גלבייה היא שמלה שמלווה את עולם האופנה כבר שנים רבות, והיא מככבת כמעט בכל קולקציה של כל מותג. מגלביות בגזרות קלאסיות ועד קצרות, עם מגוון מחשופים, צבעים ותיפורים- אין ספק שמדובר באחת השמלות האהובות בישראל. איך בוחרות אותה נכון? על מה להקפיד? ממה להיזהר? שימי לב

1. הבד
כשאת בוחרת גלבייה הקפידי לבחור אחת מבד נעים, כזה שלא שורט או מעקצץ. מכיוון שמדובר בבגד נינוח מלא תנועתיות- בד לא נעים עלול לגרות את עורך וחבל. שימי לב במקרה שבחרת גלבייה לבנה שהבד אינו שקוף והתאימי את צבעי ההלבשה התחתונה. מכיוון שכוחה של גלבייה טמון בבד מרהיב, הימנעי מבד זול או עייף מלא גולגולים שיעניק לך מראה לא מחמיא.

JACK KUBA כפתן, 398 שקל (צילום: יח''צ)
JACK KUBA כפתן, 398 שקל (צילום: יח''צ)

2. הגזרה
אל תתבלבלי - גלבייה אינה יריעת בד שסתם תפרו משני הצדדים. לכל גלבייה יש גזרה והסוד הוא לבחור את הגזרה שמחמיאה לגופך כדי שלא תראי כאילו טבעת בבגד שגדול עלייך ב50 מידות. על מה להקפיד? הסוד טמון בקן התפר של הכתפיים. קן התפר צריך להיות מונח על הכתף ולא על הזרוע ובכך יעניק לך מראה מחמיא והולם. בשלב הבא את צריכה לוודא שאין יותר מדי עודפי בד באזור החזה ובית השחי- על מנת שלא תראי שאת שוחה בבגד. החלק העליון הוא זה שמכתיב וקובע את הכל על כן הקפידי גם על הכתפיים וגם על אזור החזה.

www.aspiga.com (צילום: יח''צ)
www.aspiga.com (צילום: יח''צ)

3. פרקטיות
מימונה זה נחמד אבל שמלות גלבייה הן כבר מזמן לא רק בגד מסורתי אלא פריט אופנתי, על כן בחרי גלבייה שתשרת אותך נאמנה לאורך כל השנה, ולא רק ערב אחד.

Monsoon (צילום: יח''צ)
Monsoon (צילום: יח''צ)

4. אבזרי
הכיף הגדול בגלביות טמון בעובדה שאפשר ללבוש אותן בהמון שילובים ועם המון אקססוריז ליצירת סגנונות שונים. את יכולה לשלב חגורות, תכשיטים גדולים וכל מה שתבחרי. בחורף עם ג'קט וגרביונים ובקיץ עם חגורה, תיק גדול, משקפי שמש וכפכפים. גלבייה טובה היא כמו קנבס נקי שאת יכולה להפוך למה שבא לך.