עולם האופנה רועש וגועש בימים אלה, והפעם הסיבה אינה שמלה מרהיבה או תיק יד יוקרתי, אלא דווקא מוצר המיועד לחברינו הארבע-רגליים. דולצ'ה וגבאנה, בית האופנה האיטלקי הנחשב, הפתיע את כולם עם השקת "פפה" - בושם ייחודי לכלבים הנושא תג מחיר מפתיע של 99 אירו (כ-450 שקל) לבקבוק של 100 מ"ל.
אולם, לא כולם משוכנעים שבישום כלבים הוא רעיון טוב. וטרינרים רבים מביעים דאגה לגבי ההשפעה האפשרית של הבושם על חוש הריח המפותח של הכלבים. ד"ר פדריקו קוצ'יה, וטרינר מרומא, מסביר: "כלבים מזהים את עצמם ואת סביבתם באמצעות ריחות. שינוי הריח הטבעי שלהם עלול לבלבל אותם ולהפריע לתקשורת הטבעית שלהם."
למרות הביקורת, שוק הבשמים לחיות מחמד נמצא בצמיחה מתמדת. על פי מחקר של Quince Markets Insights, השוק צפוי לגדול מ-1.44 מיליארד דולר ב-2024 ל-2.26 מיליארד דולר עד 2034. מטפחי כלבים רבים תומכים בשימוש בבשמים, וטוענים כי הם מוסיפים נופך של יוקרה ונעימות לחוויית הטיפוח.
בסופו של דבר, ההחלטה אם לבשם את הכלב או לא נשארת בידי הבעלים. אך אין ספק שהשקת "פפה" של דולצ'ה וגבאנה פתחה דיון מרתק על הגבול בין אופנה, טיפוח ובריאות בעולם חיות המחמד. האם זהו הטרנד הבא בעולם הפינוק לכלבים, או שמא צעד אחד רחוק מדי? ימים יגידו.