"הקולקציה האחרונה נולדה מתוך הסגר הראשון, אחרי שכבר הייתה קולקציה אחרת והוזמנו בדים במיוחד" חושפת זוהר כלב בעלת המותג twotone "אבל אז הגיעה הקורונה ואיתה הסגר הראשון וברגע אחד הבנתי שאת התקופה הבאה נעביר בבית וצריך לעשות דברים שאפשר איתם גם וגם ושלא יראה סמרטוטי". את ההבנה הזו והיכולת הכלכלית והרגשית לעשות את זה- לא יכלו לעשות מעצבי אופנה רבים שנסגרו השנה, כי בואו- עוד לא קיים הטייקון הישראלי שעשה הונו כמעצב אופנה בישראל, שהרי מדובר בתחום קשוח מאוד ולא ריווחי במיוחד. "זה היה מאתגר אבל בסוף תקופה אני יכולה להגיד שהצלחנו. זאת אחת הקולקציות המוצלחות שהיו לי" היא מתגאה.

חולצת פסים של המותג טוטון Two Tone עכשיו ב 224 שקל מכנס פסים עכשיו ב 250 שקל  (צילום: לירון ויסמן)
חולצת פסים של המותג טוטון Two Tone עכשיו ב 224 שקל מכנס פסים עכשיו ב 250 שקל (צילום: לירון ויסמן)

"האתגר הכי גדול היה למצוא חומרי גלם טובים מאוד ובלעדיים" מספרת כלב בת ה37, בזוגיות פלוס 2, על אחת המשימות הקשות בעולם האופנה המקומי גם בטרום הקורונה. "במשך ארבע שנים חיפשתי סוכן או איש קשר למפעלים גדולים בעולם, לפני שנתיים מצאתי אותו ומאז אני באמת מרגישה שהכל יותר מדויק עבורי ועבור המותג. הדפסים שהם רק שלנו, צבעים לפי פנטונים ייחודיים. הכל בייבוא ובייצור שלנו מאיטליה. בארץ מאוד קשה למצוא חומרי גלם בלעדיים, הכל נמכר לכולם וזה יוצר חוסר בידול". 

חצאית אלפרד של המותג טוטון עכשיו ב-448 שקל  (צילום: לירון ויסמן)
חצאית אלפרד של המותג טוטון עכשיו ב-448 שקל (צילום: לירון ויסמן)

לא בכדי הפך המותג לאהוב ונחשק בקרב נשים בשבע השנים האחרונות. הקולקציות מאפשרות לנשים בכמעט כל מידה ופרופורציות גוף למצוא שם פריטים על זמניים ועם זאת פרקטיים ונוחים למלתחה. הקו קלאסי עם נגיעות עכשוויות, לא מתאמץ ועם המון תשומת לב לפרטים. אבל כמי שבכלל חלמה להיות מרצה, היא עשתה סיבוב גדול עד שהגיעה להחלטה לפתוח מותג משלה; 

"נולדתי במושב כפר חיטים ליד הכנרת, הגעתי לתל אביב לפני 15 שנה המשרה הראשונה שלי הייתה ברשת ״ילדותי״ כמוכרת. אחרי חצי שנה עברתי לתפקיד ניהולי וסיימתי כמנהלת הדרכה של הרשת. העבודה בילדותי לימדה אותי המון ממה שאני יודעת על ניהול עסק, מלאי, עובדים, בניית סיפור בקולקציה ועוד. זה היה בית ספר אמיתי לחיים העסקיים שלי בהמשך. טסתי ללונדון לתקופה וכשחזרתי התחלתי ללמוד במכון אבני עיצוב אופנה. במשך הלימודים הייתי בטוחה שלעולם לא אהיה מעצבת, רציתי להיות מרצה וללמד מה שבסוף לא קרה. 

חודש לפני תחילת שנה רביעית בלימודים אמא שלי נפטרה. חזרתי לפרויקט גמר ואחרי שלושה חודשים הכרתי את שמעון שהפך להיות בן הזוג שלי ודחף אותי לעשות משהו משלי ממש בסוף הלימודים. זה היה רצף אירועים שהוביל אותי להחלטה שאני רוצה להיות עצמאית ולא להיות תלויה באף אחד. בתחילת 2014 הקמתי את טוטון ןמאז הכל היסטורי".

שמלת מקסי של המותג טוטון עכשיו ב-300 שקל  (צילום: לירון ויסמן)
שמלת מקסי של המותג טוטון עכשיו ב-300 שקל (צילום: לירון ויסמן)

בניגוד להחלטה של מעצבות רבות בארץ לקרוא למותג שלהן על שמן, כלב בחרה גם בזה להיות שונה- " את השם twotone בחרתי למותג בשנה השנייה ללימודים, בקורס קולקציות מסחריות. המעצבת שרה בראון התבקשנו להקים מותג מסחרי, לעצב קולקציה מלאה מהעיצוב ועד דפי ייצור. בחרתי את השם טוטון - מושג מתולדות הלבוש המייצג שני צבעים שתמיד עובדים טוב לעין כמו כחול ולבן, שחור וניוד וכו'. שנתיים אחרי הקמת המותג צרפתי את שמעון, בן הזוג שלי והשם קיבל משמעות נוספת".

ממש בתחילת הקורונה והסגר הראשון הצטרף למשפחה עומרי שהפך אח לנינה בת השלוש וחצי; "הורות וקריירה בימי קורונה זה אכן מאתגר, מאוד" מתוודה כלב, "כבר בסגר הראשון הבנו שהניסיון לשלב עבודה לצד הזמן עם נינה לא יעבוד ושצריך לעשות חלוקה. נעזרנו המון בבייביסיטר ובימים שהיא לא יכלה חילקנו שמעון ואני מי בטוטון ומי נשאר בבית. גם בסידור הזה היו רגעים בלתי אפשריים. דבר נוסף הבנתי שצריך לשחרר, זמן מסך חטיפים וכל דבר שיכול להקל עליה ועלינו לעבור את התקופה הזאת".

טווח מחירים: משתנה עכשיו 299 ש״ח- 950 ש״ח לפני הנחות ( יש סייל על הקולקציה הנוכחית) .

טווח מידות קולקציה: 38-46 

איפה קונים? לבונטין 6 חנות הדגל, באתר  www.twotone.co.il ובחנויות נבחרות ברחבי הארץ