עם המעבר מגיל הנעורים לנשיות נופלת אצלנו ההבנה שיש דבר אחד שאסור לנו לשכוח לעשות לפני שאנחנו יוצאות מהבית – וזה לשים מקדם הגנה - בעיקר על עור הפנים. בעוד שבשנים המוקדמות אנחנו מתלהבות מגל טיפת שיזוף קיצי, עם השנים אנחנו מבינות איזה נזק עושה השיזוף לעור שלנו. אחד מהסממנים הבולטים שלו הוא כתמי פיגמנטציה. 

כולנו רוצות עור פנים חלק ונטול כתמים, אך מה עושים עם הופעת כתמים חומים בפנים? מדוע זה קורה והאם זה תורשתי? אלו רק חלק מהשאלות שנשים שואלות את עצמן בעקבות הופעת הכתמים. ובעוד לעיתים זה מאבק עיקש, כדאי לדעת שהכתמים שהפציעו לפתע על הפנים לא חייבים להישאר שם לתמיד - חלקם ניתנים להעלמה, אחרים אפשר לטשטש. 

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית, מסבירה שפיגמנטציה היא בעיה אסתטית שמציקה לנשים רבות. היא מתבטאת בכתמים כהים שנוצרים על העור בגדלים שונים, גם שנים לאחר שהעור נחשף לשמש. למעשה ישנם 3 סוגי פיגמנטציה, אומרת בליק, "פיגמנטציה סולארית, פיגמנטציה הורמונלית ופיגמנטציה דלקתית". הפתרון, לדבריה, היא שילוב של  קוסמטיקה טבעית לצד קוסמטיקה מתקדמת.
ראשית, יש לעשות אבחון ראשוני לעור. כדי לטפל בבעיה יש להבין באיזה סוג פיגמנטציה מדובר וממה היא נובעת - אצל כל אחת זה אינדיבידואלי. לאחר מכן, עוברים לשלבים של ניקוי עור הפנים, פילינג ויטמין סי עדין להסרת תאים מתים, קילוף השכבה העליונה  ואוורור. שלב נוסף בטיפול הוא שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ודיקור, בהתאם לסוג הפיגמנטציה. המכשור הטכנולוגי שומר על עובי העור ומחליק ומחדש אותו, משלב מגוון רחב של טכנולוגיות אשר פועלות במקביל  אולטרסאונד, מזותרפיה ופוטותרפיה. הדיקור מעודד את זרימת הדם, מאזן ומחדש את העור.

פולה בליק דיין (צילום: אור גפן)
פולה בליק דיין (צילום: אור גפן)

לא חייבים לחכות לחורף

הדעה הרווחת היא שבדרך כלל בפיגמנטציה מטפלים במהלך חודשי החורף, אך זה לא חובה מסבירה לנו יפה מקסימוב, בעלת רשת קליניקות ביוטי-טק. כיום, באמצעות המכשירים הטכנולוגיים המתקדמים והתכשירים החדשים, ניתן לטפל בכתמי פיגמנטציה גם בעונה החמה. עם זאת, היא מסייגת את דבריה ומדגישה שחשוב במהלך הטיפול להימנע מחשיפה לשמש, ולמרוח קרם הגנה בכל שעתיים כשיוצאים מהבית. 

הטיפולים  המומלצים לפיגמנטציה הם IPL,  אשר עובדים על הבהרת פיגמנטציה בעור, כתמי שמש וגיל במינימום של כאב. בעזרת הטכנולוגיה, אנרגיית אור הנפלטת מידית המכשיר מתבייתת על תאי הפיגמנט, מכהה את המלנין וגורמות לכתם הפיגמנטציה בפנים לצוף מעלה על פני העור ובכך מפרקת אותו. טיפול שכזה כולל סדרה של מפגשים, אך לדבריה כבר ימים ספורים לאחר הטיפול הראשון הכתם הולך ומתכהה עד שנעלם. 

טיפול  נוסף הוא ClearLift, טיפול לא פולשני הפועל לריכוך הכתמים ולהסרת פיגמנטציה עמוקים ונמשים. טכנולוגיית ClearLift מבוססת על שימוש בראשים שונים המאפשרים התאמה למיקום הכתם בעור על פי מצב הכתם, גיל הכתם המשוערך וההתקדמות בטיפול. כמו כן, שילוב של תכשירים המכילים חומצות שונות הגורמות לתהליכי התחדשות העור, להשלת תאי עור מתים ולפירוק מצבורי מלנין בתאים. 

חן רחמים ביטון, קוסמטיקאית פרא רפואית, טוענת כי טיפול נכון בעור מתחיל באבחנה מדויקת ממש כמו ברפואה. הטיפ שלה לעור בריא וזוהר: "הכל מתחיל באורך חיים בריא המשלב תזונה נכונה ושתיית מים לפחות 2 ליטרים ביום. וכמו שמתאימים טיפול רפואי נכון על מנת לתת מענה למחלה מסוימת גם טיפול בעור מתחיל באבחנה מדויקת וכמובן שילוב של טיפולים קוסמטיים מותאמים הכולל שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושימוש בחומרים משלימים בבית על בסיס יומי".