אבל מה באמת עומד מאחורי התופעה הזו? איך הצליחה משפחה אחת להפוך לכוח כל כך משפיע בתרבות המודרנית? התשובה מורכבת יותר ממה שנדמה, ואולי גם מטרידה יותר.
"המציאות" שהן מציגות ברשתות החברתיות ובתוכניות הריאליטי שלהן רחוקה מלהיות מציאותית. מאחורי כל תמונה "ספונטנית" עומד צוות שלם של צלמים, מעצבי שיער, מאפרים וסטייליסטים. מאחורי כל "הצלחה עסקית" עומד הון משפחתי עצום ורשת קשרים ענפה. אבל זה לא מפריע למיליוני צעירים לראות בהן מודל לחיקוי.
המשפחה הזו הצליחה לייצר תרבות שבה הצלחה נמדדת אך ורק בכסף, חשיפה ונראות. במקום לקדם ערכים של אמפתיה, אינטלקט וחמלה, הן מקדמות עולם שטחי שבו המראה החיצוני הוא החשוב מכל. וזה משפיע על כולנו, גם אם איננו צופים בתוכניות שלהן או עוקבים אחריהן ברשתות החברתיות.
אז מה הפתרון? אולי הגיע הזמן להתחיל לשאול את עצמנו שאלות קשות על הערכים שאנחנו מאמצים ועל התרבות שאנחנו מקדמים. במקום להיסחף אחרי מה שהקרדשיאנס מנסות למכור לנו, אולי כדאי שנתחיל לחפש דמויות להשראה שמקדמות ערכים אמיתיים של צמיחה אישית, תרומה לחברה ואותנטיות.
בסופו של דבר, השאלה האמיתית היא לא כמה עוקבים יש לנו באינסטגרם או איזה מותגים אנחנו לובשים. השאלה היא איזו חברה אנחנו רוצים לבנות, ואילו ערכים יובילו אותנו לעתיד טוב יותר. אולי הגיע הזמן להתעורר מהאשליה שמשפחת קרדשיאן מוכרת לנו, ולהתחיל לחפש משמעות אמיתית בחיינו.