פעם חם, פעם קר, לח, יבש, דביק, רוחות – אינספור מצבי צבירה בעונות המעבר. חילופי העונות עלולים לגרום לבלבול קל פיזי ונפשי. מבלי לשים לב רבים מאיתנו נכנסים למעט סטרס ומיד כשמגיע שעון החורף הדבר הראשון שאנו נוטים לעשות באופן אוטומטי ואפילו קצת רובוטריקי מצידנו, הוא החלפת המלתחה והוצאת כל בגדי החורף משנה שעברה אל המדף המרכזי בארון. הדבר שבדרך כלל יכול להישכח עקב העיסוק בבגדים חמים ומתאימים לעונה שבאה, הוא טיפוח ושמירה על עור הפנים. 



למרות המודעות כיום על שמירת עור הפנים והגנה עליו, הרבה מדלגים על שלב הקרמים והפילינג, שבעקרון צריך להיות על בסיס יומיומי ולקבוע לעצמנו משטר טיפוח תוך כדי הקפדה על קרם הגנה, מים וכמובן תזונה נכונה.



בעונות הסתיו והחורף עור פנינו נמצא בשלב הדורש הזנה וחידוש לעור בעקבות נזקי והשפעת השמש הישראלית המוכרת לכולנו. עור הפנים שמטבעו עדין ופגיע יותר משאר הגוף חייב לקבל טיפול מזין בעזרת קרמים "כבדים" יותר אפשר לקרוא לזה, קרמים המכילים לחות מוגברת על מנת להגיע למצב בו העור שלך מוכן ומזומן לחורף הקר והיבש. בחודשים קרים יותר, עור הפנים נוטה להתייבש ואף להיסדק, מה שעלול לגרום לקילופים, יובש, אדמומיות ובעיקר הרגשה שאת עוד רגע מתפרקת ואולי עדיף כבר לצאת עם מסכה כי מה ההבדל בינך לבין הפרסומת של ישראל מתייבשת?



לא עוד! בחורף עלייך להקפיד להשתמש בתכשירים שיישמרו את הלחות אותה התחלת להזין בסוף הקיץ וכאלה שיצליחו להתמודד עם מזג האוויר היבש ומשחק הטמפרטורות עקב שימוש רב במזגנים. הסוד הוא לשלב בטיפולים הביתיים שלך תכשירים להתחדשות תאי העור ולטיפול עמוק ויסודי, פילינג להסרת תאים מתים ורענון העור (שאחריו עור פנייך רגיש וחשוף לכן מומלץ למרוח סרום מזין שיגן מפני זיהומים סביבתיים, סבוני פנים ומסכות מזינות שירככו את עור פנייך ויעניקו לו את מיטב המינרלים והוויטמינים להם זקוק.



נסו לסגל לעצמכם שגרת חובה, ממש כמו שצחצוח שיניים הוא חובה, לא לוותר ולא לדלג על שלב ניקיון ושמירת עור הפנים. כיום קיימים קרמים ליום המכילים בדרך כלל סוגי הגנה שונים ומנגד קרמים ללילה שנוטים להיות יותר שמנוניים ומזינים. כמו כן, קרם לעיניים שיפחית ויעדן את הצבעים הכהים, הקמטוטים והשקיות בעור העדין שמתחת לעיניים עד כמה שניתן.


צילום: דן לב, יח"צ, חן ברקוביץ, קית' גלסמן, מוטי פישב
צילום: דן לב, יח"צ, חן ברקוביץ, קית' גלסמן, מוטי פישב


בתאל גרוס זינגבוים, מנהלת חטיבת ההדרכה הבינלאומית מבית חוה זינגבוים ממליצה: 


• הימנעות מחימום ממושך - מפזרי חום, תנורי ספירלה, תנורי גז, מזגנים מחממים ומפיצי אדים מייבשים את האוויר ואת העור. נסו להימנע מחימום ממושך והניחו כלי מים בחדר על מנת להוסיף לו לחות. כמו כן, כדאי להימנע בשינויי טמפרטורה קיצוניים.


• שיטת השכבות - בחורף רצוי למרוח מס' תכשירים בשיטת השכבות, שיטה זו עדיפה ויעילה יותר מאשר כמות גדולה של קרם בודד.



ד"ר להבית אקרמן- מומחית לרפואת עור:


• הימנעות מליקוק השפתיים- לאנשים רבים יש נטייה כאשר השפתיים מתייבשות בחורף ללקק אותן. ההמלצה הינה להחזיק שפתון טיפולי בהישג יד ולמרוח אותו כמה שיותר פעמים ביום על מנת להעניק לחות לשפתיים.
• ניקוי העור והזנתו בחורף- לעור פנים עם נטייה לקילופים מומלץ לבחור בקרם המכיל חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ומזרזים איחוי, כגון אלנטואין, אוריאה ושמן ציפורני חתול. חשוב להקפיד על שימוש יומיומי בתכשירי לחות ולהשתמש בתכשירים המכילים חומרים כמו קולגן, חומצה הילארונית וויטמין E  . 

ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים - במותג הדרמו קוסמטיקה VICHY וישי  ו- לה רוש פוזה:

• הזיזו את הברז לכיוון המים הפושרים. מים חמים "גוזלים" את הלחות מהעור ולכן חשוב להשתמש במים פושרים. נסו לקצר עד כמה שאפשר את השהות מתחת למים. בסיום, נגבו את העור בטפיחות קלות והוסיפו קרם לחות עשיר.  
• זה לא סוד שאומגה שלוש מסוגלת להזיז הרים, אחד מהם, כך מסתבר לפי לא מעט מחקרים, הוא היובש. בליעה יומית של כמוסות מרגיעה מצבים של יובש קיצוני ומצליחה ללחלח את העור מבפנים.