גיוס מאות אלפי החיילים ללחימה יצר צורך גדול גם מבחינת טקסטיל, החל ממדים ועד ציוד ללוחמים וכמובן בגדים לכל שורדי הטרור שעזבו את בתיהם עם הבגדים שלגופם. מרגש לראות את התגייסות האזרחים והאזרחיות בעורף, שהתייצבו במיידית ופתחו קבוצות תפירה בקשר ישיר עם גורמי בטחון שמעבירים בקשות וצרכים דחופים.

יש לא מעט מיזמים והתגייסויות של מעצבות אופנה כגון שיתוף הפעולה של מעצבת האופנה הגר סתת והמחלקה לצורפות ואופנה ב'בצלאל', שבראשה שלי סתת. האחיות סתת הקימו מתפרה ביתית אצל מעצבת האופנה, עם תופרות שהתנדבו להגיע ולתפור בנדלרות לחיילים. מרגע הקמת חמ"ל התפירה הגיעו פניות נוספות לעזרה כגון תיקוני בגדים שנתרמו לנשים שהתפנו מהדרום, תיקונים למדים של חיילים, תפירת שכמיות גשם ועוד. "מה שניתן לתפור עם מכונה ביתית עשינו ועדיין עושות" משתפת סתת. "קשה להיות בחוסר מעש בתקופה הזאת. אחרי שתרמתי מזמני באריזות, בישולים ושינועים ותרמתי ערמות של בגדים חדשים מהקולקציה שלי, החלטתי לעזור גם בתפירה. אני עוזרת ומקשרת כמה שאני יכולה".

הגר סתת בשיתוף מחלקת צורפות ואופנה בבצלאל (צילום: הגר סתת)
הגר סתת בשיתוף מחלקת צורפות ואופנה בבצלאל (צילום: הגר סתת)

גם שנקר התגייסה למערכה; מרצים בכירים וסטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר נקראו אל הדגל ובימים האחרונים נענו מיידית לצרכים ובקשות של המערכת הביטחונית. לשם כך התגייסו עשרות מרצים וסטודנטים שתופרים ומייצרים ציוד צה"לי לטובת הגדודים והפלוגות הפועלות בשטח. לטובת כך הוקמו מספר עמדות בקמפוס ומחוץ לו שבהן הם עובדים יחד במרץ. בנוסף תרמו מרצים מהמחלקה לעיצוב אופנה באופן אישי כסף וציוד רב כמו מכונות תפירה.  

גם בית הבד – חלל עבודה שיתופי לאופנה הוסב למפעל קטן לתפירת ציוד עזר ללוחמי צה״ל. אנשים טובים וספקים מהתעשייה תרמו ועדיין תורמים המון ציוד וכסף לקניית חומרים לתפירה וצוות שלם של מתנדבים ומתנדבות מהתעשייה עובדים בלי הפסקה. עד כה נתפרו מעל 700 שיפצורים שכבר נשלחו ללוחמים.

ההתגייסות של עולם האופנה המקומי לטובת הלחימה מרגשת. תעשיית האופנה הישראלית הוזנחה במשך העשורים האחרונים ונקלעה ללא מעט מצוקות, אך כמו כל עם ישראל- גם תעשייה זו שינסה מותניים מהרגע הראשון בכדי לעזור לכל מי שאפשר.