שבוע האופנה קורנית ת"א משודר השבוע בערוץ 13: כל הלוקים, המחוות ושאר פטפוטים
אירוע הגאלה של שבוע אופנה קורנית ת"א ברשת 13, שודר בערב יום ראשון האחרון ונמשך במהלך השבוע. האירוע מציג לראווה תצוגות מעצבי אופנה ישראליים. את ערב הגאלה עצמו ניתן לחלק לשלושה חלקים שווים כשכל אחד עומד בפני עצמו: ההנחיה, המשתתפות בתצוגות באותו הערב והאופנה עצמה. 

השנה, שבוע האופנה עלה מדרגה ויצא בהשקעה מטורפת של קורנית, מוז"א וערוץ רשת 13 שבהחלט העניק את הבמה הגדולה, הטובה והמכובדת ביותר למעצבי האופנה הישראליים והכין את השטח להרצה החדשה מסוגה בארץ. בחו"ל, ויזואליה על המסך נהייתה לדבר האמיתי והתצוגות של ויקטוריה סיקרט, שזמינות באופן תמידי, הן בהחלט תזכורת מרעננת לכך שהיה חסר לנו משהו דומה ישראלי ואותנטי.

אירוע הגאלה נפתח בתצוגת סטרפלס למען העלאת המודעות בקרב אלימות נגד נשים, זאת לאחר שמוטי רייף בחר למקד את התצוגה הראשונה בשירה איסקוב, שנלחמה על חייה וכיום נלחמת עבור נשים אחרות. התצוגה כללה נשים מוכרות ודומיננטיות מעולם התרבות, התקשורת והפוליטיקה, לבושות בשמלות סטרפלס שונות כשלכולן אותה מטרה: לחבור יד ביד על מנת למנוע את מקרה האלימות הבא ולמחוא כפיים לשירה ולעוד אלפי נשים, על החוזק הנפשי ועל האמביציה להמשיך ולעזור לנשים נוספות. נשים, שממש ברגעים אלה נמצאות תחת מעגל אלימות פיזית, נפשית, כלכלית, מינית.

View this post on Instagram

A post shared by Mazal Hason (@mazalhason)


הערב המשיך בתצוגת הדפסים שכבר הרגישה יותר כמו שבוע אופנה המוכר והבטוח ובהמשך תצוגה בהשראת מילקי - קלילה ומיוחדת בגוונים שחור, לבן וסגול - עם הופעת אורח של סטטיק ובן אל. אגב, מישהו פה הזכיר את הביקור של הטאלנטים של קשת ברשת?

ניתן לסכם שחלק מהמשתתפות בתצוגות של ערב הגאלה עצמו, היה די חובבני יש לציין. היחידה שעוד עשתה כבוד למקצוע הדוגמנות וצעדה כראוי, כיאה למעמד, הייתה נטלי דדון, כשצעדה לבושה בשמלה ורודה היסטרית של המעצבת עדי קרני. יו גו גירל.
 
ובכן, על בחירת ההנחיה אפשר להתווכח. מוטי רייף, איש עסקים משכמו ומעלה, פועל במרוצת השנים למען תעשיית האופנה הישראלית ולמען העצמה נשית. אין ספק שאין שני לרייף ואולי גם לא יהיה. באופן אישי אפשר להגיד שיש הערכה תמידית ולמידה מהאיש היקר. יחד עם זאת, אם נהיה קצת דרמטיים, בכל הנוגע להנחיה והצגה מול מצלמה דרוש שפשוף נוסף או פשוט בחירה בעשייה המתמדת, הדומיננטית והייחודית מאחורי הקלעים. מה שבלט לעין באופן חיובי היה הטוטאל לוק של זוג המנחים, רייף, כשלצידו בר רפאלי, לבושים בחליפות שחורות מהפנטות ומלאות אופי שעוצבו על ידי שי שלום. אכן יפים ואהובים אבל הביקורת חייבת להיאמר.

ולסיכום, הדובדבן שבקצפת האהוב עלינו, כולה צ'ינג, צ'ינג-בלינג, בלינג, נועה קירל זוכה בפרס שינוי אידיאל היופי לשנת 2021 ועולה לקבלת הפרס לבושה בחליפה של "אסיה". קירל זכתה בפרס על כך שהוותה סמל יופי לנערות ששואפות להיות דומות לה ולאהוב את מי שהן, כפי שהן ובעיקר להאמין בעצמן. רייף אמר על קירל: "נועה מוכיחה כי להצלחה צריך כשרון, עבודה מאומצת, רצון ובעיקר אמונה בעצמך במי שאת, ללא קשר למידות שלך, לצבע העור שלך ולא לגובה שלך. נועה מהווה סמל לצעירות רבות, עד כמה חשוב לכל אחת להאמין בעצמה במי שהיא בדיוק. ואין חשוב מזה עבור כל ילדה, נערה ונשים בכל גיל".

מוטי רייף, נועה קירל ובר רפאלי בשבוע האופנה הישראלי (צילום: נוי ערקובי)
מוטי רייף, נועה קירל ובר רפאלי בשבוע האופנה הישראלי (צילום: נוי ערקובי)


הסקנדלים הבלתי פוסקים בבית המלוכה הבריטי ושמלת ה"ארמני" של מרקל
לחשושים, רכילויות, נקמות, ספקולציות ועוד שלל תיאורים לא יספיקו על מנת לסכם את סיפור בית הממלכה הבריטית. הנסיך פיליפ בבית החולים, הארי פרש ומחשב מסלול מחדש, אולי קייט מידלטון מקנאה (?). עוד ועוד, כשברקע ממשיכה הביקורת על העונה הרביעית של הסדרה "הכתר" בנטפליקס המתבססת על סיפור חייהם, שבואו נגדיר את זה ככה, לא בדיוק תורמת במיוחד לשמה הטוב של משפחת הדם הכחול. 

בתחילת החודש שודר ראיון משותף של הדוכסית מסאסקס, מייגן מרקל והנסיך הארי לאופרה ווינפרי. ראיון בו חשפו סודות ווידויים לגבי טיב הקשר עם משפחתו המורחבת של הארי. מה שבהחלט לא היה ניתן להתעלם ממנו היה לבושה של הדוכסית. אמנם המראה היה צנוע, צבע שחור, פתח וי בחזה, קצת פרחים ולא מעורר דבר חריג הנראה לעין. אך, מי שמבין וגם מי שלא, מודע לכך שהשמלה פשוטת המראה של מרקל הייתה שמלה של "ארמני בעלות של כ-4700$.

הבחירה בה נעשתה, לכאורה, על ידי מרקל עקב פרחי הלוטוס שמסמלים פריחה והיוולדות מחדש. אם בלהתראיין הייתה מטרה של שינוי תדמיתם של בני הזוג, יש שיגידו שאולי כשלו מעט במשימתם. הביקורות היו רבות, אך זו שהכי הסבה את תשומת הלב הייתה על הדיון של איך במצב ההנוכחי בעולם, של קריסה כלכלית ולא רק בריאותית, יכולה הדוכסית לדבר על גזענות ועל מעמדות של קבוצות מיעוטים, בעודה לובשה שמלה, בשווי שרבע ממנה יכול להיות הצלה של חיים שלמים עבור אחר. האם זה הולם? הביקורת לא הייתה כבר עניין של יופי או אופנה, אלא הפכה לעניין פוליטי-חברתי, כשהדיון המשמעותי הוא על חלוקת עוצמה וכוח בחברה.

View this post on Instagram

A post shared by Oprah (@oprah)


נעים מאוד, היכרות קלילה (תרתי משמע) עם דגם נעלי הריצה FLOW של "אנדר ארמור".
מפעם לפעם ניתן לראות נעלי ריצה משודרגות יותר של מותגי אופנה כאלה ואחרים. מי הכי קלילה, הכי מהירה, נראית הכי טוב והכי תעשה לנו חשק לקום מהספה ולעשות את ריצת חיינו לעבר הפחמימה הבאה. ובכן, מקורות חשפנו אותנו לנעל החדשה של "אנדר ארמור", שיצאו לאור בנעל הריצה המהירה עם הביצועים הטובים ביותר שלה עד כה. 

נעל ה-Flow, נחשבת לקלה, נתון המהווה מאפיין ויתרון מרכזי שלה ואחראי על התחושה שניתן להגביר מהירות ולרוץ עוד ועוד ללא מאמץ אינטנסיבי במיוחד. הנעל שוקלת פחות מהממוצע הרגיל של נעל ריצה ומורכבת מהסוליה הקלה ביותר במערך הנעליים של המותג.

בנוסף, מתחברת לאפליקציה בעלת מגוון פעילויות כושר: ריצה, רכיבה על אופניים, יוגה ועוד ומהווה עבור המתאמן מקור נוסף לטיפים לשיפור הריצה בהתאמה אישית. מגניב, טכנולוגי ומתקדם כבר אמרנו? אמרנו. מעבר לכך, יש את עניין הסטיילינג, שגם מי שחובבת ומתאימה מראש את בגדי האימון שלה, ניתן לספר שהנעל תוצע למכירה במספר צבעים לאישה ולגבר ותימכר בחנויות ובאתר החל מהיום. בקיצור, רוצו על זה.

נעל הריצה FLOW של אנדר ארמור (צילום: באדיבות החברה)
נעל הריצה FLOW של אנדר ארמור (צילום: באדיבות החברה)

לייק מאדר, לייק דאוטר: קיארה פראני ילדה בייבי גירל
לאחר הריון שנראה כאילו נמשך הרבה יותר מתשעה חודשים תמימים, ניתן לאחל מזל טוב, ברכות ושלל איחולים לאשת העסקים ובלוגרית האופנה הגדולה בעולם, קיארה פראני, שהביאה לעולם את בתה השנייה, אחות לליאו הקטן. כיאה לבתה של אימפריית סטייל, מיד לאחר הולדתה הולבשה בייבי ויטוריה לכבוד תמונתה הראשונה עם מאמא קיארה, בבגדי מותג העילית המצליח של פראני "CHIARA FERRAGNI". מקסים, שובה לב, ולסיכום, ברוכה הבאה למשפחה הפוטוגנית ביותר באינסטגרם של אושיות האופנה.


פרויקט הסטודנטים לעיצוב אופנה בשנקר גרם לנו לחשוב פעמיים לפני שניגבנו עוד צלחת
אין ויכוח שכשמדובר בתצוגות ופרויקטים של סטודנטים לעיצוב אופנה בשנקר, הכל הופך לקצת יותר מעניין. מי יהיה המעצב הבא שיצא משנקר, את מי ילביש, מתי ואיך עוד ניתן להמשיך להפתיע בטרם יציאתם אל העולם הגדול.

בתחילת החודש, חברת הטקסטיל "ערד טקסטיל" לקחה חלק בפרויקט "קיימות או נמות" של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. התערוכה הציגה דגמים מבדים משומשים, עקב זיהום האוויר הנוכחי הגדול שנוצר בעקבות תעשיית האופנה המהירה והבלתי פוסקת. כל הדגמים נוצרו מעודפי טקסטיל של החברה ועמותת "פתחון לב" ומערכות הלבוש נעשו ממגבות מטבח, חדר אמבטיה, שמיכות, סדינים וכו'. 

פרויקט זה  של שנקר הוא תזכורת אחת, מתוך רבות, לכך שיש למצוא פתרונות אלטרנטיביים לשמירה על כדור הארץ, במיוחד בכל מה שקשור לתעשיית האופנה. מחלקת העיצוב בשנקר כבר כמה שנים מטמיעה את ערכי הקיימות והתוצאה היא חד-משמעית - הדבר הכי מקורי שראינו לאחרונה ואולי גם הכי נוח? זה רק ממשיך להוכיח לנו עד כמה אפשר למחזר ולשחזר בגדים, להפסיק ולהאט את קצב הייצור והקנייה ובסוף גם לזכות בפריט יוצא דופן, מלא בסטייל ובעיקר פריט נכון לכדור הארץ ולכולנו.


מותג האופנה המוביל SACK'S יימכר לראשונה באתר TERMINAL X
אתר האופנה טרמינלx  הודיע החודש על כניסתו של אחד ממותגי האופנה המובילים והאהובים בקרב נשות ישראל – סאק'ס. מדובר במותג האהוב והטרנדי שמוכר ברחבי אירופה ובישראל ועכשיו זמין גם באונליין, כבר עם פריטי קולקציית הקיץ החדשה ביותר לשנת 2021. המותג, שמכתיב טרנדים בינלאומיים ומציע פריטים יוקרתיים, תוך דגש על שימוש בבדים איכותיים, יימכר לצד מאות מותגים בינלאומיים וישראליים, ויהיה זמין לרכישה במשלוח מהיר עד בית הלקוח.

דנה פולק אולשר, סמנכ"לית שיווק טרמינל איקס: "זהו צעד נוסף בשורת מהלכים אסטרטגיים שישדרגו את חווית האיקומרס של הצרכנים הישראלים, המתוכננים לשנה הקרובה".

חולצה מכופתרת בעיטורי רקמה של סאק'ס, 579.90 שקלים בטרמינל X  (צילום:  דימה טליאנסקי)
חולצה מכופתרת בעיטורי רקמה של סאק'ס, 579.90 שקלים בטרמינל X (צילום: דימה טליאנסקי)