אם קניתם אי פעם נעליים חדשות, תיקים, ואפילו מוצרי מזון מסוימים, ככל הנראה נתקלתם בשקיות קטנטנות המכילות כדוריות שקופות. רבים מכם ודאי שאלו את עצמן פעם או פעמיים מה מטרת השקיות "המיותרות האלה", אך מסתבר שהן חשובות מאוד למוצרים – ויתרה מכך, הן יכולות לשמש כפתרון לעוד כמה בעיות שגרתיות נוספות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אז היכרות קצרה לפני שנתחיל: השקיות הקטנות נקראות "סילקה ג'ל" והן נועדו לשמור על לחות בתוך האריזות ולשמור על איכות המוצר. כשבדקנו מה הן עוד יכולות לעשות, נדהמנו לגלות כמה הן יעילות.

ייבוש סלולרי
אם קרה מקרה והטלפון שלכם נפל למים, לכיור, לאסלה או סתם נרטב, אל דאגה. פרקו בעדינות את החלק האחורי של טלפון הנייד שלכם והניחו את ה"סילקה ג'ל", שיספוג את כל המים מהמכשיר (כן, כמו אורז).

מניעת ריחות רעים
אם אתם נוסעים לזמן מה ולוקחים איתכם בגדים בתוך תיק גדול או מזוודה, פעמים רבות כשתחזרו הציוד יסריח אחרי השימוש. כדי למנוע ריחות רעים, הניחו שקית "סילקה ג'ל" אחת או יותר בין הבגדים המקופלים - זה כבר יעשה את העבודה. 

סילקה ג'ל (צילום: Getty images)
סילקה ג'ל (צילום: Getty images)

ספיגת אדים
מכירים את זה שעדשת המצלמה שלכם בטלפון הנייד מתמלאת אדים מבפנים? אז ה"סילקה ג'ל" הוא לגמרי הפתרון. הניחו את השקיות הקטנות על המצלמה ותראו איך הבעיה תיפתר. 

הארכת חיי מדף של עשבי תיבול
כדי להאריך את חיי המדף של עשבי התיבול שלכם שימו כמה מנות של "סילקה ג’ל" עם התבלינים בתוך קופסה אטומה, והם ישרדו את החורף בלי בעיה.

מניעת חלודה
בין אם בכלי כסף, בסכיני גילוח או במוצרי חשמל, השתמשו ב"סילקה ג'ל" כדי למנוע הצטברות של עובש. השקיות הקטנות מפזרות סביבן לחות ובכך מונעות הצטברות של חלודה ועובש.