טרנדים בעולם האופנה מתחלפים כהרף עין: חורפיים, קיציים, בהשראת ידוענים שונים ובעיקר מהשפעת הרשתות החברתיות. אך טרנד הדנים מאז ומתמיד היה חלק מחיינו וממשיך לככב במלתחות של גדולי כוכבי האופנה והינו חלק מהותי מלבוש הסטרייט סטייל.



מכנסי הג'ינס נהיו לפריט בלתי נפרד מהארון שלנו, אך לא תמיד הם היו כאלה. המכנסיים הכחולים המוכרים לכולנו החלו את דרכם מהרמה הכי נמוכה- מעמד הפועלים בשנות ה-20, בהם שלבשו מדי עבודה כחולים ועם הזמן התגלגלו והפכו למה שאנחנו מכירים היום - הגי'נס. עקב הסטיגמה השלילית שנהייתה לו, הרבה פעמים נהוג היה הג'ינס להיתפס כפריט "מרדני". כל מי שאי פעם מרד בתרבות כלשהי, עשה זאת באמצעות האופנה ולבש גי'נס כמחאה פוליטית. אחד הבולטים של שנות ה-50 היה הזמר אלביס פרסלי שלעומת כוכבים אחרים בזמנו, נהג ללבוש להופעותיו ג'ינסים צמודים עם גרביים מציצות, דבר שהיה מעורר עניין ורעש רב סביבו.


צילומים: ערן סלם, אסף לוי, קמילה סימון, זיו שמש, טל טרי, קית גלסמן, עמית שמש, הנץ מוריס, יח"צ, יח"צ חו"ל
צילומים: ערן סלם, אסף לוי, קמילה סימון, זיו שמש, טל טרי, קית גלסמן, עמית שמש, הנץ מוריס, יח"צ, יח"צ חו"ל


השנים עשו את שלהן, והג'ינס הקלאסי עבר אינספור שדרוגים:


שנות ה-70 כשנכנס הפדלפון לאופנה, מכנסיים צמודים באזור האגן שהולכים ומתרחבים לכיוון הרגליים. בשנות ה-80 עבר שינוי ונכנס ה-MOM ג'ינס שקיים ונלבש המון גם היום- מכנסיים בעלי גזרה גבוהה, בד עבה והמון מקום לנוע בתוכו. בשנות ה-90 בצאתם לאור של להקות הרוק הגדולות וזרם הגראנג' (זרם ברוק אלטרנטיבי), ההיפ הופ והראפ, פתאום האופנה שידרה סגנון משוחרר וזרוק עם המון דגש על בגדים אובר סייז. בשנות ה-2000 נכנס עידן הסקיני ג'ינס, גזרות נמוכות והשאר היסטוריה, היום רגע לפני שנכנסת שנת 2020 כל סוגי הג'ינסים, בכל הגזרות מקובלים.



אחד מהלוקים הבולטים ביותר היה בשנת 2001 בטקס פרסי המוזיקה AMA, כשהזוג האקס מלכותי, ג'סטין טימברלייק ובריטני ספירס הגיעו בחליפות דנים תואמות ועשו צעד גדול ומהפכה בעולם השטיחים האדומים. השניים גרמו לכך שלבישת פריטי ג'ינס תהיה לגיטימית ואף מיוחדת, כל כך מיוחדת שכמה שנים לאחר מכן שמלת הג'ינס של בריטני ספירס נמכרה ב-7,200 דולר.



במילים אחרות, כיום כבודו של הג'ינס במקומו מונח והפך לפריט בעל תדמית חיובית ושמיש ברמה בינלאומית גם על מסלולי האופנה הגדולים ובכל מגזרי החברה הישראלית, מלבד בכנסת ישראל שם אין כניסה למתחם ללובשי מכנסי ג'ינס מאז 2007.



הגינס מקבל תצורות משלו, סגנונות שונים עם אלפי פרשנויות ולא רק כשמדובר במכנסיים, גם ג'קטים שמצילים אותנו בימים קרירים, אוברולים ושמלות, מכופתרות, נעליים ואקססוריז ואפילו הגיח לעולם עיצוב הבית: אריחים, ספות ועוד. בד הג'ינס משתלב כמעט עם כל צבע ומתאים כטוטאל לוק של דנים, מה שנקרא "דנים על דנים" ולגמרי עושה את העבודה ללא כל מאמץ מיותר. היום ניתן להכריז בפה מלא שמלבד להיות לסמל מרדני כמו פעם, הפך הג'ינס לפריט המלכד בין כל שכבות האוכולוסיה בעולם.