לפני חמש שנים מיטל כרמלי (47) החליטה לעשות מעין תפנית בחייה, ועל אף שאהבה את מקצועה כעורכת דין היא החליטה להתחבר למה שריגש אותה מאז ומתמיד- אופנה. ב-2020 היא פתחה את מותג האופנה שלה, מותג שמתמקד ב׳אופנת בוטיק׳ במטרה ליצור פריטים אלגנטיים ויוקרתיים המתאימים הן לאורח החיים היומיומי והן לערב. שוחחנו איתה לראיון קצר:
התחלתי למכור לבנות שראו את הפריטים עליי ורצו גם, לאט לאט הדרישה גדלה ולצידה גם כמויות הייצור. תופרת אחת לא הספיקה אז היא קראה לחברות שלה שעבדו תחתיה. לימים העסק גדל ובנוסף לתופרות הכל כך מוכשרות האלה התווספו מתפרות, כחול לבן. בינתיים עברתי מהבית לסטודיו שלי, שמאגד בתוכו את כל שלבי הייצור, מכירה מכוונת ופיזית.
״יש לכך משמעויות, בעיקר בתחום שבו העלויות הגולמיות הישירות והעקיפות של כל בגד החל מהרעיון, דרך העיצוב, הטיפול בבד התפירה עד לרגע שהוא נתלה על הקולב בסטודיו, כל כך גבוהות ועדיין, שום מותג לא הפך בן לילה למותג ובדרך לשם ההשקעה רבה ולצידה צמיחה.״
״יתרה מכך״, היא מספרת לנו, ״יש משמעות למותג שהוא slow fashion, שמעסיק ומפרנס בעלי מלאכה מוכשרים פה בארץ, מייצר כחול לבן ומצליח שלא ליפול ברמת הביצוע מכל מותג יוקרתי מקביל אחר בעולם. היו שנים בהן תעשיית הטקסטיל בארץ פרחה, בשיאה העסיקה רבבות עובדים. הלוואי ומותגים נוספים יצטרפו ויחד נצליח להפריח מחדש את התחום הזה בארץ״.
״הסיפור שלי הוא לא על טרנדים אלא על ערכים שמחזיקים לאורך זמן, תפיסה שלמה של עיצוב ואופנה ותזכורת לדברים הטובים בחיים, הוקרה והערכה. אני מתייחסת לבגדים בצורה סנטימנטלית, איך הם גורמים לי להרגיש, הדימויים שהם מעלים בי, מצב הרוח, נשים כדמויות בעלילה שלי.״