ואם כבר אנחנו מדברים על נקודת מפלט נעימה, הרי שהשילוב בין אווירה נעימה, לריח הארוחה החמה שמתבשלת על הכיריים או העוגה שנאפית בתנור – הוא המתכון הבטוח לניתוק בני המשפחה מטרדות היום יום, על מנת שיוכלו לשבת יחד, סביב שולחן אוכל אחד, ופשוט ליהנות אחד מהשני.
 
אמנם במקרים רבים – בהשוואה למטבח המודרני הסטנדרטי – מטבח כפרי העשוי מעץ נחשב ליקר יותר, אבל אם תבחנו היטב את היתרונות שלו, בוודאי תסכימו עמנו שהמטבח הכפרי נותן יותר מ"תמורה מלאה" עבור ההשקעה בו.
מטבח כפרי מעוצב  ( צילום : אלעד שריג )
מטבח כפרי מעוצב ( צילום : אלעד שריג )
החום שהעץ הטבעי מקרין סביבו
כל נגר מיומן יאמר לכם שלא היה ולא יהיה תחליף לתכונות של העץ הטבעי. אם תבקשו ממנו שייפרט בנוגע לתכונות האלו הוא בסופו של דבר יגיע לתכונה החשובה מכולם – הנשמה של העץ שיוצרת אווירה טובה בכל מקום שבו הוא נמצא.
 
נגרים שבונים מטבחים מעץ יודעים שתפקידם החשוב ביותר הוא לעבד את העץ כך שהנשמה שלו תבוא לידי ביטוי. משום שדרכי העיבוד של העץ משתנות בהתאם לתכונותיו הייחודיות, נדרשים: ניסיון רב, ידע מקצועי ושימוש בשיטות עיבוד מסורתיות, כדי להפיק את מלוא היופי הגלום בחומר הטבעי.
מטבח כפרי מעוצב  ( צילום : גלעד רדט )
מטבח כפרי מעוצב ( צילום : גלעד רדט )

תכנון בהתאם לאופי הדיירים
על מנת שהמטבח הכפרי, ימלא את ייעודו – לשמש כמקום נוח לבישול וגם כמקום מפגש מזמין – נדרשת חשיבה רבה על כל פרט ופרט שממנו הוא מורכב. בניית המטבח דורשת מקצועיות, תכנון מוקפד, הקשבה ובעיקר את היכולת להתאים בדיוק מרבי את צרכי הדיירים לפונקציות שהמטבח צריך למלא. זו הסיבה שאחד השלבים החשובים ביותר בתכנון מטבחים הוא שלב תשאול הלקוחות בנוגע לצרכים ולהרגלים שלהם.
מטבחים כפריים מעוצבים   ( צילום : אלעד שריג )
מטבחים כפריים מעוצבים ( צילום : אלעד שריג )

עיצוב שמנצח את הזמן
בעוד טרנדים במטבחים באים והולכים, מטבחים כפריים נשארים נצחיים במשך כמה וכמה דורות. עץ האלון הצרפתי, עץ המייפל או כל עץ טבעי אחר (גם כשהינו צבוע בצבע אטום אשר מביא לפני השטח את אופיו של העץ) מעמיקים את גווניהם עם השנים וככול שהזמן עובר יופיים רק הולך ומשתבח. בניגוד למטבחים מודרניים "ההזדקנות" של המטבח הכפרי מעניקה לו חינניות נוספת שמנצחת את מגבלות הזמן, כך שגם אתם וגם ילדיכם יוכלו ליהנות מאותו מטבח כפרי אהוב.
העיבוד המסורתי של העץ הטבעי, התכנון המוקפד וההתאמה המלאה לצרכי הדיירים הם הסיבות לכך שבניית מטבח כפרי מעץ מלא היא יקרה יותר בהשוואה למטבחים סטנדרטיים, אבל בואו נודה על האמת – האם יש מחיר לכך שמלבד היופי והאופי הייחודי של המטבח – הוא משמש גם כמקום התכנסות של כל היקרים לכם ולמקום שבו נוצרים הזיכרונות הטובים באמת?