אם אתם בעלי עור שומני ונאבקים בכל בוקר עם עוד פצעון שיוצא, עונות המעבר הן לא החברות הטובות שלכם. עור שומני הנוטה לפצעונים, דורש טיפול עקבי, מתמשך ושגרת טיפוח מדויקת בכדי לראות תוצאות, אומרת לנו ננסי, ירחי מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו קוסמטיקה סרווה. "השלב הראשון בטיפול בעור ואולי החשוב ביותר הוא הניקוי שלו. וכן, גם כאן-חשוב מאד להתאים את הניקוי לסוג העור. עוד היא מסבירה: "במרבית סוגי הפצעונים הסיבות הן שילוב של סיבות הורמונליות, נטייה גנטית, הפרעה במבנה העור, שמרפד את זקיק השערה והופעת דלקת עור, הגורמת לייצור ייתר של חלב מבלוטות החלב בזקיקי השערות".

קרם ג'ל מעניק לחות, ליראק פריז  (צילום: אסף לוי)
קרם ג'ל מעניק לחות, ליראק פריז (צילום: אסף לוי)

1. ניקוי עור הפנים הוא הבסיס הראשוני והחשוב ביותר בשמירה על בריאות העור והוא מצריך תהליך ניקוי ייחודי עבורו. העור הוא איבר חי אשר יש לו תפקיד בייצור והפרשת חומרים שונים  ועל כן, ניתן לזהות על פני העור הפרשות חלב, מלחים המופרשים מזיעה, תאים מתים. ובנוסף לכל אלו, גם אבק, זיהום אוויר, צבעי איפור למיניהם, אשר יש, להסיר ביסודיות מעור הפנים מבלי לפגוע בשכבה הליפידית הטבעית של העור (שכבת ההגנה של העור). 

חשוב! לא. לפוצץ. פצעונים. לעולם - יש כאלו שהתחביב האהוב עליהם, זה פיצוץ פצעונים. או בצורה העדינה יותר, "להוציא שחורים". 

שלב ניקוי העור הוא חיוני בעור שומני הנוטה לפצעונים ופגמי עור – עור הנוטה לפצעונים הוא שומני בגלל ייצור יתר של סבום, השומן שיש לנו בעור. בנוסף, יש הצטברות של תאים מתים בנקבוביות, והעור לא מצליח להוציא את הכמות הנדרשת כדי לקבל עור חלק, זה הקרטיניזציה (תאי קשקש ייצור וצבירת כמויות גדולות של חלבון הנקרא קרטין). זה גורם להופעת קומדונים, ראשים שחורים, פצעונים ופצעים. מאוד חשוב להשתמש בניקוי שגורם לקילוף יעיל בזכות חומצה סליצילית. וחימר שסופח את השומן, לכן נוכחותו היא מאוד חיובית בשלב הניקוי. 

2. מניעה! למרוח ג'ל טיפולי על כל הפנים ולא נקודתי - כשמטפלים נקודתי בפצעונים - הפצע מתייבש, מתקלף ונעלם. אבל כמה ימים אחרי, פצעון חדש מופיע במקום אחר. מומלץ למרוח את ג'ל טיפולי, כמו זה של סרווה לדוגמה, על כל הפנים כדי לטפל בפצעים הקיימים, ולמנוע הופעתם של פצעים חדשים.

סדרת טיפוח לעור שמן הנוטה לפצעונים של מותג הדרמו קוסמטיקה סרווה  (צילום: יח''צ)
סדרת טיפוח לעור שמן הנוטה לפצעונים של מותג הדרמו קוסמטיקה סרווה (צילום: יח''צ)

3. למרוח קרם הגנה מידי בוקר - יש 2 סיבות עיקריות למריחת קרם הגנה, כשמטפלים בעור הנוטה לפצעונים. בשמש בלוטות החלב מקבלות זירוז ורמת ייצור הסבום עולה בעור. הסיבה השנייה, שניקויים וקרמי טיפול מקלפים את העור. שכבת הקרנית של העור יותר חשופה לשמש כי הורדנו את התאים המתים, חייבים למנוע פיגמנטציה. 

4. לשמור על התוצאות! לאחר מספר שבועות של טיפול בעור שומני הנוטה לפצעונים ופגמי עור, בהחלט, ניתן לראות תוצאות יפות על הפנים - פחות פצעים, פחות קומודנים, העור הוא פחות שומני. לא מומלץ להפסיק את הטיפול כי הגנטיקה או רמת ההורמונים, שנמצאים בגוף יגרמו להחזרתם פצעונים ופצעים. 

5. מומלץ להשתמש במוצר טיפוח שמכיל רטינול, שיוצר קילוף עדין והבהרת סימנים שנשארו על העור. יש להמשיך בשימוש בניקוי ובג'ל הטיפולי, אפילו בתדירות נמוכה יותר, מה שיגרום לשמירה על תוצאות הטיפול. 

מאחר ולא מעט אנשים ברחבי העולם סובלים מעור שמן הנוטה לפצעונים, יש כיום בשוק שלל מוצרים ייעודים עבורם. לאחרונה גם מותג  הדרמו-קוסמטיקה CeraVe השיק סדרת טיפוח לעור שמן הנוטה לפצעונים ופגמי עור. הסדרה, "בלמיש קונטרול", כוללת תרחיץ ניקוי, ג'ל לטיפול במראה פגמי עור וסרום רטינול לחידוש העור. שלושתם פועלים על פורמולות ייחודיות המסייעות לשבור את מחזוריות הופעת הפצעונים. מחיר המוצרים: 79.90-114.90 שקלים. 

סבון חימר פיור אקטיב עם לחות גרנייה  (צילום: יח''צ)
סבון חימר פיור אקטיב עם לחות גרנייה (צילום: יח''צ)

גם למותג ליראק פריז יש סדרה נהדרת לטיפול בעור מעורב עד שומני. סדרת הידרג'ניסט המדוברת היא טבעונית לחלוטין, ומכילה חומצה היאלורונית צמחית וטבעית במשקל מולקולרי גבוה. בין מוצריה, קרם-ג'ל ללחות וזוהר שמעורר את מנגנוני הלחות של העור, מועשר בתמצית פלנקטון ובחומצה היאלורונית ממקור טבעי (269 שקלים), שיחד מזינים את העור ומותירים אותו לח לאורך זמן. 

אם אתם מחפשים סבון ניקוי שעושה עבודה מצוינת, למותג הטיפוח גרנייה יש את "גרנייה פיור אקטיב", סבון לניקוי עמוק עם לחות שמסיר את האיפור ומפחית מראה של פגמי העור. מחיר: 39.90 שקלים.