גם כשאנחנו מדברים על טיפוח העור שלנו, כדאי שנסכים על דבר אחד בסיסי - הכל מתחיל באדמה. אדמה היא הגיבור הראשי של הפלנטה בה אנו חיים. המגוון הביולוגי שבאדמה הוא מגוון כל צורות החיים הפועלות בשיתוף באדמה – הוא יוצר הזנה טבעית, מאפשר מגוון גידולים - והוא המנוע לאדמה בריאה ופורייה. הכל מתחיל באדמה ואדמה, בדיוק כמו העור, היא מערכת נושמת וחיה הזקוקה להזנה וטיפול.

היכולת של האדמה לאחסן פחמן ובעצם להיות המחזיקה של הכל ולהוות הבסיס לחיים על פני כדור הארץ צריכה להפוך אותה לעדיפות מספר 1 של כולנו, אבל שליש מאדמת כדור הארץ כבר נשחקה, מצב המאיים על בתי הגידול, בעלי החיים והצמחים ומגביר את פליטת גזי החממה. 

בנוסף, השימוש שלנו בקרקע גרם להכחדה של כ-14% מהמגוון הביולוגי העולמי החיוני כל כך לאדמה בריאה - בשל כך סוגי המחלות והמזיקים מתעצמים. אדמה בריאה היא המפתח למערכות אקולוגיות משגשגות. ללא קרקעות בריאות, לא נוכל להתמודד עם המשבר העומד בפני הטבע כיום. אנחנו צריכים ויכולים לחולל שינוי ולחדש את העור של כדור הארץ. 

אדמה בריאה היא גם הבסיס למוצרים בריאים, צמחים שגדלים באדמות בריאות, חיוניים יותר. אדמה בריאה מאפשרת לגדל את המרכיבים הבריאים שבבסיס המוצרים שלנו ומאפשרת ייצור מוצרים באיכות הטובה ביותר וביעילות הגבוהה ביותר. מוצרים כגון Skin Food של המותג וולדה לדוגמה, מזינים את העור ומבוססים על רכיבים אשר גדלים באדמה בריאה, דבר שעוזר להזין כמובן את עור כדור הארץ ולהציל את האדמה כמו גם להזין את עורנו בסופר-פוד המיטיב עמו.

אנחנו לא היינו שמים כימיקלים וחומרים מזיקים על עור  הפנים שלנו... אז למה שנשים אותם על האדמה? חקלאות אורגנית ביו-דינמית מייתרת את השימוש בכימיקלים מזיקים, משקמת את המגוון הביולוגי החיוני לאדמה בריאה והופכת את האדמה לעמידה יותר לשינויי האקלים. ישנם דברים פשוטים שאנחנו יכולים לעשות כצרכנים בחיי היומיום שלנו כדי לעזור לתמוך בבריאות הקרקע, על ידי בחירת בחירות נכונות המיטיבות עם האדמה ועם כדור הארץ - בחירה במוצרים טבעיים וידידותיים לאדמה. ביחד, ניתן לעזור לכדור הארץ להתחדש ולעשות שינוי, צעד אחד בכל פעם.

סדרת הסקין פוד של WELEDA   (צילום: יח''צ)
סדרת הסקין פוד של WELEDA (צילום: יח''צ)

הידעת? לאדמה, בדיוק כמו העור שלנו, יש מיקרוביום- מארג של חיידקים טובים התורמים לבריאות הקרקע ולפוריותה. 

50%  מה-Co2 קשור בקרקעות שלנו. אלה הם מאגרי ה-Co2 הגדולים ביותר אחרי האוקיינוסים. 
30 מגרשי כדורגל של אדמה נשחקים ע"פ כדור הארץ  בכל דקה.

חברות קוסמטיקה בינלאומיות מחויבות לאדמה והיא בבסיס העשייה שלהן. לדוגמא: במשך יותר ממאה שנה המותג וולדה מגדל את הצמחים המשמשים לייצור מוצרים בשיטות טבעיות, ביו דינמיות, השומרות על בריאות האדמה והמגוון הביולוגי שלה באמצעות 8 הגנים שלה ברחבי העולם ומעודדת חקלאים מכל העולם לאמץ שיטות טבעיות וידידותיות המחזקות פיזית את האדמה, מקבעות גזי חממה בתוך הקרקע ומשקמות את המגוון הביולוגי באדמה. בנוסף, וולדה משקיעה 1% מהמחזור השנתי שלה ברחבי העולם בהגנה על אקלים והתחדשות האדמה.

בוסטר GLOW של דוקטור עור (צילום: יח''צ)
בוסטר GLOW של דוקטור עור (צילום: יח''צ)

אך וולדה לא היחידה שמבינה את החשיבות של שמירה על הטבע בשבילנו ועבור עורנו, גם מותגים אחרים מציעים תכשירים בודדים וסדרות המבוססות על מרכיבים מהטבע. דוגמה לכאלה אפשר למצוא אצל ד"ר עור, שהשיק לאחרונה בוסטר GLOW (229.90 שקלים) לטיפול אנטי אייג'ינג המאיץ את תהליך חידוש העור ומחליק את מראה הקמטוטים. הבוסטר של המותג מכיל 97% רכיבים ממקור טבעי. בנוסף, מכיל תערובת של 5 תמציות מן הטבע הנקראת ACB Fruit Mix. מוצר נוסף שלהם, Natural OR - קרם יום לצמצום קמטים, מכיל 95% רכיבים ממקור טבעי וממקור אורגני (249.90 שקלים).