אם החורף האחרון היה אינדיקציה למה שקורה בעולם האופנה, אז אני חייבת להודות שהוא היה די מאכזב. כמעט לא ראינו חידושים מרעישים שישכיחו מאיתנו את כל מה שעברנו מאז תחילת 2020. וגם כשהיו בשורות, הן היו כאלו שכבר ראינו בעבר. 

בכל זאת, יש לפחות שני טרנדים שנראה שישרדו את החורף ויצליחו להתבסס במלתחה שלנו, בעיקר בקרב מי שמגדירה את עצמה כפאשניסטה: "ביג פלאוור" ושקיפויות.

קולקציית חורף 2023 (צילום: יח''צ)
קולקציית חורף 2023 (צילום: יח''צ)

אל ה־"ביג פלאוור", הפרח הגדול, נחשפנו כבר בשנה שעברה והוא הגיע לשיאו כשמפורסמות רבות בחרו להגיע איתו לאירועי השטיח האדום. המעצבים לקחו צעד אחד קדימה את הטרנד הפרחוני הסטנדרטי שאהוב כל כך עלינו, ויצרו פרחים ענקיים בתלת־ממד שנראים כאילו הם פורחים מתוך הבגד.

הטרנד השני הוא בגדים מבדים שקופים, שמאפשרים לנו לחשוף הכי הרבה, בלי באמת ללכת עירומות. בעזרת הבדים השקופים אפשר למעשה לשלוט ברמת החשיפה, על ידי בחירה של חלק תחתון אטום יותר או פחות. אתן יכולות לשאול את עצמכן "מה חדש?". התשובה פשוטה: שום דבר, רק שאי אפשר להתעלם מהתופעה השקופה. ויותר מזה, לפי מה שכבר נמצא על המדפים, נראה שהבדים השקופים, שראינו עוד בזמן החורף, יעמיקו וייראו סקסיים יותר ככל שניכנס לעונה החמה, בעיקר בבגדי חוף, ערב וטופים.

קולקציית חורף 2023 (צילום: יח''צ)
קולקציית חורף 2023 (צילום: יח''צ)

מאחר ששני הטרנדים הללו דומיננטיים והסביבה לא יכולה להתעלם מהן, כדאי להיות עדינות בשילוב שלהם. טרנד הפרחים הגדולים יכולים להתאים באקססוריז, ואת הבדים השקופים הייתי משאירה כלוק לשעות הלילה או כבגד חוף, בשילוב עם תחתית אטומה שתאפשר לשמור על מראה טרנדי אך לא חושפני מדי.