השחקנית והדוגמנית הישראלית יעל גרובגלס, שפרצה בישראל ומחזיקה בקריירה בינלאומית, חגגה השבוע יום הולדת 39.

בין אם כשהייתה ג'יני ב"האי", אלי שרון ב"השועלים" או פטרה סולנו בסדרה האמריקאית "ג'יין הבתולה" - גרובלס תמיד נראתה מצוין. לכבוד יום הולדתה, החלטנו לחזור ללוקים הכי טובים שלה וללמוד ממנה ארבעה שיעורים שאתן חייבות ליישם.

נוכחות ללא מאמץ

נתחיל עם הבייסיקס - שיעור שכל אחת מאיתנו צריכה להכיר: שמלה שחורה, ולא בהכרח קטנה - עושה את כל ההבדל. אין לך מושג מה ללבוש? שמלה שחורה תתן לך נוכחות, בלי שבכלל תתאמצי.

כדי לעורר עניין בלוק בייסיק שחור משעמם, מבלי להוסיף צבע נועז או אקססורי בולט, נסי למצוא שמלה בעלת גזרה שונה ומעניינת, אסימטרית או עם טקסטורה בולטת.

יעל גרובלס בטקס Screen Actors Guild Award ב-2018 (צילום:  Frederick M. Brown/getty images)
יעל גרובלס בטקס Screen Actors Guild Award ב-2018 (צילום: Frederick M. Brown/getty images)

פשוט וקל

אוברול - הוא אולי מציק לפעמים וקשה ללכת איתו לשירותים, אבל הוא בהחלט נותן הופעה מכובדת ומתאים למגוון אירועים. בין אם זה יום הולדת, אירוע משפחתי או סתם מסיבה עם חברות - אמצי את האוברול כחבר הכי טוב שלך לתקופה החמה.

זכרי: נסי למצוא אוברול עם קשירה בגב או בעל גזרה צרה במותן. ללא דרך להצר את המותן, אוברולים יכולים לגרום למבנה גופך להיראות מלבני יותר - ופחות יחמיאו.

יעל גרובלס לוהטת באוברול מדויק (צילום:  Frazer Harrison/Getty Images)
יעל גרובלס לוהטת באוברול מדויק (צילום: Frazer Harrison/Getty Images)

צריכה העצמה? חליפת מכנסיים היא התשובה הנכונה ביותר

זה לא סוד שחליפות מכנסיים גורמות לנו להרגיש מועצמות יותר. התלבושת המוקפדת, שיכולה ברגע להפוך קלילה כשמשנים את סוג הבד של החולצה מתחת, גורמת לנו להרגיש חזקות יותר. לחליפת המכנסיים היסטוריה ארוכה, ולזה אולי נגיע בכתבה אחרת, אך כרגע - נאמץ את זה שחליפת מכנסיים היא מאסט בארון, ואין שאלה למה גרובלס לבשה אותה לבראנץ' העצמה נשית, אי שם ב-2018.
 

גירלבוס: יעל גרובלס בחליפה מעצימה (צילום:  Jerritt Clark/Getty Images for CIROC)
גירלבוס: יעל גרובלס בחליפה מעצימה (צילום: Jerritt Clark/Getty Images for CIROC)

שיק או טריק

בטקס ה-WIF Max Mara Face of the Future, אז ב-2017, גרובלס הגיעה הכי שיקית לשטיח השחור בחולצת סאטן אדומה שתאמה לגוון השפתון. לאירוע אחר, הגיעה גרובלס בלוק תכלת-כחלחל פשוט, שנראה מדהים. 

ומה הסוד? תיאום צבעים עם צבעי העור. גרובלס למדה את הצבעים המתאימים והמחמיאים לצבע ולתת גוון עורה, וכך לוק שיכול להיראות פשוט ומשעמם, עליה יראה "וואו".

יעל גרובלס באירוע של מקס מארה (צילום:  Frazer Harrison/Getty Images for Max Mara)
יעל גרובלס באירוע של מקס מארה (צילום: Frazer Harrison/Getty Images for Max Mara)

גווני העור שלנו נעים מגוונים חמים (בסיס צהוב/ירוק) לקרים (בסיס ורוד/כחול). לחלק מהאנשים יש גוון עור ניטרלי, כזה שעובד היטב עם גוונים חמים וקרים כאחד. איך תדעי אילו צבעים מתאימים לך?

קחי בד בצבעים שונים ושימי אותם על החזה שלך, מתחת לפנים נקיות. שימי לב כיצד כל צבע משתקף על פניך כאשר את מסתכלת במראה. האם הוא גורם לך להיראות זוהרת יותר, או חיוורת יותר? האם הוא מבליט את האדמומיות בפנייך?

תת גוון עור קר יוחמא בעיקר על ידי צבעים אפורים, כחולים, ירוקים וסגולים. גווני עור חמים יוחמאו יותר על ידי צבעים חמים יותר, כמו הצבעים החומים, כתומים, צהובים וירקרקים. עם זאת, תמיד כדאי לנסות לראות איך כל צבע נראה ליד פנייך - אולי עוד יהיה צבע שיחמיא ויפתיע אותך.

הדרך לבדוק את תת גוון העור שלך היא באמצעות הוורידים בידיים. הושטי את כפות יידך מעלה והסתכלי על החלק התחתון של פרק כף היד. באיזה צבע הוורידים שלך? ורידים כחולים או סגולים מראים כי התת גוון העור שלך הוא קר, ורידים ירוקים או צהבהבים פירושם כי תת גוון עורך חם.

יעל גרובלס (צילום: Allen Berezovsky/Getty Images)
יעל גרובלס (צילום: Allen Berezovsky/Getty Images)

הכתבת הינה עיתונאית אופנה וסטייליסטית בוגרת שנקר