עונת הקיץ מביאה איתה המון דברים טובים כמו חופשות בטן גב והליכות בים, אך גם תופעות לוואי פחות נעימות כמו לחות גבוהה וזיעה. ובעוד שאצל חלקינו הזיעה היא קלה ומתבטאת בכמה טיפות במצח, אצל נשים רבות הזיעה מציגה במקומות נסתרים שלא תמיד נראים לעין.

נשים רבות סובלות מהזעה בקו החזה, במיוחד נשים בעלות חזה גדול, מה שגורם לאי נעימות במהלך היום. כשנשים אומרות "וואו אני מזיעה במקומות שלא ידעתי שאפשר להזיע בהם", הן בעצם מתכוונות ל"אני מזיעה מתחת לציצי". וזה הגיוני, הגוף נוטה להזיע במיוחד במקומות שבהם יש קפלי עור. העובדה שהגומי ההדוק של החזיה יושב בדיוק באזור הכפל ומתחכך בעור, היא לא ממש תורמת לנוחות שלנו. לכן גם נשים רבות סובלות מזיעה שגורמת לגירוי, שפשופים ואדמומיות באזור הזה. לאור העלייה במודעות לנושא, מגוון חברות ההלבשה התחתונה החלו להוציא בשנים האחרונות קולקציות של חזיות מנדפות זיעה, שאידיאליות לשימוש בחודשי הקיץ החמים ובמהלך פעילות ספורטיבית.

חזיית ספורט, טריומף, 400 שקלים (צילום: יח''צ)
חזיית ספורט, טריומף, 400 שקלים (צילום: יח''צ)

לחברת ההלבשה התחתונה טריומף יש קולקציית חזיות ספורט המיוצרות בטכנולוגיית חדשניות המאפשרת לחזיות - ולמי שלובשת אותן - להישאר יבשות במהלך פעילות גופנית. החזיות עשויות בדים שסופגים לתוכם את הזיעה, עשויים עשויות מחומר נושם אנטי-בקטריאלי המווסת לחות ומאפשר לטיפות הזיעה להתאדות במהירות. החזיות מתאימות לספורט וגם למי שאוהבת גזרה ספורטיבית ללא ברזל. הן אופנתיות, נוחות ומעניקות תמיכה מרבית לחזה, גם בעת קפיצות ופעילות אינטנסיבית.
טווח מידות: B75- F90
טווח מחירים: 320-400 שקלים

ג'ק קובה  (צילום: שי יחזקאל)
ג'ק קובה (צילום: שי יחזקאל)

קולקציית חזיות הספורט של ג'ק קובה מתאימה לכל מבנה גוף ומגיעה עד היקף H. החזיות עשויות מבד מיקרופייבר מנדף זיעה ומעוצבות עם כתפיות מתכווננות ובולמות זעזועים. החזיות מעניקות תמיכה מרבית ומתאימות לכל סוג של ספורט ואימון. הן מגיעות במגוון דגמים ומגוון רחב של רמות קשיחות ותמיכה. אם בשנות ה-70 הקאפ הכי גבוה היה קאפ C והממוצע העולמי היה 75B, לאורך השנים מבנה הגוף הנשי השתנה וכיום מידת החזיה הממוצעת בעולם עומדת על 80D. בקולקציה החדשה יש מענה לטווח מידות רחב וניתן למצוא חזיות עד היקף 110 ועד קאפ K. 
מחירים: החל מ-199 שקלים.

גוזיית ספורט מנדפת זיעה, אינטימה, 34.90 שקלים (צילום: דור שרון)
גוזיית ספורט מנדפת זיעה, אינטימה, 34.90 שקלים (צילום: דור שרון)

לאינטימה יש דגם של חזייה מנדפת זיעה. מדובר בגוזיית ספורט מבד פיקה בסריגה בטכנולוגיה ללא תפרים. עשויה 90% פוליאמיד, 10%אלסטן קיימת בשני צבעים: שחור וחום.
מידות: XS-XL
מחיר: 34.90 שקלים