לאחרונה, עם זאת, הגברים המסוגננים והמעודכנים ביותר מוציאים סכומי עתק על גרסאות אלגנטיות, לעתים יוקרתיות, של בגדי אאוטדור ממספר מעצבים עצמאיים. אפשר לקרוא לזה Gorpcore 2.0.
למרות שהם עדיין פונקציונליים לפעילויות חוץ, המעילים והמכנסיים האלה נוטים להיות מעודנים, לא מחוספסים. הם מושכים גברים שבדרך כלל לא היו לובשים גורפקור, כמו ג'רום אנדרה, סטייליסט שרוכב על אופניים ברחבי פריז בפליזים ומעילים של המותג הצרפתי Rier. גרינדל מעריך שגברים לובשים את העיצובים האלה כ-70-80% בעיר ו-20-30% בטבע.
מחירים שיגרמו לכם לצבוט את הפנים
5 מותגים שאתם חייבים להכיר מהגל החדש של גורפקור
גרינדל הוא בעליהם של כמה מעילים קצרים של Camiel Fortgens, וקורא להם פריטים ש"אפשר לשים מעל הכל". המותג ההולנדי מתמחה בפרטים מקסימים כמו קצוות לא גמורים ושרוכים ארוכים. העיצוב הזה מציג תערובת כותנה-ניילון דוחת מים שהמותג מכנה "פריך".
כיסי ריפסטופ ענקיים מנקדים את המעיל הזה של Earth\Studies. גרסה של בגדי עבודה מהמאה ה-19, הוא חתוך מבד ברזנט כותנה דרייפי. רוכסן רפלקטיבי גדול ונוח לאחיזה מכניס את ה"כיף" לפונקציונלי. תכונות אחרות: שרוולי וולקרו ולשונית לחיבור פנס מחנאות קטן.
Gramicci, שנוסד על ידי מטפס סלעים קליפורני בשנות ה-80 וכעת מבוסס ביפן, נותן אסתטיקה רטרו מגניבה שגברים אוהבים, אמר גרינדל. המותג מקפיד על האתוס שלו... משתמש ב-100% כותנה עבור המכנסיים והמכנסיים הקצרים העמידים שלו. מכנסי ה-Gadget הרחבים של המותג מצוידים בכיסים גדולים עוטפים ואבזם מותניים ייחודי שניתן לכוונון ביד אחת בזמן טיפוס.
אנדרה, הסטייליסט, משכב את הפליז הקל, 100% צמר של Rier מתחת למעיל הרוח המשוקף שלו בזמן רכיבה על אופניים בפריז. הפליזים העשויים מצמר אוסטרי נראים מדהימים, והרוכסן המתכתי האלגנטי מנצח רוכסן פלסטיק.
הרוכסנים של Cottle עשויים להזמנה מצמר יאק וכותנה אורגנית חומה שאינה צבועה שמברשים אותה מספר פעמים לתוצאות פלאפיות, רכות כמו קשמיר. הטלאים על החזה, המייצגים זריחה או שקיעה, חתוכים מבד כותנה-פשתן שנצבע ידנית באמצעות אפרסמון. אם תקרע את המעיל שלך (לא יקרה!), Cottle יתקן אותו, תמורת תשלום, באטלייה שלו בפרפקטורת אוקאיאמה ביפן.
הכל עניין של סטייל - או של סטטוס?
מעניין לראות שהתגובות למאמר המקורי ב-Wall Street Journal היו ברובן ציניות, כשרבים מהקוראים לעגו למחירים ולסגנון. "הבחור בתמונה נראה מגוחך", כתב אחד המגיבים. אחר הוסיף: "זה עוד מאמר שאפשר לדלג ישר לתגובות". ואחד אף העיר: "Zoolander יוצא לקמפינג" - רפרנס לסרט הקומי על עולם הדוגמנות.
איפה ישראלים יכולים להשיג את המותגים החדשים?
כרגע, רוב המותגים הללו אינם נמכרים באופן רשמי בישראל. בדיקה מהירה באתרי האופנה המובילים בארץ מראה שהם עדיין מתמקדים במותגי האאוטדור המוכרים. אבל ישראלים שרוצים להיות בחזית הטרנד יכולים למצוא אותם בחופשות בחו"ל - במיוחד בלונדון, ניו יורק וטוקיו, שם חנויות כמו End Clothing ו-Dover Street Market מציעות חלק מהמותגים האלה.
אלטרנטיבה נוספת היא אתרי אינטרנט בינלאומיים כמו SSENSE ו-Mr Porter שמשלחים לישראל (אם כי כדאי לקחת בחשבון מכס), או לחכות לפופ-אפים בתל אביב שלפעמים מביאים קולקציות קפסולה של מותגים עולים. מומחי אופנה מקומיים מעריכים שטרנדים כאלה בדרך כלל מגיעים לישראל בעיכוב של שנה-שנתיים.
אז האם באמת מדובר בטרנד שאנשים מאמצים, או שזו רק פנטזיה של מגזיני אופנה? על פי הכתבה, נראה שבאמת יש קבוצה הולכת וגדלה של חובבי אופנה שמוכנים לשלם סכומים נכבדים עבור הלוק הזה. השאלה היא - האם זה יגיע גם לישראל?
עד אז, אתם יכולים להסתפק בפטגוניה ו-The North Face, או אולי לבדוק אם יש לקרובי המשפחה שלכם בחו"ל נגישות לאחד המותגים החדשים האלה. או פשוט להמשיך ללבוש את בגדי הטיולים הרגילים שלכם - שבסופו של יום, הם גם נוחים וגם עובדים מצוין בשביל המטרה שלשמה הם נוצרו.
מה דעתכם על הטרנד החדש? האם הייתם מוכנים לשלם אלפי שקלים על פליז "מעוצב"? או שעדיף להשקיע את הכסף בעוד כמה טיולים בטבע? שתפו בתגובות.