כבר שנים שבית האופנה ברברי נחשב למותג רותח ונחשק שחביב על לא מעט אושיות וסלבריטאיות על בינלאומיות בהן ביונסה, ניקי מינאז', מדונה, קייט מוס, נעמי קמפבל והנסיכה קייט מידלטון. המשבצות שכל כך מזוהות עם בית האופנה הבריטי ברברי הפכו לפרינט אייקוני ולוהט. באינסטגרם כך נראה, שלרבות מהמשפיעניות ואושיות הרשת יש אובססיה קשה לפריטים המשובצים.

פרוות סינתטיות. ברברי ל- FACTORY54 (צילום: יח''צ)
פרוות סינתטיות. ברברי ל- FACTORY54 (צילום: יח''צ)

ביום שני התקיימה במסגרת שבוע האופנה של לונדון, התצוגה של המותג המשובץ לסתיו 2023. זאת היתה תצוגת הביכורים של דניאל לי, המנהל האמנותי החדש של ברברי. לי בן ה- 36, נכנס בחודש אוקטובר לתפקידו. הוא בוגר תואר שני ממכללת סנט מרטינס לאמנויות ועיצוב שבלונדון, ובקורות החיים שלו מככבים מותגי על ובתי אופנה נחשבים בהם: בלנסיאגה, מייסון מרג'יאלה, דונה קארן וסלין. לתהילת עולם זכה לי בשנת 2018 כשמונה למנהל הקריאטיבי של בוטגה ונטה והיה אחראי למהפך התדמיתי ולשינויי השפה העיצובית של המותג האיטלקי הלוהט.

המשבצות הפכו למעוינים. ברברי ל- FACTORY54 (צילום: יח''צ)
המשבצות הפכו למעוינים. ברברי ל- FACTORY54 (צילום: יח''צ)

ריקרדו טישי, המנהל האמנותי היוצא היה זה שהפך את ברברי למותג צעיר, רענן וכזה שמדבר לדור ה- Z, לפאשניסטות ולחובבי מותגים וטרנדים. טישי נכנס לתפקידו בשנת 2016 ויצר שפה עיצובית חדשה שכוללת שינוי לוגו, השפעות מאופנת הרחוב ויצירת מונוגרמה בשיתוף המעצב הגרפי פיטר סאביל. למרות השינויים המוצלחים וההיסטריה סביב הקולקציות שיצר ומתוך רצון להציב בראש בית האופנה מעצב בריטי, החליטו בברברי להיפרד מטישי. 

זריקת צבע. ברברי ל- FACTORY54 (צילום: יח''צ)
זריקת צבע. ברברי ל- FACTORY54 (צילום: יח''צ)

ספוילר: חובבי המשבצות יכולים להיות רגועים - הם ממשיכים ללוות אותנו ולככב בענק גם הפעם. על המסלול בתצוגת קולקציית הביכורים של דניאל לי הושק מחדש מוטיב האביר על הסוס הדוהר שליווה את המותג מ-1901 ועד בואו של טישי. הנוצות בכובעו של האביר המשוריין זוכים לשדרוג בקולקציה תודות לפרוות סינתטיות שליוו בהרמוניה את הגרסאות החדשות של המעצב הבריטי להדפס המשבצות.

כאן תגלו שגם הפרינט המשובץ זכה לחידוש ועדכון עם הטיה אלכסונית במראה מעוינים בשילוב זריקות צבע נועזות של צהוב, סגול, אדום, ורוד, ירוק וכחול. בית האופנה ברברי נחשב לקלאסי ומוקפד השומר על מסורת עם גוונים כהים ועל זמניים. כעת עושה הרכש החדש שימוש נרחב בצבעוניות עזה ומרוכזת ונפרד לשלום מהגוונים הבז' הרגועים שהיו חביבים על טישי.

קולקציית ביכורים לדניאל לי, המנהל האמנותי של ברברי (צילום: יח''צ)
קולקציית ביכורים לדניאל לי, המנהל האמנותי של ברברי (צילום: יח''צ)

פרט לקרנבל צבעים, משבצות, מעוינים ופרוות סינתטיות הוסיף לי הדפס ברווז לתמהיל. "זה מאוד בריטי בעיניי", הסביר ערב התצוגה, "הברווז גורם לי לחשוב על הפארק, וברברי הוא מותג חוץ המתקשר להגנה מפני הגשם". אחרי הכל, אי אפשר להתווכח עם האמירה הזאת כשבית האופנה שאתה עומד בראשו אחראי למעיל הגשם (טרנץ) האייקוני ביותר בכל הזמנים.