חברת קורנית דיגיטל, המרכז האקדמי ויצו חיפה והמיזם החברתי פלט"ה (פעל לטובת האחר) חברו לטובת שיתוף פעולה ראשון מסוגו: יצירת קולקציית בגדים שמטרתה שיפור אורח החיים וחוויית ההלבשה של אנשים עם מוגבלויות.

במסגרת היוזמה סטודנטים בשנה א' בוויצו חיפה עברו סדנה, שבה למדו על תנועות גוף ותנוחות שעליהם להתחשב בהן כשהם מעצבים בגדים לאנשים עם מוגבלויות, והשיקו פרויקט עיצובי בחשיבה מכילה, באמצעות המדפסות הדיגיטליות של קורנית. הפרויקט זכה לליווי צמוד של שי סניור, שהקים את תנועת פלט"ה לאחר שנפגע בשירותו הצבאי ביד ימין ונחשף לקושי בבחירת הלבוש שלו.

"שמנו לעצמנו למטרה להעלות למודעות את העובדה שפעולות שנראות טריוויאליות לרוב האנשים, לא מובנות מאליהן לאחרים, שעבורם זאת אופרציה ואירוע מורכב שמונע מהם ומהן להרגיש נוח בגופם, עצמאיים ושווים כצרכנים", הסביר סניור.

גיל שביט, מנהל פיתוח עסקי בישראל של קורנית דיגיטל, הוסיף כי "אנחנו שמחים להיות שותפים למיזם אופנתי שיש בו אמירה חינוכית וחברתית, כחלק מאג'נדה שצריכה להיות הבסיס למקצוע עיצוב האופנה ופיתוח מוצר".

אחת הקולקציות בפרויקט שייכת לשירה טסלר, שעיצבה ז'קט ג'ינס מפרקי שמאפשר תנועתיות לצרכיו של הלובש, וגם מערכת לבוש ורסטילית שיכולה להתקצר ולהתרחב לטובת אנשים המרותקים לכיסא גלגלים.

טליה בורק, יוזמת ומנחת הפרויקט בוויצו חיפה: "הפרויקט נולד מתוך אמונה שאם נצליח ללמד את הסטודנטים לחשוב באופן מכיל, ייתכן שנוכל להטמיע את הקוד הזה גם בהמשך ההתפתחות שלהם כמעצבים".