אופנה

כך דור ה-7 באוקטובר מגדיר מחדש את האופנה הישראלית

בתצוגת גמר שנקר לעיצוב אופנה שהתקיימה אמש: 36 בוגרים הציגו קולקציות שנולדו "מתוך שבר לאומי ואישי". עמי רבין מקיבוץ ניר-עם פתח את התצוגה, בתו אור הציגה את "החלוץ החדש" - בגדים כ"שריון לגוף ולנפש"

מיטל שרעבי צילום: פרטי
אריאל ברקה בתצוגת האופנה של שנקר
אריאל ברקה בתצוגת האופנה של שנקר | צילום: רפי דלויה
6
גלריה

בערב שלא ישכח בחיי האופנה הישראלית, התקיימה אמש תצוגת הגמר של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בביתן אקספו בתל אביב. 36 בוגרים הציגו את קולקציות סיום הלימודים שלהם על 60 דוגמניות ודוגמנים, אך זו לא הייתה תצוגת אופנה רגילה - זה היה ביטוי אמנותי של דור שחווה את 7 באוקטובר ומנסה לעבד את המציאות דרך יצירה.

את התצוגה פתח עמי רבין, בן 72 מקיבוץ ניר-עם ואבי הבוגרת אור רבין. רבין, שהיה בעבר הרבש"צ של הקיבוץ וסיים את תפקידו כחצי שנה לפני ה-7 באוקטובר, עמד לצד אוריאל הרץ בן ה-24, הרבש"צ הנוכחי של הקיבוץ, בסמליות שלא נעלמה מעיני הנוכחים.

עמי רבין, אביה הסטודנטית אור רבין בתצוגה של שנקר. צילום
עמי רבין, אביה הסטודנטית אור רבין בתצוגה של שנקר. צילום | צילום: רפי דלויה

"החלוץ החדש" כשריון לנפש

קולקציית בגדי הגברים של אור רבין מקיבוץ ניר-עם שבעוטף, שהוגדרה על ידה כבגדי "החלוץ החדש", הפכה לאחת הבולטות בתצוגה. אחרי 7 באוקטובר חקרה רבין את דמות החלוץ החדש שלובש בגדים המשלבים אלמנטים טקטיים, כבדים וכהים שמשדרים זעם ואבל שהפך לשריון.

הקולקציה, שצמחה ממשפחה של דור שלישי לחלוצים מקיבוץ ניר-עם, מייצגת המשכיות של רוח החלוציות אך במציאות מורכבת ושבורה יותר. ה"חלוץ החדש" של רבין הוא אדם שזקוק להגנה וליצירת מרחב בטוח, גם באמצעות הלבוש.

בר סוכרינו בתצוגת האופנה של שנקר
בר סוכרינו בתצוגת האופנה של שנקר | צילום: רפי דלויה

חקר זהויות: בין אישי לקולקטיבי

מעבר לעיבוד הטראומה של 7 באוקטובר, התצוגה חשפה מגמה רחבה של חקר זהויות אתניות ודתיות. שאלת הזהות הייתה ציר מרכזי בקולקציות השנה, כשהפרויקטים חקרו זהויות מגדריות, אתניות, דתיות וקהילתיות.

אלמוג אברהם בתצוגת האופנה של שנקר
אלמוג אברהם בתצוגת האופנה של שנקר | צילום: רפי דלויה

דור שנולד מתוך שבר

הסטודנט שי גרינברג בתצוגה של שנקר
הסטודנט שי גרינברג בתצוגה של שנקר | צילום: רפי דלויה

בז'ה הוסיף: "דווקא מתוך תקופה זו, נולדו עבודות שמצליחות לשלב עומק רגשי וחדות רעיונית. הן מעניקות נחמה, אך אינן מהססות לבקר, הן אישיות ומקומיות ועם זאת מהדהדות קולות אוניברסליים".

הגוף כמקום מפגש עם המציאות

הסטודנטית גילי בראון בתצוגה של שנקר
הסטודנטית גילי בראון בתצוגה של שנקר | צילום: רפי דלויה

רבות מהעבודות השנה התפתחו מתוך חקירה אינטימית של זיכרון אישי או משפחתי, כאשר הבגד הפך למעין ארכיון חי הנושא בתוכו שכבות של סיפורים. עיצוב הטקסטיל, הצללית והטכניקה שימשו כדרכים לעבד חוויות שנטמעו בגוף ובחומר.

התצוגה לוותה במוזיקה חיה מקורית שהולחנה על ידי המוזיקאי נדב סיון במיוחד עבור האירוע. ההרכב כלל פסנתר כנף, כלי קשת ומחשב, ויצר אטמוספירה שהתאימה לעוצמה הרגשית של הקולקציות.

תגיות:
שנקר
/
תצוגת אופנה
/
7.10
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף