בכל עונה נקבל טרנדים סוחפים וגם כאלה שיחלפו עוד לפני שהסטורי ייעלם לנו מהפריים. כשמדובר באופנת גברים תגלה שאין הפתעות בלתי צפויות ואתה כנראה תקבל בכל עונה מגמות אופנתיות פרקטיות. הדפס הפסים נחשב לטרנד על זמני שאף פעם לא נמאס ממנו. זאת כנראה הסיבה שבכל עונה הוא מגיע לסיבוב הופעות מתבקש.

מסימו דוטי (צילום: יח''צ)
מסימו דוטי (צילום: יח''צ)

איכשהו לוק חולצות הפסים זורק אותנו לחופשות באיים פוטוגניים עם ים כחול וחולות לבנים. הלוק הזה של הפסים על רקע הכחול הלא נגמר, זוכה בכל קיץ לכבוד הראוי בחסות קולקציות הריזורט שמביאות לקדמת הבמה אוסף פסים מרענן, שובב ורותח.

 

סקוץ' אנד סודה (צילום: יח''צ)
סקוץ' אנד סודה (צילום: יח''צ)

חולצות הפסים החלו את דרכן בשנת 1858 בצרפת, כששימשו מדים עבור חיילי הצי הצרפתי. במקור כלל החולצות הלבנות 21 פסים כחולים, כשכל פס מהוה ציון לניצחונות הימיים של צי נפוליאון על הצי הבריטי. עד מהרה הפך ההדפס לפופולרי בקרב ימאים ודייגים. חולצת הפסים שהפכה לאייקון צרפתי כמו חבריו הבגט, הברט והקרואסון, זכתה להצלחה גם במדינות אחרות באירופה וקיבלה לפרשנות מרעננת.

ביי גרמנט ל-STORY (צילום: יח''צ)
ביי גרמנט ל-STORY (צילום: יח''צ)

את האפיל האופנתי העניקה לחולצת הפסים קוקו שאנל. בשנת 1917 בריבריירה הצרפתית זכתה החולצה עם הפרינט הקלאסי לתהילת עולם. בהמשך, בשנות ה-50 הזוהרות בהוליווד היו אלה ג'יימס דין, מרלון ברנדו ואנדי וורהול שאימצו בחום את חולצות הפסים.

פול אנד בר (צילום: יח''צ)
פול אנד בר (צילום: יח''צ)

בתי אופנה רבים לא מסתפקים רק במראה הימאים הקלאסי והקיצי שכולל את פסי הכחול או השחור שמככבים על החולצה הלבנה. רבים ממעצבי האופנה אוהבים להשתעשע עם הפרינט האהוב. קום דה גרסון היפנים, אוהבים למתוח את הגבולות עם צבעוניות משוגעת. גם ז'אן פול גוטייה מעניק פרשנות בועטת משלו מפעם לפעם.

קסטרו (צילום: שרבן לופו)
קסטרו (צילום: שרבן לופו)

בקיץ הנוכחי נגלה שהפסים שמגיעים לביקור מופיעים על החולצות בשלל סגנונות- צרים, דקים, עבים, דומיננטיים וגם כאלה שנחבאים אל הכלים. לצד החולצה הקלאסית של כחול ולבן תגלה שלל צבעים ששוברים שגרה. תודות למגוון האינסופי תוכל ליצור בקלות את הלוק הקלאסי והמראה הקז'ואלי. מדובר בחולצות פרקטיות שיסייעו ליצור בכל פעם מראה שונה.

H&M (צילום: הנס מוריץ)
H&M (צילום: הנס מוריץ)