החיים שחוזרים לשיגרה והצמא להתלבש, לחוות כל רגע, להיות נוכחים ולזהור- בלטו היטב על מסלול תצוגות האופנה שהתקיים בשבוע שעבר ושודר ברשת 13. מעצבים ישראלים רבים העלו על המסלול אופנה נועזת, בולטת, שמחה וכן- מכל קצוות הסטייל והרגש; מנערות הפרחים, הריקמות והטבע , דרך מטאליות, פאיטיים וצבעוניות שמחה ועד חספוס רוק סטארי מלא חוצפה.

טובל'ה בשבוע האופנה (צילום: עדי לידור)
טובל'ה בשבוע האופנה (צילום: עדי לידור)

אי אפשר היה להתעלם מהרקמות העשירות והצבעוניות עם הבדים המרחפים שהציגו טבהל'ה וויוי בלאיש. שמלות שחוגגות את החופש והשחרור, צבעוניות שלקוחה מעולם הטבע החופשי, שילובי בדים מרחפים עם משחקי שקיפויות, וגזרות משוחררות- נוגעות לא נוגעות בגוף, שמאפשרות חגיגת חופש מוחלטת.

התצוגה של ויוי בלאיש בשבוע האופנה (צילום: אורית פניני)
התצוגה של ויוי בלאיש בשבוע האופנה (צילום: אורית פניני)

השחור האהוב כמובן כיכב כמעט בכל תצוגה, הזכיר לנו מי הצבע השולט- לפעמים לבדו ולפעמים בשילובים. הן בתצוגה של ששון קדם שבחר בשילוב האלמותי של שחור-לבן וגזרות ענקיות שמוחקות קימורים אבל יוצרות נוכחות ועד שלומית אזרד שלקחה את השחורים למחוזות קסומים של טקסטורות מלאות חיים. בגוונים מבריקים או מט- אין ספק שהקיץ הזה השחור הוא המלך הצבעים.

שלומית אזרד - מאחורי הקלעים  (צילום: מייגן מיימון)
שלומית אזרד - מאחורי הקלעים (צילום: מייגן מיימון)

אבל עם כל הכבוד לדרמה השחורה, כולנו צריכים אופטימיות בחיים- ולמדנו השנה שאנחנו צריכים אותה בכמויות- ואין אופטימיות יותר מהקולקציה של שחר אבנט שהציגה צבעוניות משמחת עם כתב היד הייחודי שלה, שילובים של צמוד ורחב, מבריק ומט, טקסטורות ושילובי בדים מרגשים, חיתוכים דרמטיים בשילוב עיטופים רומנטיים. וכמובן גם ההדפסים מלאי החיים של לארה רוסנובסקי שמוכיחים שעוד לא מיצינו את הפרחים- והם כאן כדי להישאר. 

היופי במעצבים הישראליים שהם מגוונים. לכל אחד השפה שלו, הקו שלו, החותם שלו. כור ההיתוך האנושי שיש לנו במדינה משפיע על האופנה שלנו, על הניגודים, הקיצוניות, העושר. בעולם האופנה השילובים האלה יוצרים תעשייה מגוונת, מרתקת והכי חשוב- מאפשרת.

לארה רוסנובסקי - שבוע האופנה  (צילום: אבי ולדמן)
לארה רוסנובסקי - שבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

לא משנה אם את בוחרת ללבוש אופטימיות צבעונית ומשמחת, טבעיות קסומה או דרמטיות מחוספסת- העיקר שתבחרי ללבוש אופנה כחול לבן, כזו שנרקמת ומיוצרת כאן, בארץ הקסומה שלנו.