רבות נכתב על עולם האופנה המקומי, הקשיים עוד בטרם הקורונה וההתרסקות בעקבותיה, לכן זה מרגש במיוחד שגם בתקופה הזו יש מעצבת אופנה שמחליטה להירתם ולגייס את הקולקציה שלה לטובת נערות בסיכון ולגייס תרומות לעמותת עלם.

בתאל גיורא בעלת בית האופנה הישראלי feyge החליטה שנמאס לה לצפות רק בבשורות איוב בחדשות והחליטה להרים את הכפפה: "כאמא למתבגרת אני לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים ורק להתעסק בפאן של החיים, בזמן שיש עלייה דרסטית במספר בני הנוער שחווים אלימות ומאבדים את הבית והבטחון" היא משתפת.

מתוך הקמפיין של בית האופנה הישראלי feyge (צילום: יח''צ)
מתוך הקמפיין של בית האופנה הישראלי feyge (צילום: יח''צ)

בית האופנה, הדוגל בייצור כחול-לבן במהדורות קטנות, ידוע בשמלות מעטפת שמחמיאות לקימורים הנשיים של האישה הישראלית במידות 34-46. היום הוא משיק, למשך שבוע, את מבצע 'עוטפות אותם באהבה' – 10% מכל שמלות המעטפת (שנמצאות עכשיו במבצע של 25% הנחה) יתרמו לעמותת עלם העוסקת בתמיכה בבני נוער.

"נכון שמדובר בתקופה מאתגרת שכעצמאית ובעלת עסק קטן אני צריכה כל הכנסה, אבל גם אי אפשר להתכחש למצב שקורה. כחברה אנחנו חייבות להתגייס לעשות שינוי, כי אם נחכה שמישהו אחר יעשה- זה עלול להיות מאוחר מדי" מסכמת גיורא.

"הבחירה לתרום לעמותת עלם הייתה פשוטה. עמותה שתמיכת המדינה בה ירדה ב-50%, קיימת כבר 37 שנים ומסייעת לעשרות אלפי בני נוער בסיכון בכל שנה. העמותה מטפלת במצבי סיכון שונים, החל מנשירה מבית הספר ושימש בסמים, ועד לבני נוער שברחו מבתים מתעללים, הגיעו לרחוב והם נאלצים לשרוד בעזרת שימוש בגופם, עבורם מפעילים שישה מרכזי לינה ושיקום ברחבי הארץ. בנוסף למרכזים הנ"ל, מפעילה עלם מגוון תוכניות במטרה לטפל במצוקה ולעצור הידרדרות של בני נוער בסיכון, כמו: מועדוני נוער, ניידות לילה, אתר תמיכה און ליין ועוד. תקופת משבר הקורונה מורכבת עבורם בכל מובן אפשרי: כמויות הנערים והנערות שפונים אליהם לעזרה רק עולות משבוע לשבוע (עליה של 30% ביחס לשנה שעברה( ועם כל מה שקורה גם העמותה חווה מצוקה תקציבית קשה".

טווח מחירים לפני הנחות: 359-399 שקל.

מבצע ההתרמה יתקיים בתאריכים: 20-27/1/21 בחנות האונליין https://feyge.fashion/