משקפי שמש נחשבים לפריט חובה באקלים הישראלי הלוהט. רבים מהגברים מקפידים לשמור אמונים לדגם אהוב ולמסגרת שמסדרת להם את הלוק הנכון. אחרים מתפרעים ומתחזקים אוסף מכובד ויפה של דגמים בסגנונות שונים. נראה שמותגי העל ורשתות האופטיקה מקפידים להקשיב לרחשי הלב של כל אחד מהלקוחות ומציעים בכל עונה דגמים חדשים, רותחים ומסקרנים.

ריי באן. מחיר: 769 שקלים (צילום: יח''צ)
ריי באן. מחיר: 769 שקלים (צילום: יח''צ)

"יותר ויותר אנשים רוכשים משקפי שמש בשל המודעות לסכנת קרני השמש לעיניים" אומרת אלינור בור בן צבי, סמנכ"לית לוקסאוטיקה ישראל. "בכל שנה רואים יותר ויותר מותגים שמגיעים לשיווק בארץ כי ישראל נחשבת למדינה עם מזג אוויר חם, וצריכת משקפי שמש קיימת גם בחורף. אנשים לא באמת מחכים לקיץ כדי להצטייד במשקפי שמש. הישראלים נחשבים לאוהבי טרנדים והם מאמצים חידושים מהר יותר מאשר האירופאים, שנחשבים שמרנים יותר".

קרולינה למקה ברלין. מחיר: 269.90 שקלים (צילום: יח''צ)
קרולינה למקה ברלין. מחיר: 269.90 שקלים (צילום: יח''צ)

״אנו רואים מגמה ברורה של עלייה במכירות משקפי השמש אצל גברים משנה לשנה" אומר אורן בר גיל, שותף וסמנכ״ל שיווק קבוצת קרולינה למקה-הודיס. "בשונה משנים ועונות קודמות, גברים קונים כיום שניים שלושה זוגות משקפי שמש בעונה אחת, לעומת שנים עברו בהן רכשו זוג אחד בשנה". לדבריו, הייחודיות והגיוון של הדגמים והעובדה שבכל עונה הטרנדים מתחלפים משפיעה באופן ניכר על הרגלי הצריכה של הגברים בכל הנוגע לקניית משקפי שמש.

ורסאצ'ה. מחיר: 980 שקלים (צילום: יח''צ)
ורסאצ'ה. מחיר: 980 שקלים (צילום: יח''צ)

בעונה הקרובה כך מסתמן, נגלה שהשלטון עבר לידיים של המסגרות הגדולות, העוטפות ובעלות הנוכחות. כאן לא צריך רפורמה בשביל להזיז עניינים. מספיק רק להתביית על דגם חדש והנה – אתם כבר בדרך לשינוי. בין שלל האופציות יחכו מסגרות בגרסאות עתידניות, אוברסייז, מסכות ש"יושבות" על הפנים ולוגו בגדלים שלא תוכל לפספס. 

ברברי ל-SUNGLASS HUT. מחיר: 1,029.90 שקלים (צילום: יח''צ)
ברברי ל-SUNGLASS HUT. מחיר: 1,029.90 שקלים (צילום: יח''צ)

מכיוון שאנחנו פלח שוק קצת יותר סולידי, נגלה שהמסגרות הקלאסיות והעיצובים העל זמניים מככבים כאן ובענק. גם העונה תמצא גרסאות עדכניות של משקפי טייסים, מסגרות קלילות ודקיקות ודגמים קלאסיים שלא מתכתבים עם טרנדים חולפים וסערות באינסטגרם. גם מניפת הצבעים כאן תהיה רגועה, ניטרלית וקלאסית.

REV אופטיק. מחיר: 229 שקלים (צילום: יח''צ)
REV אופטיק. מחיר: 229 שקלים (צילום: יח''צ)

רבים מאיתנו מבינים שכדאי וחשוב לשמור על הכדור וזאת הסיבה שהטרנד המתחשב בסביבה מככב בגדול. כאן יחכו קולקציות משקפיים מחומרים ממוחזרים וביו-אצטט, שילובי של חומרים מעורבים, כותנה ועץ. כל זה בשילוב אסתטיקה ששואבת השראה מהטבע ומבטיחה דגמים שאי אפשר להתעלם מהם.  

פולו ספורט. מחיר: 575 שקלים (צילום: יח''צ)
פולו ספורט. מחיר: 575 שקלים (צילום: יח''צ)

גם משחקי השקיפות מלווים אותנו העונה. לצד עדשות כחולות, חומות וירוקות, מוצעות גם עדשות המראה ומסגרות שממשיכות להתכתב בהרמוניה עם העדשה והמראה שמתקבל הוא אחיד וכזה שיוצר עניין. ידוע שגם מרכיבי משקפי הראייה יכולים להתהדר במסגרות נוטפות שיק תודות לעדשות אופטיות שזוכות בכל עונה לעדכון גרסה ופיתוחים טכנולוגיים חדשים.