בתאריך ה-19 בינואר תוצג קולקציית בגדי הגברים של בית האופנה הצרפתי לואי ויטון לסתיו\חורף 2023. זאת, כשנה לאחר מותו של המנהל האמנותי לקו הגברים של ויטון ומייסד המותג אוף ווייט (Off White), וירג'יל אבלו. אז מי יכנס לנעליו? בהפתעה, בחר בית האופנה בקולם דיליין, מעצב המותג המבטיח והצעיר קידסופר (KidSuper).

מאז מותו של אבלו, החליט בית האופנה כי גם הוא, כמו רבים אחרים, במקום לבחור מעצב ראשי לקו, בוחר בקולקטיב מעצבים שיתחלפו בכל עונה ויעצבו קולקציה מיוחדת למותג. כאמור, דיליין, שהציג רק שתי קולקציות בעיצובו בשבוע האופנה בפריז וזכה בפרס LVMH של קארל לגרפלד לשנת 2021, יחזור אל שבוע האופנה כמעצב של קולקציית החורף של 2023, בשיתוף פעולה עם צוות המעצבים של קולקציית הגברים של לואי ויטון.

נראה כי הפורמט השיתופי של העונה, שיהפוך את דילן למעצב האורח הראשון של בית האופנה, רק יעזור לו לטפס מעלה בעולם האופנה הנחשק. מאז מותו הפתאומי של אבלו בנובמבר 2021, הבית שקל בקפידה את השאלה מי יכול להחליף אותו, זאת, במידה ומישהו באמת יכול, בהתחשב בהשפעתו הרבה.

על ידי הענקת התואר הזמני לדיליין, המותג מוריד מעט את הלחץ לבחירת יורש, נותן לחברה זמן להחליט ולבצע את התוכניות העתידיות שלה לאסטרטגיה יצירתית, נותן הזדמנות למעצבים צעירים להיכנס למותג האהוב, ובסופו של דבר, הסיכוי שבית האופנה ימנה יורש ארוך טווח לאבלו - עדיין קיים.

דיליין, יליד ניו יורק, מחשיב את עצמו כאמן מולטימדיה ופרפורמר, שהתחיל את הקריירה שלו בתחום האופנה במכירת חולצות טריקו בקפיטריה של בית הספר. בסטייל "עשה זאת בעצמך" הוא המשיך והגדיל את המותג המתפתח, שהגיע עד שבוע האופנה בפריז, ומוכר במוטיבים צבעוניים ובלעדיים, ובצלליות עבותות בניסיון ללכוד את הילד שבכל אחד מאיתנו.

תצוגת אופנה של וירג'יל אבלו בפריז (צילום: רויטרס)
תצוגת אופנה של וירג'יל אבלו בפריז (צילום: רויטרס)

תצוגת הקולקציה תכלול גם סצנוגרפיה של לינה קוטסובסקיה והבמאים הצרפתים מישל ואוליבייה גונדרי, שביימו סרט קצר שיקדים לתצוגה. את התצוגה ילווה הסטייליסט איברהים קאמארה, וכבר מעכשיו אפשר להתחיל לנחש מי יהיה הכוכב המוזיקלי שישתתף בתצוגה, ששמו טרם נחשף.