סגר? תורים של שעות בכניסה לחנויות? עיכובים במשלוחים מחו"ל? לא נעים, אבל מסתבר שזה לא מה שיעצור את הפאשניסטות הנחושות, שהבינו שאם כבר לשבת בבית, אז למה לא לנצל את הזמן ולתפור? 

כן, ממש כמו עם "זהו זה" שנקראה לדגל, לרגל המצב, העולם גילה השנה מחדש גם את נפלאות התפירה הביתית. ואיך לא? הרי אין ספק שהתפירה היא פתרון יצירתי, חסכוני, ולא פחות חשוב – נגיש ואפילו מהנה, לכל מי שלא מסתפקת בטרנינג או פיג'מה, ורוצה לסחוט מחמאות, ולו רק דרך הזום.

שני פרס (צילום: רועי שר)
שני פרס (צילום: רועי שר)

מסיכות! אבל לא רק

אז מי בטרנד? כולם ובעיקר כולן: מעצבות אופנה מקצועיות וכאלו שעוד חולמות להיות, נשים בחל"ת, עצמאיות ושכירות, אימהות משקיעות, חרדיות וחילוניות, וכמובן אינספור נערות וצעירות מעודכנות, שלא מוכנות להראות באותה מסיכה פעמיים. 

הילדים גדלו וצריך לדאוג להם למלתחה חדשה? מוזמנת לאירוע משפחתי מצומצם ואין לך מה ללבוש? ואולי בעצם תמיד חלמת להפוך את הרעיונות שיש לך בראש לבגדים, והשנה זה פשוט הזמן המתאים? מסתבר שב- 2020 כל התשובות נכונות והעובדות מדברות בעד עצמן: מכונות התפירה המאובקות נשלפות מהמחסנים, קורסי התפירה ב – Online עולים כפורחים, קבוצות התפירה ברשת תופחות בקצב אקספוננציאלי, עם מקדם הדבקה גדול מ- 1, ועוד לא דיברנו על לוחות ה- Pinterest המוקפדים, הבלוגים בגזרת ה- DIY, והפרופילים המעוצבים באינסטגרם.

חנות ממתקים לתופרים ומעצבים

ואם כבר מדברים על פריחה ואופנה, מסתבר שיש גם כמה בעלי עסקים שלמרות "המצב", נהנים מהלבלוב של טרנד התפירה. כמו למשל, שני פרס, בעלת חנות הבדים "בדי שני" מנחלת בנימין. אמרנו חנות בדים? אולי יותר נכון לקרוא לה "חנות ממתקים לתופרים ומעצבים", כי מדובר בחנות סופר שיקית, אופנתית ו"נכונה", שאף חובבת תפירה בארץ לא יכולה להרשות לעצמה לפספס.

ואיך בחורה צעירה מתגלגלת לפתוח חנות בדים? במקרה של שני, בת ה- 31, נשואה לתומר ואמא למיקה בת השנתיים, האהבה לבדים הייתה שם מהיום הראשון, כבתו של אחד מהסוחרים הגדולים והמוכרים בתחום. עד שיום אחד, בגיל 24, היא אזרה אומץ ופתחה חנות משלה, ומאז, כמו שאומרים – הכול זה כבר היסטוריה. שלא לומר היסטריה.

דמיינו מה קורה לענף מסורתי, מיושן ומנומנם כשיום אחד, באמצע הסצנה של נחלת בנימין הוותיקה, נפתחת חנות חדשה, תוססת וצבעונית, עם מבחר עצום של בדים, שכולל את כל החידושים המככבים על מסלולי האופנה של פריז, ניו יורק ומילנו. 

הלקוחות, מסתבר, הפנימו מהר את התופעה והחלו לנהור לחנות בהמוניהם, יחידים וסיטונאים, מכל הארץ: החל מתופרות בתחילת דרכן, דרך אימהות חרדיות שמתקתקות בגדים לכל המשפחה, ועד לבלוגריות, מפיקות אופנה, אושיות אינסטגרם, ומעצבי האופנה הכי חמים בענף.  

ומשבר הקורונה? עם כל הכבוד, שני הגיעה אליו מוכנה, עם חנות אונליין ושירות משלוחים מתוקתק, עד הבית. 

ולסיום, איך אפשר בלי טיפ מקצועי משני, שיעזור לכם לבחור את הבדים המתאימים: "יש בשוק אינסוף סוגי בדים טבעיים, סינטטיים וגם מעורבים ולכל סוג יש יתרונות וחסרונות. בדים טבעיים – כמו כותנה, ויסקוזה ופשתן הם מאוד נעימים כי הם נושמים על הגוף, אבל החיסרון שלהם הוא שהם יותר מתכווצים ומקמטים. הבדים הסינטטיים לא מתקמטים ועם הטכנולוגיות של היום, חלקם מרגישים כמו בדים טבעיים. 

לפני שבוחרים בד לשמלות, חצאיות, חולצות ומטפחות כדאי לבדוק את עובי הבד, איך הוא נופל ועד כמה הוא מתוח. לשמלה מתנפנפת, למשל, יתאים בד דק ונופל, ולחצאית מחויטת יתאים בד יציב עם מעט לייקרה." 

נחלת בנימין 23, תל אביב.