המשקפיים כבר מזמן הפכו לאקססוריז חובה בכל גרדרובה של הגבר הישראלי בין אם הוא מגדיר את עצמו מטרוסקסואל או כל טייפ קאסט אחר- לכל אחד יש לפחות זוג אחד של משקפיים שהופכים את הלוק שלו ליותר שלם ומלוטש. שוחחנו עם אלינור בור בן צבי סמנכ"לית השיווק של חברת לוקסאוטיקה ישראל המשווקת את מגוון מותגי העל בינלאומיים והיא הסבירה לנו- "אנחנו רואים בכל שנה מבחר הולך וגדל של קולקציות לגברים כאשר מגוון החומרים, צורות וטרנדים הולך ומתעצם. הגבר הישראלי בכלל רואה את משקפי השמש כחלק בלתי נפרד מהאוטפיט שלו ואף משלים את כל הלוק איתם".

Ray Ban holiday collection (צילום: יחצ חול)
Ray Ban holiday collection (צילום: יחצ חול)

״מלבד העניין האופנתי, מדובר באביזר חיוני לשמירה על בריאות העיניים, במיוחד במדינה שטופת שמש כמו ישראל. הצרכן הישראלי קונה בממוצע בין שניים לשלושה זוגות משקפי שמש בשנה, גברים קונים לרוב דגם אחד, ואילו הנשים מחזיקות יותר משני זוגות. שוק משקפי השמש בישראל נמצא בעלייה בכל שנה״.

תומר ירון בעלים של משקפיים בשינקין מוסיף- ״יותר ויותר אנשים רוכשים משקפי שמש, כי גוברת המודעות לסכנת קרני השמש לעיניים, ובכל שנה רואים יותר ויותר מותגים שמגיעים לשיווק בארץ כי ישראל נחשבת למדינה עם מזג אוויר חם, וצריכת משקפי שמש קיימת גם בחורף.
כמו כן, הישראלים נחשבים לאוהבי טרנדים והם מאמצים חידושים מהר יותר מאשר האירופאים, שהם שמרנים יותר״.
 
הטרנדים הבולטים השנה לגברים על פי חברת לוקסאוטיקה ישראל:
לוגו גדול ומובלט אשר מעניק הצהרה אופנתית ולא מתבייש לצעוק את נוכחתו.

prada eyewear (צילום: יחצ חול)
prada eyewear (צילום: יחצ חול)

לא "לפחד" מדיטייליים אופנתיים כמו: זהב, ניטים, צבעי קיץ בוהקים, קולור בלוק, וגם מודלים שהם יוניסקס שמתאימים לאישה וגם לגבר – ורסאצ'ה, פראדה, רייבאן ווייפרר שרוכים צבעוני, אוקלי בוהקים.

פראדה מסיכה כחולה (צילום: יחצ חול)
פראדה מסיכה כחולה (צילום: יחצ חול)

מסכות ואוברסייז 
אוקלי, ורסאצ'ה, אימפוריו ארמני. אם מסיכות קורונה היו חלק מחיינו, כעת מסכות על הפנים עלו למעלה לכיוון העיניים.

ספורטיבי משולב עם יוקרה
אוקלי, רייבאן, אימפוריו ארמני.... לוק ספורטיבי הפך לשגרה בנוף בכל העולם וגם בארץ. נגיעות של קווים ספורטיבים לצד דיוק החומר שמעניק מראה יוקרתי ומלוטש.

רייבאן קוקלציית קלאב מאסטר קיץ 2023 (צילום: יחצ חול)
רייבאן קוקלציית קלאב מאסטר קיץ 2023 (צילום: יחצ חול)

שילוב של הרבה מתכות
עדשות מראה, צורות גיאומטריות וחיתוכים מעניינים, משחקים שבין המסגרת לעדשה.

עדנה מחודשת
עם צורות אייקוניות (טייסים, וויפרר למשל או אוליבר), עם גוונים רגועים, סטייל בלתי מתאמץ. הדגמים האייקונים שעושים קאמבק ותמיד יהיו פה להישאר. ממשקפי הטופ גאן (אהבה בשחקים), משקפים האובר סיזס של אוליבר פיפל לצד מסגרות עדינות ומעוצבות בקו נקי.
 
לדוגמה, משקפי הטייסים של Ray-Ban שכל כך אהובים בארץ ובעולם, זוכים לעיצוב קליל ומשלבים מתכות ופלסטיק עם צבעוניות מינימלית, כך שהדגם המקורי ברור אך משודרג. דוגמה נוספת היא החזרת הנראות הבולטת של הלוגואים בצידי המשקפיים. מותגים בולטים נוספים: MIU MIU  Oliver peoples, BURBERRY, Bvlgari 

משקפי שמש פרסול (צילום: יחצ חול)
משקפי שמש פרסול (צילום: יחצ חול)