור נרות מעניק זוהר חמים ובריא לתווי הפנים בעוד תאורת פלוריסנט גורמת לאווירה קרה. אם בחרתם להשמיע מוזיקה – כדאי שלא תהיה חזקה מדי, על מנת לאפשר ניהול שיחה. כל אלה נועדו לתמוך בעיצוב וליצור אווירה נעימה לאירוע חגיגי.

מתנות קטנות: האורחים שלכם ממש ישמחו למתנות קטנות שימתינו להם על השולחן. צנצנות זכוכית קטנות זה קיצור דרך נהדר. הן אסתטיות כמו שהן ואפשר להפוך אותן לשובות לב, ממש בקלי קלות. גם ממתק קטן ברוח החג יעשה את העבודה. אלמנט ההפתעה הוא מילת המפתח כאן. רעיון נוסף הוא כרטיסי מקום עם שמות האורחים אשר מאפשרים שליטה בסדר הישיבה ומעניקים תחושה מיוחדת לאורחים. באותה מידה, ניתן גם לכתוב ברכות אישיות לכל אורח.

הכותבת היא מנהלת קשרי דיירים באחוזת פולג