נקודה למחשבה: חנויות לואי ויטון ברחבי העולם הפכו בשבוע האחרון לקנבס עבור האמנית היפנית יאיוי קוסמה, והתקשטו בנקודות הצבעוניות המוכרות שלה לכבוד שיתוף הפעולה השני במספרו בינה לבין מותג העל. עם חגיגות השת"פ, מיהרו להגיע גם התגובות לקולקציה מפי הצרכנים, וגל ביקורות קשות תקף את בית האופנה.

לפני כעשור, בשנת 2012, פנה מנהל הקריאייטיב של המותג דאז, מארק ג'ייקובס, לקוסמה, והציע לה שיתוף פעולה ראשון וייחודי שכלל את התיקים הקלאסיים, צמידים ונעליים בעיטור אמנות הנקודות העקבית והאהובה שלה. שיתוף הפעולה, שהיה להצלחה מסחררת, הוביל את בית האופנה והאמנית ליצור קולקציה נוספת. בקולקציה השנייה שלו עם קוסמה, מלבד לפריטים הקלאסיים, הבית הציג לצרכנים נעלי ספורט, פיג'מות ואפילו גלשנים. ניחשתם נכון, גם הם מעוטרים בנקודות המפורסמות. עם יציאתה לשוק, הקולקציה החדשה הביאה עמה תגובות שנויות במחלוקת.

צרכנים רבים תמכו ובירכו את הקולקציה הנוספת, עם זאת, רבים טענו כי המותג מזלזל באמנית בת ה-93, ותקפו: "ההדפס על הפריטים נראה כמו ציור של ילד בן 4". בנוסף, טענו כי נראה שהחנויות עוצבו בחוסר אכפתיות לפריטי האמנות הנמצאים בהן. אחרים התאכזבו לגלות את שיתוף הפעולה הנוסף של הבית עם קוסמה, וטענו כי האמנית היפנית גזענית כלפי בעלי עור כהה, עובדה שלדבריהם נחשפה ביצירות האמנות המוקדמות שלה.

בית האופנה, שהפך את חנויות המותג לחדרי אינסוף עם יצירותיה של קוסמה, הוסיף בחלונות הראווה רובוט בדמותה של האמנית היפנית, "המצייר" נקודות על החלון מול העוברים והשבים ברחוב. "לואי ויטון באמת שמו את הרובוט שנראה כמוהה בחלון בזמן שהיא חיה במתקן פסיכיאטרי?", שאל אחד המגיבים. אחרים ציינו כי ישנם פריטי לבוש רבים הכוללים את הציורים המיוחדים בבטנת הבגד - מקום שלא רואים, בכוונה להסתיר את יצירותיה של קוסמה.

"זה מה שקורה לכל האמנים הגדולים? כבר אין משמעות מאחורי היצירות". מתוך עמוד הטיקטוק cannibalmilkshake

הקולקציה המשותפת של קוסמה ולואי ויטון כוללת 450 פריטים, בהם, כאמור, בגדי נשים וגברים, תכשיטים, נעליים ותיקים, המעוטרים במוטיבים מיצירותיה של קוסמה, ביניהם הנקודות הצבעוניות המפורסמות והדלעות הפסיכדליות.