אם יש לך חזה גדול מדי, ישבן גדול מדי, את גבוהה מדי או יש לך בטן בולטת מדי - את כנראה מכירה את המצוקה של למצוא אופנה בארץ. מותג האופנה RESERVED השיק את קולקציית אביב-קיץ שלו עם בשורה משמחת במיוחד- הגדלת טווח המידות ב-100 דגמים עד מידה XXL קרי מידה 46.

אבל רגע לפני שאת מתבאסת, ממדידה של לא מעט מהדגמים בחנות המותג, מסתבר שהמידות שלהם נדיבות, וגם הנסיינית שלנו במידה 50 מצאה שמלות, חולצות וג'קטים. בגזרת המכנסיים, אוברולים וחצאיות- זה מסתכם במידות 46-48.

ריזרבד  (צילום: יח''צ)
ריזרבד (צילום: יח''צ)

אז נכון שבינתיים זה רק 100 דגמים ולא כל הקולקציה, אבל על הנסיינית שלנו במידה 50 עלו גם דגמים גדולים (שהם הטרנד כרגע) גם במידה 42. ומה זה אומר? זה אומר שריזרבד השכילו ללמוד את הקהל הישראלי ולהבין שגם למי שמוגדרת "מדי" מגיעה אופנה. כל מי שהיא מעל מידה 38-40 יודעת שלמצוא אופנה ברשתות הגדולות בארץ- זה כמעט ובלתי אפשרי. ריזרבד משנים את זה, ולפי ניסיון החיים- מי שבמידות הנ"ל כדאי לה לרוץ ולהתחדש- כי אלו המידות הראשונות שברור שיחטפו ויאזלו מהמלאי.

ריזרבד. דגמים תכליתיים ופרקטיים (צילום: אסף לוי)
ריזרבד. דגמים תכליתיים ופרקטיים (צילום: אסף לוי)

אז מה יש בקולקציה?
המון דגמים תכליתיים ופרקטיים, כאלה ש'זרקתי על עצמי' בלי מאמץ ואני לבושה ומתוקתקת, בסטייל בסיסי אך מוקפד עם דיטייליז שמקפיצים אפילו כל טי שרט פשוטה לקצת יותר שיק. פלטת הצבעים רגועה ומשרה אווירה נינוחה ונעימה. הצעות צבעוניות של בז', אוף-וויט, שחור וכחול, בתוספת של ירוק מרווה או ורוד מעושן לצד דוגמאות הדפסה או סריגה מינימליות. פרחוניות בשחור ולבן בגדלים שונים, מעטרים שמלות, מכנסיים או חולצות קלילות. בקולקציה ניתן למצוא המון רקמות, תחרות, סריגות ממוחשבות וסריגי קיץ קלילים ואווריריים.

ריזרבד. לכל אישה (צילום: יח''צ)
ריזרבד. לכל אישה (צילום: יח''צ)

אז נכון, הדרך לשלמות ואי הדרת נשים בכלל בעולם האופנה המקומי עוד ארוכה - אבל המותג עשה צעד ענק ומשמעותי בנושא. זה שפתאום גם אישה במידה 48 יכולה לשוטט בקניון, להיכנס ופשוט לרכוש שמלה במחיר נוח - זה וואו אחד גדול.