בעולם של היום, שבו ההשפעה של פעילויות אנושיות על הסביבה הופכת ברורה יותר ויותר, הצורך בפתרונות ברי קיימא מעולם לא היה דחוף יותר. תעשיית האופנה, הידועה לשמצה בשיטות הבזבזניות שלה ובטביעת הרגל הסביבתית המזיקה שלה, מכירה לאט אבל בטוח בדחיפות של אימוץ חלופות ירוקות יותר. אופנה ירוקה, הידועה גם כאופנה בת קיימא או ידידותית לסביבה, תופסת תאוצה כתנועה עוצמתית לעבר תעשייה מודעת יותר לסביבה.

werf (צילום: יח''צ)
werf (צילום: יח''צ)

מותג תיקי היוקרה Werf  שעשה עלייה לארץ מסנט פטרסבורג השיק קולקציית תיקים ירוקים, טרנדיים  וטבעוניים מנייר קראפט. 
בזכות שיטה חדשה התיקים לא יירטבו בגשם, ניתן לכבס אותם והם ישמשו אותך במשך שנים רבות. למה נייר? בזכות העמידות, הגמישות, הוורסטיליות ועם עיבוד נוסף הנייר גם הופך לעמיד במים. קראפט פייפר, נחשב לחומר גלם אקולוגי, נקי ומתכלה. איך נוצר הקסם? סיבי עץ מכניסים לסיר ענק, ומבשלים אותם במהלך זמן ארוך לתוך העיסה של נכנסים גם כימיקליים חשובים כמו הידרוקסיד נטריה וסולפיד נטריה ליצירת נייר עמיד לשימושים רבים. 

werf (צילום: יח''צ)
werf (צילום: יח''צ)

המותג נולד בסנט פטרסבורג ע"י ווייצ'סלב, ימאי תחרותי וכבר ב 2012 יצר תיק מסמכים ורסטילי ופונקציונלי ונוח לסידור מסמכי הספינות (כיום בתיק מסמכים משתמשים מעל 100,000 ימאים ברחבי העולם). במשך שנים החיידק של העיצוב לא עזב וב2017 ווייצ'סלב חבר לאיליה גולדין ויחד הם הקימו מותג התיקים werf. עד תחילת המלחמה הם קידמו את המותג ברחבי מדינות חבר העמים ואירופה. עם תחילת המלחמה השותפים עלו לישראל ובאופן מיידי פתחו חנות ראשונה של המותג בתל אביב, ואתר מכירות בעברית ובאנגלית. 

werf (צילום: יח''צ)
werf (צילום: יח''צ)

התיקים שלהם אופנתיים אך יחד עם זאת פונקציונליים, כיאה לאנשי ים שמבינים כמה פונקציונליות חשובה. המותג גם מציע מגוון אביזרים ייחודיים לאירוח שיתאימו לכל בית המכבד את הטבע וכמתנה ייחודית כגון פלייסמנטים מעוצבים, קייסים לבקבוקי יין ועוד.  
טווח מחירים: 60-750 שקלים.
ניתן להשיג ב חנות הדגל של המותג ברח' פלורנטין 7, תל אביב 
ובאתר https://werfbag.com/he/collections/vegan