הדוגמנית ניבר מדר, מלכת היופי לשעבר תהילה לוי, הדוגמנית הבינלאומית אור שפירא, השחקנית נטע גרטי, רונית יודקביץ שחקנית ואושיה, השחקן והמוזיקאי אבי גרייניק, הקונדיטורית אור שפיץ ועוד רבים וגדולים יצעדו לצד ילדים ובוגרים עם אוטיזם, בתצוגת אופנה יוצאת דופן שתתקיים בשדרות רוטשילד בתל אביב לרגל מבצע ההתרמה הארצי לילדים ובוגרים על הספקטרום. את התצוגה תנחה ליהיא לפיד.

התצוגה – Spectrum Street Fashion Show – ביוזמת עמותת אלו"ט, והעמותה לילדים בסיכון-המרכז לחקר וטיפול באוטיזם, ובשיתוף עם מותג האופנה Story, תתקיים בהשתתפות אנשים עם אוטיזם ובאופן שמותאם להם: בשטח פתוח, עם מוזיקה בווליום מותאם, באור יום, ללא תאורה מרצדת ומאפיינים נוספים של תצוגות אופנה רגילות. 

כמעט לכל מי שיצעדו בתצוגה יש קשר לאוטיזם והם פעילים בתחום, בין אם משפחתית ובין אם דרך סיפור התנדבות מרגש ומלא תוכן. לצד כל אחד יצעד ילד.ה או צעיר.ה על הרצף, תחת מסר של שילוב אנשים עם אוטיזם בחברה.

ליהי לפיד  (צילום: יח''צ)
ליהי לפיד (צילום: יח''צ)

לדברי עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט, שיצעד בעצמו בתצוגה לצד זוגתו חלי, מורה לחינוך מיוחד ואחייניתו הדוגמנית אור שפירא: "לראות ילדים וצעירים על רצף האוטיזם צועדים בראש מורם בתצוגת אופנה, מול מאות אנשים, ברחוב הכי תל-אביבי ומרכזי בעיר, זו חגיגה אמיתית של שילוב. הרבה מעבר לבגדים שהם יציגו, הם מציגים למעשה את המיוחד והיפה שבכל אחד מהם".

נועה ויויורקה סמנכלית השיווק של רשת סטורי: "כחלק מהפעילות של רשת סטורי הדוגלת בשינוי צרכני מודע וערכי וקידום האג׳נדה GIVE A DAMN לשמירה על כדור הארץ עליו אנו חיים ולמען יצירת חברה הגונה יותר וסובלנית יותר, אנו מודים על ההזדמנות  להיות שותפים למיזם החשוב הזה אשר מתייחס למגוונים השונים באוכלוסיה ומקדם קבלה והכלה. אנחנו גאים ושמחים להלביש את המשתתפים בפריטי קולקציית האביב של המותגים אותם אנו מייצגים, אשר מקדמים אג׳נדות אלה בעצמם."

שדרות רוטשילד ת"א, יום ג' 29.3 שעה 12:00