בגיל 16 לקארין באומן היה חלום גדול לכבוש את זירת הדוגמנות בארץ ובעולם, היא רצתה לעבוד, לבנות קריירה היא חלמה לכבוש את מסלול הדוגמנות אבל החלום הפך לסיוט הכי גדול שלה ועבור כל הורה. אודישן אחד בפריז שינה חייה והוביל למאבק ממושך של יותר מעשור במחלת האנורקסיה והבוקר הוביל למותה המצער כשהיא שוקלת 24 קילו בלבד. 

באומן דוגמנית צעירה ויפהפייה החלה את דרכה בעולם הדוגמנות, כשהיא בגובה 1.68 ובמשקל 56 קילו, היא הרגישה טוב עם עצמה ועם גופה. היא אף שאפה לקריירה בינלאומית והגיעה לפריז על מנת לחתום באחת מסוכנויות הייצוג המובילות. 
הסוכנת התלהבה מנתוניה המרשימים של באומן אך נתבקשה על ידה להשיל חמישה קילוגרמים ממשקלה תוך ארבעה חודשים, על מנת לחתום בסוכנות הייצוג. כשבאומן יצאה מהפגישה החלו לרוץ במוחה מחשבות "כנראה אני לא מספיקה, וחייבת להוריד במשקל" אמרה לעצמה.

תחילה היא לא שיתפה את מקורביה ומשפחתה והתמודדה לבדה. הפרעות האכילה החלו ארבע שנים אחרי, בגיל 20 כשהיא חווה התקפי אכילה תכופים ובעקבותיהם הגיעו הקאות מרובות. "כמו רובוט הייתי אוכלת ומיד מקיאה, זאת מחלה מאוד קשה, הייתי רוצה שיפתחו מרכזי תמיכה לנערות" אמרה קארין בראיונות שהעניקה. "זה לא שווה שהחיים שלנו יהיו שחורים, וסגורים, בגלל משקל. בגלל פחד", "יש לי נפילות, יש לי הקאות,. אבל באמת, זה לא שווה את זה. כי יש חיים והם שווים, ואני רוצה אותם. אני בטוחה ששאר החולות בהפרעות אכילה גם רוצות אותם". סיפרה בגיל 24 בראיון על דימוי גוף מעוות עוד כשהיה נראה שיש סיכוי שהיא תחלים מהמחלה הנוראית.

בינואר 2018 ערכתי ריאיון שער לקארין באומן, כשהיא במשקל 35 קילו עם אי ספיקת כליות, אני זוכרת שבמהלך הריאיון היא הסירה את מכנסיה והציגה בפניי את גופה הכחוש ואמרה את לא רואה שיש לי שומן? זה היה מחזה לא פשוט. "אימה יהודית באומן תמכה ולא וויתרה ונאבקה במסירות על חיי בתה, והעלתה על סדר היום הציבורי את מחלת האנורקסיה, הטיפול הלוקה בחסר בארץ וחשיבותה בחברה, היא הגיעה עם זה עד לכנסת ישראל. במותה, הותירה קארין באומן את אימה יהודית באומן ובעלה שימי תבורי ואת חמשת אחיה, רובם  גם הם כיכבו בעולם הדוגמנות אורלי, אנה, רנה, נטלי וסטיבן.