"באמצע החיים אחרי שהקמתי בית ומשפחה, אחרי התמודדויות מאתגרות כשחשבתי שאני בשיגרת אמהות אחת גדולה ומתמשכת נסענו לחופשת סקי בהרי הדולמטים המושלגים, שם הבזיקה בי ההבנה שאני רוצה להקים מותג אופנה בינלאומי בניחוח אירופאי. זה מה שאני רוצה לעשות. נקודה" מספרת מיכל שטרן (47) בעלים ומעצבת, החצי מהצמד מאחורי המותג הירושלמי MICU.

אחרי שנים בעולם הפרסום החליטה שטרן, הירושלמית הדתייה, להגשים את האהבה הגדולה לאופנה וחברה לענבר בן שבת (33), מעצבת אופנה ואמא צעירה וחילונית תל אביבית. החיבור של השתיים יוצר מתח נפלא בין מאופק ואלגנטי למשוחרר ומתוחכם. ההשראות נלקחות מעולם אמנות הרנסנס, פורטרטים של משפחות אצולה ומשפחות מלוכה, כמו גם מאדריכלות מקשתות מודרניות ועתיקות. ישן וחדש. " MICO שואבת השראה מהאישה המודרנית החזקה, מהאמא הלביאה, זו שמחליטה לקחת חלום ולהגשים אותו".

חולצה של MICU על שער לאופסייאל ערביה (צילום: יח''צ)
חולצה של MICU על שער לאופסייאל ערביה (צילום: יח''צ)
 

הכל מתחיל בבית

שטרן גדלה בבית שבו אמה, חנה, הייתה תופרת תפירה עילית. "כל חייה סבבו סביב התפירה ובסתר הייתה מאיירת איורי אופנה של שמלות אצילות לבתי המלוכה בעולם. כחלק מהלימודים שלה נבחרה שמלה אחת שלה להישלח למלכת אנגליה. מכורח נסיבות החיים היא עזבה את אהבתה הגדולה לאופנה עילית והחלה לימודי אחיות והמשיכה כאחות בבית חולים בירושלים, אך מעולם לא שכחה את אהבתה הגדולה. לצד גידול הילדים ועבודתה בבית החולים, היתה פותחת שולחן גדול ועליו פורסת בדים במקצועיות. גוזרת, מחברת סיכות והופכת חתיכות בד לשמלות יפהפיות ומוקפדות להפליא" מספרת שטרן. אופנה היא ללא ספק חלום של אמה, חלום שלא הגשימה בעצמה. 
"הידיעה שחלק גדול ממי שאני היום נוצר והתהווה בגלל ההתעסקות של אמא שלי בבגדים, ביצירת בגדים, בגיזרה הנכונה, בדיוק מוקפד להפליא להתאים לנו, הבנות שלה, את הבגד שתפרה. התפירה שלה נחרטה אצלי עמוק בלב. זה חלק גדול מהילדות שלי. אני חושבת שזה הבסיס שלי בהבנה של איך בגד צריך להיות על גוף האישה. הסטנדרט שלי נקבע לפי הסטנדרט שאמא שלי עיצבה ותפרה לי. ההרמוניה הזאת של הבגד והגוף, והיכולת שהבגד מעניק לגוף להיות נשי ואצילי הם חלק מהאוצרות שקיבלתי מאמי" היא משתפת בגאווה.

מתוך קמפיין MICU  (צילום: מירב בן לולו)
מתוך קמפיין MICU (צילום: מירב בן לולו)

הקולקציה של MICU מורכבת מגזרות נשיות המתערבבות עם גזרות מהעולם הגברי. בקולקציית הביכורים הן השתמשו באלמנטים עיצוביים שנלקחו מתוך ארכיון הסקיצות התפורות של אמה של מיכל, ובאים לידי ביטוי במגוון פריטים של חולצות משי וצמר, שמלות צמר מחויטות אך מאד נשיות, מכנסיים מחויטים , חצאיות קלאסיות, מטפחות משי מודפסות בהדפס של MICU להשלמת המראה האלגנטי, שכמיית מוהר איטלקי וכובע תרבוש העשוי בעבודת יד לצד צווארוני גולף מוגבהים ושרוולים בעלי נפח עדין.

כל הפריטים תפורים בתפירה סלונית המשלבת עבודות וגמורים ידניים.

הן עשו היסטוריה והפכו בחודש שעבר למותג הישראלי הראשון שמככב על שער מגזין שמופץ באמירויות, מגזין L' official Arabia  בו מצולמת הדוגמנית הישראלית יעל שלביה לבושה בחולצת משי טהור מודפס מהקולקציה.

להשיג בחנות האונליין www.micuandmicu.com