בדרך כלל במעמד בחירת בגדים, הדבר הראשון שאנו נוטים להסתכל עליו הוא צבע הבגד. האם הוא מחמיא לגזרה? מעבה או מרזה? מבליט קמטים או מאיר פנים? למרבה הצער, מה שפחות מובא בחשבון הוא: האם הצבע שבחרנו מספיק משקף את היכולות העסקיות שלנו? לא סתם אומרים שבגד הוא זה ש"מחליט" (או לפחות משקף) מה מצב הרוח שלנו לאותו היום. הצבעים מסמלים באופן עקיף את מי שאנחנו - יתרונות, חסרונות, חוזקות וחולשות.
שחור ולבן, למשל, מייצגים עבורנו עיסוק בעריכת דין או מלצרות... אם אתם לא אחד משניהם, עדיף שתימנעו מהופעה בשחור־לבן. אדום למשל, צבע שמשדר כוח, עוצמה ודומיננטיות, אינו מתאים לראיונות עבודה. הוא אמנם מושך תשומת לב, מחמיא בהכללה דווקא לגברים יותר מאשר לנשים (לכן, מוטב להן להשתמש בו רק ל"נגיעות", כמו אודם, עקבים או תכשיטים). גם צבעים שנתפשים נשיים, כמו ורוד וכתום, ישתלבו בצורה פחות מתאימה לאישה, החשודה ממילא כ"חלשה" בעולם העסקים. גבר, לעומת זאת, יכול להפגין בעזרתם ביטחון עצמי גבוה, אך גם אז, ההתאמה היא בעיקר לעוסקים במקצועות חופשיים.
הצבע יוצר גם אשליה אופטית בכל הקשור למשקל וגובה. לאנשים בעלי משקל גבוה יתאימו גוונים כהים יותר, לתחושה של מראה צר. לכחושים יותר, גוונים בהירים הם הפתרון שישווה להם מראה רחב ומלא יותר. לגבוהים שבינינו מומלץ לשבור את אחידות הצבע בטוטאל לוק, ולנמוכים - להיפך, להימנע מחיתוכים ושבירת אחידות הצבע, מה שייתן תחושה של אורך. כמובן, בגיל מסוים ניכרים סימני הזמן על פנינו יותר ויותר. ובכן, אם אתם חפצים לטשטש אותם, הרי שחוץ מטיפוח במוצרי אנטי אייג'ינג, גם בחירת צבע בגוון בהיר, בחלק העליון הקרוב לפנים, תסווה קמטים.

צבעו את פגישת העסקים הבאה שלכם: ירוק משדר רוגע, ופחות מתאים לעולם העסקי. לעומת זאת, לתחומי חינוך ורפואה, למשל, הוא יתאים הרבה יותר (לדוגמה, אם אתם מורים או כירורגים...).
לוק שלם בצבע לבן פחות יתאים לאיש עסקים. לעומת זאת, לנשים, הוא עשוי להחמיא, במיוחד אם הן שומרות על גוון אחיד מכף רגל ועד ראש. 
גווני הכחול מומלצים מאוד הן לגבר והן לאישה: הם משדרים סמכותיות, ביטחון וחוש עסקי מפותח. כחול בהיר, עד לרמת התכלת, הוא הצבע התקשורתי ביותר בסקאלת הצבעים.