בימי מלחמה אנו מגלות מי מבתי האופנה שעומדים לצד ישראל ומי לא. בזמן שדווח שבית האופנה שאנל, שכידוע בעליו יהודים, יעביר תרומה של מיליונים לתושבי העוטף – על אף שבעמודי הרשתות החברתיות שלהם לא דווח דבר, יש דווקא בית אופנה מוביל שבראשו עומדת המעצבת הישראלית לשעבר שגם רותמת את עמודי הרשתות החברתיות שלה לטובת ישראל וגם פתחה בגיוס כספים לטובת אזרחי העוטף- בגאון ומבלי להסתיר זאת, על אף ולמרות התגובות האנטישמיות שהיא מקבלת. בית האופנה הזה עונה לשם נילי לוטן- על שם המעצבת, שהיא גם אישתו של דיוויד ברוזה.

View this post on Instagram

A post shared by NILI LOTAN (@nililotan)

"כפי שאתם יודעים, מאז יום שבת מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה ברוטלית של ארגון טרור. בשמי ובשם החברה שלי אני שולחת תנחומים מעומק הלב לכל מי שאיבד קרוב משפחה או חבר. אין מילים שיכולת לתאר את העצבות והכאב שכולנו חווים" היא מדברת בסרטון שפירסמה ברשתות החברתיות של המותג. "הקמתי עמוד תרומות מיוחד כדי לאסוף כסף לעזרה ותמיכה בתושבי בכפר עזה. מאות חברי הקהילה של הקיבוץ נרצחו, נחטפו או נפצעו. הם איבדו את כל מה שהיה להם ואני מבקשת ממכם לעזור. אני מזמינה אתכם להצטרף אליי ולתרום כפי יכולתכם. אני שולחת את אהבתי לכולם. מקווה לימים טובים יותר ולשלום".

הקריירה של לוטן החלה ב-1980 לאחר שעזבה את הארץ לניו יורק בעקבות הקריירה של בעלה הראשון. היא הייתה המעצבת הראשי של נאוטיקה וראלף לורן לאחר שעבדה שנים קודמות כמעצבת בכירה עבור אדריאן ויטדיני וליז קלייבורן .

בשנת 2003 השיקה קולקציה משלה תחת המותג נילי לוטן. ג'קטים בסגנון צבאי הפכו במהרה לסימן ההיכר שלה ומאז המותג התפתח לייצור מגוון שלם של בגדי נשים. עיצוביה נמכרים כיום בלמעלה מ-150 חנויות ברחבי העולם. בשנת 2006 פתחה את החנות הראשונה שלה בטרייבקה ניו יורק שבה היא משלבת את הסטודיו לעיצוב שלה עם שטח קמעונאי. בין המפורסמים שלובשים אותה ניתן למצוא את פריס הילטון, ליזה מינלי, מרתה סטיוארט, סלינה גומז, קנדל ג'נר, ריהאנה, ג'יג'י חדיד, ג'יזל בונדשן, גל גדות, גווינת' פאלטרו, היידי קלום, קים קרדשיאן ועוד.