מאז שאני זוכרת את עצמי אני תמיד נמצאת בדיאטה. עשיתי אלפי סוגי דיאטות, ותמיד אני מוצאת את עצמי עולה במשקל בריבית דריבית, לא משנה כמה ירדתי. איך לדעתך אפשר לרדת במשקל מבלי להעלות הכל בחזרה? 

"אשמח להעניק לך כמה כללי ברזל שיסייעו לך להיכנס לתהליך דיאטה נכון ולהצליח לשמור על המשקל לאורך זמן. הדבר הראשון שאת צריכה לעשות הוא להגיע להחלטה שאת לא מספרת לאף אחד שהתחלת דיאטה. הרי את עושה את התהליך למען עצמך, ולא למען אף אחד אחר. לא צריך להיות אכפת לך מה אנשים אחרים חושבים, ואת בטח לא רוצה שאף אחד לא יעיר לך הערות בסגנון 'למה את לא אוכלת את זה', או 'ירדת יותר מדי, זה לא יפה'. השלב השני הוא כמובן לבחור תפריט דיאטה הגיוני. אם תבחרי בתפריט של דיאטת כאסח, לא תוכלי להתמיד בו לאורך זמן, ואת עלולה להעלות את כל מה שירדת בחזרה.

בהמשך חשוב מאוד שתזכרי שתפריט דיאטה טוב הוא כזה המשלב בין אוכל בריא ל'אוכל לנפש', כזה שאת מאוד אוהבת לאכול. חשוב מאוד שתדאגי לשלב בתפריט היומי שלך גם מאכלים שיעשו לך טוב, ובו־זמנית עלייך לבדוק ולקרוא את רשימת המרכיבים של כל מוצר שאת מכניסה לפה, ולהימנע ממאכלים מתועשים. מעבר לזה, כדאי שתשקיעי יותר בעצמך ותדאגי להכין מאכלים מפתים וטעימים, שיתאימו לתפריט שבחרת.

יש ברשת אלפי מתכונים מעניינים עם מגוון ירקות צבעוניים. אם את רוצה שיהיה לך טעים - צריך להשקיע בכך קצת זמן, דמיון ועבודה. לדעתי זה לגמרי שווה את זה. כדי לשמור על התהליך לאורך זמן, חשוב שתדעי שכל ירידה מתקבלת בברכה, ולכן אם ירדת שני קילו בחודש, זכרי שזה נפלא בדיוק באותה המידה לו היית יורדת קילו וחצי. לדעתי עדיף לרדת בהדרגה, ולא בבת אחת. לסיום, הטיפ הכי משמעותי הוא לנהל רישום של כל מה שאת אוכלת. זה נותן תחושה של סדר ושליטה ומצמצם באופן משמעותי את כמות הקלוריות היומית". 
 
אני כמעט לא שותה מים, ואני תוהה האם לדעתך זה עלול לעכב את הירידה במשקל.
"בהחלט. ידוע ששתיית מים תורמת לתחושת השובע ועוזרת לאכילת כמות מזון קטנה יותר. מעבר לכך, חשוב לציין ששתיית מים משפרת את פעילות המעיים. לאחרונה פורסם מחקר שבו השתתפו 84 אנשים במשקל עודף, שחולקו לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה התבקשה לשתות חצי ליטר מים חצי שעה לפני כל ארוחה, ואילו הקבוצה השנייה לא שתתה מים כלל לפני האוכל. לאחר כ־12 שבועות הסתיים הניסוי, והתברר שאלו שהקפידו על שתיית חצי ליטר מים לפני כל ארוחה הורידו בממוצע כ־4.3 קילוגרמים ממשקלם, ואלו שלא שתו מים הורידו מהמשקל רק 800 גרם".
 
יש לי מד צעדים, ואני מקפיד לעשות כמעט 10,000 צעדים ביום. האם זה נחשב לספורט?
"פעילות גופנית תורמת באופן חד־משמעי לאיכות החיים של אלו המבצעים אותה באופן סדיר. היא כרוכה במאמץ, גורמת לעלייה בדופק, מגבירה את אספקת החמצן והסוכר לתאי השרירים וכמובן מסייעת בבניית מסת שריר. לפי דעתי, אי אפשר להשוות בין שימוש במד צעדים לפעילות גופנית. אם תחשוב על זה לרגע, תגלה שאנחנו צועדים כל יום בעבודה או במשרד, וגם אחרי ארוחה גדולה במסעדה הולכים חמישה צעדים עד לרכב.

הצעדים האלה לא באמת מצליחים להגביר את הדופק ולא יכולים להחליף את הצורך המשמעותי בפעילות גופנית על בסיס קבוע. נכון שעדיף לעשות אלפי צעדים ביום במקום לשבת, אבל זה לא בהכרח תורם לשיפור הכושר ולבניית שריר. אם במסגרת הצעדים שאתה עושה יש גם פעילות כמו צעידה נמרצת בחוץ או ריצה, או צעידה מהירה על מכשיר הליכה, אז ברור שמדובר בפעילות גופנית לכל דבר".