בשנים האחרונות, כחלק ממגמה שהולכת ומתחזקת, משקפי השמש הפכו לאביזר חשוב ומרכזי בתחום האופנה. הם אינם מה שהיו פעם - כלי להגנה מפני קרני השמש, אלא מהווים דגש עיצובי של ממש שמשלב בתוכו אומנות, סגנון וטכנולוגיה מתקדמת. משקפי השמש היום הם לא רק פריט פונקציונלי, אלא גם דגמים שמוסיפים נגישות וסטייל למראה הכללי. בעולם האופנה הייחודי והדינמי, משקפי שמש הפכו לאביזר מרשים שמשפיע על סגנון הלבוש והופכים כל אדם למעצב של עצמו.

משקפי שמש Tejesta x sofiperazzo (צילום: יחצ)
משקפי שמש Tejesta x sofiperazzo (צילום: יחצ)

קבוצת SHALDAG היבואנית והמשווקת הבלעדית של מותגי-העל היוקרתיים והמובילים בעולם בתחום משקפי השמש, השיקה את קולקציית קיץ 2024, כשהעיצובים השנה הם מתוחכמים, מלאי סטייל, ומתכתבים עם מגמות עולם האופנה היוקרתי ונחשבים למובילים באיכות העדשות והמסגרות. בין המותגים שמחזיקה שלדג: MOSCOT, THIERRY LASRY, YOHJI YAMAMOTO, KARL LAGARFELD, PAUL SMITH ועוד ועוד. 

משקפי שמש CAZAL - MOD (צילום: יחצ)
משקפי שמש CAZAL - MOD (צילום: יחצ)

איל שני, מנכ"ל ובעלים קבוצת SHALDAG אמר לרגל ההשקה: "אנו מביאים לשוק הישראלי משקפי שמש של מעצבי על עכשוויים ומותגי בוטיק מהמובילים בעולם המזוהים עם עיצובים ייחודים ובעלי חותם אישי. אנו מאמינים שמשקפיים הם מעבר לאביזר אופנתי. הם כלי ביטוי אישי, המסייע להגדיר את הסגנון הייחודי של כל אחת ואחד. אנו מחויבים לספק לקהל  הישראלי את המותגים העדכניים ביותר והאיכותיים ביותר. מותגי המשקפיים שמייצגת SHALDAG נבחרים בקפידה, וללא פשרות על איכות ועמידות. מיוצרים בעבודת יד, עם בקרה ועמידה על סטנדרטיים המחמירים בעולם". 

בין הטרנדים המובילים לקיץ 2024 ניתן למצוא: 

מסגרות גדולות ונועזות
מסגרות עבות וגדולות אשר עשויות אצטט במגוון צבעים שונים. עובי המסגרת מעניק מראה דרמטי למשקפיים ולוק מתוחכם המתאים לנשים וגם לגברים. 

מסגרות מונוכרומטיות ומסגרות בניגודיות גבוהה
ניתן השנה לראות בטרנדים מסגרות מונוכרומטיות, כאשר צבע המסגרת תואם לצבע העדשה ונותן מראה נקי ואחיד ותחושה של אחידות על הפנים.  

מסגרות בניגודיות גבוה
כאשר צבע המסגרת שונה מצבע העדשה (מסגרת אדומה עם עדשה כחולה) הניגודיות הגבוהה יוצרת תחושה של משקפיים מיוחדים ושונים המעניקים מראה יותר, המספק אמירה אופנתית חדשנית שמאופיינת ביצירתיות. 

MOSCOT משקפי שמש (צילום: יחצ)
MOSCOT משקפי שמש (צילום: יחצ)

מסגרות ברגים מינימליסטיות ללא מסגרת
המסגרות מאופיינות בלוק נקי אשר עושה שימוש בקווים נקיים ודקים למראה יוקרתי. מסגרות אלו בעלות עדשות עם חיתוכים מיוחדים- יהלום/משושה אשר נותנים מראה ייחודיי ולא סטנדרטי, הן לרוב ללא משקל ולכן, הן כמעט לא מורגשות על הפנים.

דגמי מסיכה
טרנד חדש שניתן לראות הקיץ הינו טרנד המסכות. הטרנד לקוח מעולמות משקפי הספורט והוא מתפתח כיום גם בעולמות האופנה. חברות רבות זיהו את הפוטנציאל בצורת המסכה אשר נותנת מענה ונוחות לעיניים ובמקביל נותנת מראה דרמטי וייחודיי למי שמרכיב אותן.

כמה ממותגי-על המיוצגים על ידי קבוצת SHALDAG  - קולקציית קיץ 2024:

MOSCOT

אחד המותגים שאנחנו יותר אוהבות, ואנחנו יכולות להבטיח לכן שהוא כאן להישאר. מותג משקפיים וותיק, בבעלות משפחה יהודית מניו יורק, ארה"ב, כבר חמישה דורות (עוד סיבה לאהוב אותו).

נוסד ב1915 על ידי היימן מוסקוט, אשר נהג להסתובב עם עגלה ולמכור משקפיים מוכנים. סימן ההיכר של מוסקוט הוא, מוטות המשקף ושלל צבעי המסגרות והעדשות הייחודיות להם.

טווח מחירים: 2500-2050 שקלים.  

MOSCOT   (צילום: יחצ)
MOSCOT (צילום: יחצ)

THIERRY LASRY

מותג צרפתי אשר הוקם בשנת 2006. מותג פאשן צעיר ורענן המתמחה במסגרות פלסטיק עבות, גסות ומיוחדות. ידוע גם בשל שיתופי הפעולה הרבים שלו עם בתי אופנה, Acne Studios , רוד, פנדי ופריז סן ז׳רמן.

טווח מחירים: 3200-2100 שקלים.

YOHJI YAMAMOTO

מעצב העל היפני, YOHJI YAMAMOTO נחשב לאחד ממעצבי האופנה המובילים בעולם. מוכר הודות לעיצוביו המיוחדים והמינימליסטיים המאופיינים בגימור עדין. המשקפיים שבעיצובו עשויים מחומרים משובחים כמו טיטניום ובצטט הכי איכותי.

טווח מחירים: 3700-2500 שקלים. 

CHROME HEARTS

מותג יוקרה מהוליווד, קליפורניה, ארה"ב. מותג "כרום הארטס" הוקם על ידי משפחת סטארק, משפחת מעצבי אופנה אמריקאית מוכרת. המותג מייצג את פסגת היוקרה בשוק המשקפיים וידוע כמותג החביב על חובבי מותגי פרימיום. בכרום הארטס, משתמשים בהליך ייצור המסגרות במגוון חומרי פרימיום כגון כסף סטרלינג, זהב, עץ ויהלומים. כל מסגרת של "כרום הארטס" הינה עולם ומלואו של פרטים קטנים אשר יוצרים יחד עיצוב יחיד במינו שלא ניתן למצוא במותגים אחרים.

טווח מחירים: 9800-5700 שקלים. 

ETNIA BARCELONA

מותג משקפיים אופנתי וצעיר המעוצב ומיוצר בספרד, בהשראת העיר ברצלונה. במשקפיי "אתניה ברצלונה" נעשה שימוש בחומרים הטובים ביותר בשוק ,כגון עדשות זכוכית מינרלית טהורה מטכנולוגיית Barberini ו- HD colors וכן אצטט טבעי מבית Mazzuchelli. למותג קולקציה רחבה המתחדשת כל הזמן. 

טווח מחירים: 1350-1150 שקלים.  

MATSUDA משקפי שמש. מחיר: 3700 שקלים (צילום: יחצ)
MATSUDA משקפי שמש. מחיר: 3700 שקלים (צילום: יחצ)

MATSUDA


מותג יפני ידוע אשר הוקם בשנת 1960, ידוע בעיקר הודות לעיצובים מוקפדים יוצאי דופן ולשימוש בחומרים האיכותיים ביותר כגון פלדיום וטיטניום. ההתמחות העיקרית של המותג בארץ היא במשקפי שמש ללא מסגרת (רימלסים), מסגרות ברגים, בעלות צבעים וצורות מיוחדות.

טווח מחירים: 4800-3000 שקלים.

VUARNET

מותג משקפי השמש הצרפתי Vuarnet ידוע בזכות איכות העדשות האיכותיות, מיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת שמספקת הגנה מקסימלית מפני השמש, מדובר בעדשות מינרליות המיוצרות בתהליך מיוחד, בו ניתן להגיע לדרגה הגבוהה ביותר של הגנה בפני השמש, בשילוב עם הקפדה על איכות החומרים ונוחות. על כן ניתן לראות את משקפי Vuarnet בין היתר, על ספורטאים ידועים וחובבי ספורט ובמיוחד על ספורט ימי וסקי שלג, בה יש צורך בהגנה גבוהה בפני השמש.

טווח מחירים: 2100-1700 שקלים.

TEJESTA

מותג אמריקאי, ממיאמי, פלורידה. מבוסס על החזון להיות חפץ אספנות לכן, המסגרות מגיעות עם מספר סידורי היוצר חוויה אישית וחתימה בסגנון ארט דקו ושיבוץ ניטים מותאמים אישית בהשראת מגפי בוקרים. במשקפי טג׳סטה נעשה שימוש באצטט של Mazzuchelli בכדי לספק פוליש גבוה ביותר. כל המסגרות הינן היפואלרגניות. 

טווח מחירים: 2400-1850 שקלים.

Tejesta משקפי שמש. מחיר: 2750 שקלים (צילום: יחצ)
Tejesta משקפי שמש. מחיר: 2750 שקלים (צילום: יחצ)

כל אלו הם רק חלק מחברת Shaldag Eyewear  שהוקמה בשנת 2001 לאחר שזיהתה את הדרישה הגוברת למשקפיים אופנתיים ויוקרתיים של מעצבי בוטיק בינלאומיים ועם השנים זכתה החברה להכרה, כיבואנית מובילה המזוהה עם מיטב מותגי הפרמיום העולמיים.

החברה מביאה לשוק הישראלי, מסגרות שמש וראייה, של מותגי בוטיק בינלאומיים מובילים, ושל מעצבים עכשוויים וטרנדים המזוהים עם עיצובים ייחודיים, מותאמים לקהל מעודכן, העוקב אחר כל החידושים בעולם האופנה. ניתן להשיג את משקפי השמש בחנויות האופטיקה המובחרות.