בחורות טובות יודעות שכל אחת סוחבת איתה תיק קטן, לא? לפחות ככה אמרה הראפרית נס בשיר ששיגע צעירים רבים ונתן במה לתיקים הקטנים בארץ. עם זאת, לא תמיד המחירים תואמים לגודל התיק, וכאן - טרנד התיקים הקטנים הלך רחוק מדי, וקטן מדי.

בגודל 657 על 222 על 700 מיקרומטר, המותג MSCHF יצר תיק יד שקוף למחצה, שקטן יותר מגרגר מלח ים. לדברי מנהל הקריאייטיב הראשי של MSCHF, קווין ויזנר, תיק המיקרו הומשג כפרשנות על התכווצות תיקי יוקרה. מה שהיה פעם משהו שצריך להיות כמה שיותר פונקציונלי הפך לאביזר נוצץ שבו השימושיות נתפסת כמשנית.

בגדר פרודיה וביקורת חברתית על עולם האופנה היצירה עוד נחמדה, אך התיק, שנוצר כדי למתוח ביקורת, הולך להימכר ככל הנראה בתעריף של עשרות אלפי דולרים.

View this post on Instagram

A post shared by MSCHF (@mschf)

לאחר שהמותג היצירתי שבר את האינטרנט עם אפשרויות ההנעלה הפארודיות השונות של המותג, ביניהם המגפיים הגדולות האדומות שמזכירות את מגפיו של "בוץ" מ"דורה החוקרת", ב-MSCHF עברו להתמקד בתעשיית התיקים, עם התיק המיקרוסקופי החדש שעוצב על פי תיק מדגם "OnTheGo" של מותג היוקרה לואי ויטון.

View this post on Instagram

A post shared by MSCHF (@mschf)

כרגיל, ב-MSCHF לא חשבו לבקש רשות ממותג היוקרה להמשיך בפרויקט. "פארל וויליאמס אוהב כובעים גדולים, אז הכנו לו תיק קטן להפליא", אמר ויזנר ל"ניו יורק טיימס" על וויליאמס, המנהל האומנותי הנוכחי של לואי ויטון.

הדגם הסופי של התיק אמור להגיע במארז ג'ל אטום המותקן מתחת למיקרוסקופ הכולל צג דיגיטלי, המציע תצוגה ברורה של היצירה הזעירה. התיק המיקרוסקופי של MSCHF יוצע למכירה באופן בלעדי במכירה הפומבית של Just Friends, בראשותה של שרה אנדלמן, שנערכת מחר.

כל זה תואם מאוד את ההיסטוריה של MSCHF בכל הנוגע לתעלולים פרובוקטיביים. המותג נוסד רשמית בברוקלין בשנת 2019 על ידי ויזנר, גבריאל ווילי, דניאל גרינברג, סטיבן טטרו ולוקס בנטל, הקולקטיב שמינף מוצג פרודי ושנוי במחלוקת כדי להגיב על האבסורד של תרבות הצריכה.

הפעם, MSCHF דנו ברעיון של תיק מיניאטורי במשך מספר חודשים, כאשר וויילי הביא את הרעיון לאנדלמן במהלך ביקור בפריז והיא קפצה על ההזדמנות להציע תיק מעט שונה מאלה הזמינים בדרך כלל במכירה פומבית. לצורך ביצוע הפרויקט, MSCHF פנתה למספר יצרנים תעשייתיים המתמחים בביוטכנולוגיה, ורובם, כצפוי, ענו בשלילה - עד שהגיע היצרן שהסכים.

ה"תיק" נוצר משרף בתהליך שנקרא פילמור דו-פוטונים, מעין הדפסה תלת מימדית עבור עצמים מיקרוסקופיים. דגם ה-OnTheGo נבחר בגלל שהעיצוב שלו - מלבן פשוט עם לוגו בולט, וצבעו הבהיר ושקיפותו הקלה נועדו להפוך אותו לגלוי יותר כאשר הוא מואר מלמטה בשקופית של מיקרוסקופ.