את המדור השבוע אני מייחדת לאוהבי התפוחים, כמוני. קיימים זנים רבים של תפוחי עץ בשווקים, והם נחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: קשים, פריכים ורכים. הגרני סמית, למשל, הוא זן אוסטרלי קשה וירוק, שטעמו חמצמץ עם מתיקות קלה. על קליפתו של גרנד אלכסנדר, הזן הצרפתי המתוק, כתמים אדומים־ירוקים המשתלבים אלו באלו. מקורו של הרד דלישס הוא בצפון אמריקה, הגוון שלו אדום כהה וטעמו מתוק. ישנם גם הגולדן דלישס, יונתן, גאלה, אורליאנס, פינק ליידי ועוד. 
 
את התפוחים אפשר לשלב כמעט בכל שלב בארוחה: במנה הראשונה, במנת הביניים, במנה העיקרית, שבה השילוב של התפוחים עם דגים ובשר הוא לא פחות מנפלא, וכמובן במנות אחרונות, בקינוחים ובעוגות. 
הפעם אני רוצה להציע לכם להכין עוגת תפוחים הבנויה משכבות בצק פריך שביניהן מסתתרת מלית תפוחים נפלאה, בשילוב ריבת משמש וקינמון. אם אתם ממהרים, אפשר להכין משכבת הבצק העליונה פתיתי בצק, דומים לשטרויזל, ולפזרם על מלית התפוחים לפני האפייה. 

טיפסקל
במקום להכין נטיפי בצק, אפשר לרדד את הבצק ולכסות את העוגה: דוחסים היטב את שאריות הבצק אל התבנית, מברישים אותו בביצה טרופה, מפזרים סוכר מתובל, חורצים שניים או שלושה חריצים קטנים ואופים. אפשרות נוספת היא לחתוך את הבצק לרצועות בעובי סנטימטר ולסדר אותן בצורת שתי וערב על שכבת המלית. 

עוגת תפוחי עץ

החומרים (לתבנית בגודל 27X30 סנטימטרים):
 
לבצק:
3 כוסות קמח תופח מנופה
200 גרם חמאה, מרגרינה או מחמאה, חתוכה לקוביות 
 1/2 כוס סוכר  
 2 ביצים 
 1 כפית תמצית וניל 
 
למלית:
3/4 כוס סוכר
9 כפות ריבת משמשים
1 כף קינמון טחון
1/2 1 כפיות קמח 
3 כפות קורנפלור
3 כפות מים 
10 תפוחי עץ בינוניים, קלופים, מגולענים ופרוסים דק 
 
 
לבזיקה:
1 כף אבקת סוכר מעורבבת ב־1/2 כפית קינמון טחון 

אופן ההכנה: 
לבצק: 
מניחים בקערה את כל חומרי הבצק ולשים בידיים או במעבד מזון, עד לקבלת מרקם אחיד וחלק. משהים במקרר כרבע שעה.
למלית:
1. בקערה רחבה מערבבים סוכר, ריבת משמשים, קינמון וקמח. בצלוחית נפרדת מערבבים את הקורנפלור עם המים, מוסיפים לקערה ומבליעים בעיסה. מוסיפים פרוסות תפוחים ומערבבים כך שיצופו היטב בבלילה.
2. נוטלים 2/3 מהבצק ומרדדים על משטח מקומח. משטחים את מלית התפוחים על הבצק שבתבנית. את הבצק שנותר מעבירים דרך מגררת גסה על פני המלית, כך שנטיפי הבצק יצפו בשכבה אחידה את כל העוגה. מפזרים מעלסוכר מתובל. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות ואופים כ־50־60 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.