"מה שקורה בווגאס, נשאר בווגאס". במשפט זה משתמשים כשמתארים מקום שבו ניתן להגשים פנטזיות ללא מגבלות, כשבוחרים לחרוג מנורמות מקובלות או מחוקים. יש שיאמצו התנהלות כזו בכל מה שקשור לאוכל ולארוחות במהלך חופשה קצרה או ארוכה, בארץ או בחו"ל. אין ספק שלפן הקולינרי חלק בלתי מבוטל מחוויית החופשה וההנאה. יחד עם זאת, אם החבילה כוללת גם נקיפות מצפון ותחושת כישלון, לא בטוח שזה משתלם.
ננסה למצוא את הדרך לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה, תרתי משמע, בעזרת 10 טיפים שכדאי לארוז ולקחת איתכם לחופשה:
1. שתייה "בחינם": לעתים מפורשת תחושת הצמא כרעב. אם שותים מספיק (כליטר וחצי ביום), בדרך כלל אוכלים כמויות קטנות יותר ואוכלים לאט יותר. בתחילת כל ארוחה, בין שזו ארוחה קטנה כמו פרי ובין שזו ארוחה גדולה שכוללת מספר מנות, חשוב להתחיל בשתייה של חצי כוס מים, על מנת לגרום לתחושת מלאות עד שתוגש המנה. מה שמסייע להמעיט בנשנושים ("מנקרים" זיתים, "צובטים" את הלחמנייה החמה).

וזה המקום להדגיש שחשוב לבחור במשקאות שהם ב"חינם", כלומר ללא תרומה קלורית. המומלצים והטובים ביותר הם המים, ואפשר להוסיף גם משקאות חמים וקרים ללא סוכר. מיצים, שייקים, משקאות אנרגיה ואלכוהול אינם בקטגוריה זו.
2. ואפילו יותר חשוב: לשלב בכל ארוחה ירקות טריים או מאודים במגוון צבעים. אלה עשירים ברכיבים תזונתיים איכותיים כמו ויטמינים, מינרלים ועתירים בסיבים תזונתיים המסייעים לשובע. בחופשה אפשר בקלות ליהנות מההזדמנות לצרוך ירקות בכל ארוחה. יש להניח שחלקם יהיו שכיחים פחות על השולחן בבית בשגרה, וזה שינוי מרענן.
3. תמיד בתיק: הזמן עובר מהר כשנהנים, ולפעמים בלי שמרגישים חולף זמן רב (מדי) בין הארוחות או שאפילו מדלגים על ארוחה עיקרית: בוקר, צהריים או ערב. כדי לא להגיע רעבים לארוחה הבאה, מה שיוביל לאכילה מהירה של כמויות גדולות, שלא לומר גדולות מדי, חשוב לשמור נשנושים בהישג יד. באריזות קטנות ונפרדות כמו חופן שקדים, שני תמרים או תפוח. ליומיים הראשונים כדאי להביא מהבית, להמשך החופשה אפשר למצוא בחנויות או בשווקים המקומיים.
4. ידע אישי: משלים את הטיפ השלישי. מומלץ לברר ולשאול את הצוות במלון, את המדריך המקומי של הסיור ואפילו זבנים בחנויות, על מקומות המציעים אוכל שמתאים לכם: טעים, לוקאלי, צמחוני וכו'. אלה יידעו אם נדרש להזמין מקום מראש, אם יש מנות מיוחדות בימים מסוימים בשבוע ומידע נוסף רלוונטי יותר או פחות. אנחנו מוצאות שההמלצות הספונטניות של תושבי האזור הן מוצלחות ביותר.
5. יש לי שאלה: יש מספר שאלות שכדאי להפנות למלצר לפני הזמנת המנות: אפשר להגיש את הרוטב של הסלט בצד? כך תהיה אפשרות לשלוט על הכמות. להעדיף רוטב על בסיס שמן זית על פני רוטב על בסיס שמנת או מיונז. המנה מטוגנת? אם כן, להמירה במנה מבושלת, מאודה, אפויה או צלויה. הפער הקלורי בין מנות מטוגנות לאחרות עשוי להיות גדול מאוד. זאת בנוסף לעובדה שטיגון הוא צורת בישול לא בריאה. לברר אם מנת הפחמימות יכולה להיות מדגנים מלאים (לחם ומאפים, אורז, פסטה). דגנים מלאים מזינים יותר ותורמים לתחושת שובע. 
6. הגודל כן קובע: ארוחות מחוץ לבית כוללות במקרים רבים יותר מנות ובכמויות גדולות יותר, במיוחד אם האוכל מוגש במזנון, כשכל המבחר מול העיניים. לעתים קרובות המנות הראשונות הן טעימות, מיוחדות ויצירתיות יותר מהמנות העיקריות, וכמובן גם קטנות יותר. לכן מומלץ לבחון את המנות הראשונות, לעתים אפשר להסתפק בהן. ואם במזנון עסקינן, רצוי לעבור בעיניים על כל המוצע בו ואז לבחור מה לשים בצלחת. כדאי להסתפק בגיחה יחידה למזנון, מה שמקובל מאוד בקרב האירופים.
7. פחמימות או לא להיות: כמעט בכל תפריט יוצע מבחר של פחמימות, חלקן בנאליות כמו צ'יפס, אורז, לחם–בגט–לחמנייה, תפוחי אדמה. נסו לוותר על אלה לטובת מנות יותר מיוחדות ופחות מוכרות מאלה שבמטבח שמשרת אותנו ביומיום.
8. לאכול מאותו המסטינג: ככל שהמגוון רחב יותר, הרצון לטעום מכל מנה גדול יותר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בקינוחים. מתבקש שנמליץ על בחירה של קינוחי פירות טריים, אך ההיצע, הצבעים והנסיבות דורשים להתנסות בקינוחים המפתים, ויש להניח שהם גם טעימים. אחת הדרכים להתמודדות עם האתגר היא לחלוק את הקינוח (או הקינוחים).
9. טעים או טעים מאוד: בכל מקרה, בכל ארוחה, בכל מנה לאכול רק מה שטעים או טעים מאוד. לעתים האוכל נראה יותר טעים ממה שהוא באמת. במקרה כזה, לא חייבים לסיים את המנה. לאמץ דפוס "סנובי", לא כל מנה ראויה לחך שלכם, ואין לאכול בכוח האינרציה עד שהצלחת ריקה.
10. הכל בסדר: ייתכן שעל אף הרצון, המודעות והאפשרויות להקפיד על בחירות טובות בכל הקשור לאכילה בחופשה, תרגישו אשמים ו"חסרי אופי". במקום להסתכל אחורה בתסכול, כדאי להתבונן קדימה. הכל הפיך, וגם אם עליתם במשקל, הוא יירד עם החזרה לשגרה.