השעה 12 בצהריים ואני יושבת לי בבית קפה בירושלים מביטה בחתול שלי משחק עם השואב הרובוטי שמנסה נואשות לנקות את הרצפה בזמן שהנזק הקטן מקפץ עליו כאילו היה עכבר מחמד. 
צלצול נוסף בסלולרי מודיע לי שהמתקן האכלה בדיוק מוציא אוכל ואני רואה את החתול טס לכיוון המרפסת כשהוא שומע את הגרגירים נופלים ואני נשבעת שהיה נראה לי שהשואב נושם לרווחה .

מה קורה כשהבית יותר חכם מאיתנו?

הסלולרי הפך להיות המנהל שלנו. מנהל המשרד, מרכז הניהול של הבית והדרך לתקשר עם אנשים. מעבודה על מיילים, העלאת תוכן לאתרים ורשתות בקטע של עבודה ועד ניהול הבית כשאנחנו נמצאים בו או מחוצה לו.
בשנים האחרונות בתים חכמים הפכו להיות דבר שבשגרה, אם לפני כמה שנים, אדריכלים היו זועקים בפרסומים שלהם, "בואו לייצר לכם בית חכם", וזה היה עולה הון, היום, לייצר לעצמכם בית חכם זה דבר קל ממש. השליטה מהבית מרחוק חוסכת בחשמל ומספקת לכם יכולת להפעיל מכשירים רק כשצריך והשימוש באלקסה, גוגל ושיאומי הפך לדרך שבשגרה כשהאחרונה הפכה להיות השלטת הבלתי מעורערת בכל מה שקשור בניהול החיים שלכם מהסלולרי עם אפליקציה אחת שמנהלת את הכל. 

אין היום בית שאין בו מכשיר אחד של שיאומי. אני יודעת שאני נשמעת מוגזמת אבל תחשבו שניה, הם בכל מקום. בשנים האחרונות הצליחה שיאומי לייצר חדירה חכמה לשוק הצריכה המגיעה לכל הגילאים הבוגרים ובכל מחיר. תוכלו למצוא מנורות חכמות שתוכלו לכבות מהמיטה ב- 29 שקלים, קומקום חשמלי שיחמם את המים עד שתצאו מהמקלחת ב- 200 שקלים ושואב אבק שיתקתק לכם את הבית עד שתחזרו מהעבודה ב- 1500 שקלים ואפילו משקל חכם שינזוף בכם אם עליתם. וזה בלי להזכיר את החשודים המוכרים של סלולרי וקורקינטים. כל אלו ועוד נשלטים על ידי מכשיר הסלולרי שלכם בכל רגע נתון . לזכותם יאמר שהשילוב של הלוק המודרני הופך את העניין לאביזר מגניב , הניהול תחת אפליקציה אחת הופך את זה למאד נוח ונגיש ושירות הלקוחות הצמוד (של חברת המילטון היבואן הראשי) הופך את זה לקל. אבל האם זה טוב או רע שהכל מנוהל אונליין?

אני חושבת שזה מעולה- כל עוד שומרים על איזון.
תחשבו על הסיטואציה הזו, אתם במשרד, הילדים אמורים לחזור עוד שעה מבית הספר הביתה. בסיר הטיגון מונחים שניצלים קפואים ופרוסות תפוחי אדמה או ירקות שלמים שהכנסתם לפני שיצאתם מהבית. חצי שעה לפני שהם מגיעים אתם נכנסים לאפליקציה של שיאומי ומפעילים תוכנית לצלייה של כל התערובת והילדים מגיעים ופשוט שולפים מגש מלא באוכל חם. נשמע הזוי? לא בימינו.
סיר טיגון חכם הוא אחד הדברים הכי מושלמים שיש, קודם כל כי הוא מספק אוכל פריך בלי שמן (נכון לא פריך כמו שמן אמיתי אבל אל תגזימו ), שנית הוא מספק לכם את היכולת לתזמן את החימום/ בישול / צליה, נותן לכם את היכולת להפשיר ואז לצלות והכל בלחיצת כפתור, הוא אפילו נותן לכם את היכולת לייבש פירות וירקות כנישנוש בריא או לבשל ארוכות כרוב בחמאה עד רמת ביס שכולו עונג. אבל בעיקר הוא חוסך זמן ולחץ  ועל זה מבוסס הבית החכם.

שיואו!! מאיפה האוכל הגיע?!  (צילום: יחצ שיאומי )
שיואו!! מאיפה האוכל הגיע?! (צילום: יחצ שיאומי )

בימים שבו אנחנו עובדים ממש קשה או הרבה שעות מחוץ לבית, אין סיבה שלא ננצל את הטכנולוגיה לקצת מנוחה ממטלות או דאגה לחיות הבית וכד'.  קחו לדוגמא את היכולת להדליק דוד או מזגן מרחוק- כמה מושלם זה בימי חורף קרים כשבא לכם להגיע היישר למקלחת לוהטת או בימי תל אביב לחים שיספקו לכם בית צונן.  מאכיל אוטומטי לחיות הבית שמספק להם אוכל בזמנים קבועים ומשחרר אתכם מדאגות לשלומם בעיקר כשבא לכם לנסוע לכמה ימים ואין מי שיבוא לעזור. מצלמות אבטחה מחוץ ובתוך הבית או העסק שנשלטים מהסלולרי ומספקים שליטה על מה קורה שם,  שואב אבק שאתם מנהלים אותו מרחוק' מאוור, מזגן או מנורות שנכבות בלחיצת מקש כי אתם עצלנים מידי לצאת מהמיטה, מוזיקה שנדלקת בהתאם לפלייליסט שבא לכם לשמוע כרגע או אפילו סתם לשאול את גוגל מה השעה עכשיו.
כחובבת בישול אני מוצאת את עצמי מנהלת מערכת יחסים קרובה (לא פחות מעם בן הזוג), עם הסיר טיגון שלי או האינדוקציה , להם אני קובעת זמני בישול או סוג טיגון, מקבלת התראות מתי זה מוכן כדי לבוא לקחת והתראות על נקיון. רק תמציאו מכשיר שמכין לי קפה בלי שאצטרך להגיע  ואני מאושרת .

ההפיכה של הסלולרי למרכז ניהול מקלה עלינו בהרבה מובנים, בעיקר בעולם המהיר של היום. ובשיאומי קלטו את זה ופשוט ייצרו שפע של מוצרים קטנים וגדולים שמצליחים להשתלב בחיי היומיום ולספק נקודות של רגיעה ושליטה חיצונית. שיטוט מהיר  באתר מגלה מגוון ענק של נורות חכמות שונים, שואבי אבק למינהם, מכשירי בישול, מצלמות , מכשירים שונים לטיפול בבעלי חיים, מסנני אוויר שהפכו ללהיט בקרב אנשים וילדים שרגישים לאבק ועוד. 
לזכות שיאומי , שכרגע מבססת את מעמדה כחברה הכי גדולה למוצרים חכמים, שהיא ממקדת מוצרים לגילאים של מעמד הביניים, חבר'ה צעירים עם בתים שכורים שעובדים הרבה בחוץ, אנשים עם ילדים שזקוקים לעזרה בבית מבחינת מטלות. ניהול זמנים מוריד הרבה כאבי ראש ולכן אני יכולה להבין את ההצלחה הגואה שיש לשיאומי  בנושא.

מעניין לגלות מתי עוד חברות ייכנסו לתחום, קצת מפתיע אותי שחברת נינג'ה לא ממש יצרה שליטה מרחוק על כל המכשירים שלה, אבל בהחלט בעולם של היום הצורך בשליטה מרחוק הופך להיות חיוני יותר ויותר ומקל על החיים בצורה בלתי רגילה.
חשוב לדעת שלשיאומי יש יבואן רשמי אחד וזו חברת המילטון, כך שאם כבר אתם מחליטים ללכת על בית חכם- עשו זאת דרך מישהו רשמי כדי לא להסתבך עם מכשירים שלא עובדים כמו שצריך