"כשאני אוכלת אצל סבתא שלי, אני אוכלת את הזיכרונות, את העבר ואת השייכות שלי. סבתא היא עמוד השדרה שלי" - דברי הגסטרונומית ואשת התקשורת מיכל אנסקי בפני קבוצת נשים מבוגרות תושבות תל אביב שערכו סיור קולינרי בעיר בהדרכתה. 

הסיור התקיים בשוק האוכל בנמל תל אביב, שאנסקי היא אחת המייסדות שלו, שנכלל בפרויקט "מחזירים אהבה" ביוזמת עמותת מטב, במטרה לקדם את מעמד המבוגרים בחברה הישראלית, לעודד פעילות בין־דורית ולעורר מודעות ציבורית לתופעת הבדידות בגיל השלישי ולהשפעותיה על איכות החיים. 
"סבתא שלי, שהגיעה לארץ מאוסטרו־הונגריה, מכינה לי עד היום את המתכונים שעוברים אצלה במשפחה מדור לדור: מרק קימל, פלצ'ינטה, קניידלך ונוקרלך. כשאני אוכלת אצלה, אני בעננים", סיפרה אנסקי בעיניים בורקות. 

"תכתבי את המתכונים כדי שלא ילכו לאיבוד", הציעה לה אחת המשתתפות ואנסקי השיבה, "אני לא כותבת כי אני מפחדת שזה יגיד משהו". 
הנשים הלכו בעקבות אנסקי לאורך הדוכנים המעוצבים בשוק האוכל, שמעו ממנה עצות לחיים בריאים, קיבלו הסברים על הפירות והירקות המיוחדים וקיבלו מתכונים והוראות הכנה. "באתי ללמוד מבנות הניסיון", אמרה להן שופטת "מאסטר שף" בחיבה, הדדית. 
בסיום הסיור העניקה להן אנסקי מתנות מהשוק, ואמרה לקינוח: "אני לא כיבדתי אתכן בנוכחותי, אתן כיבדתן אותי בנוכחותכן. אני מאמינה שהארץ הזאת נבנתה בזכות נשים כמותכן, נשים חזקות שעלו לישראל והקימו בה משפחות. אני גאה להיות ממשיכת דרככן ומקווה להמשיך להעביר את המורשת שלכן גם לדורות הבאים".