כל מהלך קטן שבלנסיאגה עושה הוא ראוי לחדשות בימינו, בעוד שבית האופנה מנסה לחזור לתלם בעקבות שערוריית קמפיין הילדים שלו, בו הואשם על ידי רבים בפורנוגרפיית ילדים. כתגובה מעט מאוחרת לנושא, בבלנסיאגה הודיעו כי בית האופנה וסניף הצדקה של חברת האם קרינג (Kering foundation) יכנסו לשותפות רב שנתית עם ברית הילדים הלאומית (NCA).

ההכרזה על השותפות החדשה פורסמה בעמוד האינסטגרם של בלנסיאגה, ולפיה: "בלנסיאגה תאפשר עלייה משמעותית בגישה לאימונים קוגניטיביים התנהגותיים ממוקדי טראומה של ברית הילדים הלאומית"; "תעלה את המודעות הציבורית להתעללות בילדים" כדי לקדם "ילדות מאושרת ובריאה", ותקבל חינוך מברית הילדים הלאומית לגבי "על הגנת ילדים ופעולות שמבוגרים יכולים לנקוט כדי לקדם את בטיחותם ורווחתם של הילדים". זאת, במשך שותפות שתארוך שלוש שנים.

בנוסף, המותג מבטיח "תמיכה" לברית הילדים הלאומית, אשר "תאפשר לעמותה להכשיר כ-2,000 אנשי מקצוע בתחום ההתעללות בילדים", ובכך לאפשר גישה ל"טיפול נפשי מבוסס-ראיות לכ-55,000 ילדים".

נראה כי לאחר ההאשמות והבלאגן, מותג העל בהחלט הבין את הטעות שעשה בקמפיין השערורייתי. אך האם כוונת השותפות אמיתית, או שהמותג רק מנסה לזכות חזרה באמון הצרכנים?

שערוריית הקמפיין של בלנסיאגה הייתה אחת ההשפעות הגדולות ביותר שתעשיית האופנה הייתה עדה לה מזה שנים, ויש הטוענים שאף גברה על הפרסומת הגזענית של דולצ'ה וגבאנה מ-2018. כזכור, קמפיין החגים של בית האופנה, שהתמקד באקססוריז ופריטים לבית, תחילה נראה כלא מזיק. אך הצרכנים סערו לאחר שהרשת החלה להתקומם על כך ששתי ילדות שדיגמנו בקמפיין אחזו בתיקים של המותג, שנראו כמו בובות דובים פרוותיות הלבושות בבגדים בסגנון BDSM.

View this post on Instagram

A post shared by HIGHSNOBIETY (@highsnobiety)

בבלנסיאגה מיהרו להתנצל, אבל סערה נוספת נחשפה בקמפיין שיתוף הפעולה של בית האופנה עם אדידס: זום-אין על אחת התמונות חשף מסמך מטריד, והקונספירציות מילאו את הרשת. צייצנית בטוויטר שהתעניינה במסמכים שהקיפו את התיק החדש בקמפיין, גילתה שמדובר בעותק של פסק דין מ-2008, במשפט שדן בהפצה של פורנוגרפיית ילדים.

בלנסיאגה התנצלו מיד וטענו כי המסמכים לא אושרו על ידם, וכי הם נוקטים באמצעים משפטיים נגד מי שהיו אחראים לעיצוב הסט. האם שיתוף הפעולה החדש של בית האופנה יחזיר את אמון הצרכנים הסוערים?